Nieuw wielset zorgt voor disc rub.
Er zijn zo van die micro spacers (shims) die je tussen wiel en remschijf kan monteren kan gebruiken om het verschil in naafbreedte tussen twee wielen weg te werken. Alleen zou dat verschil nooit 1mm mogen mogen benaderen of overstijgen.

Japie: Dit houd ik als laatste optie. Ik wacht nog even af tot morgen, misschien vinden ze wel een passende oplossing.
Het is gewoon een zure om de nieuwe wieltjes in de gang te moeten laten staan ;-(
Raven: Er zou een mm minder moeten zijn. Dat gaat minder goed tenzij ik 1mm opvul terhoogte van de aansluiting op het frame.
Het is gewoon een zure om de nieuwe wieltjes in de gang te moeten laten staan ;-(
Raven: Er zou een mm minder moeten zijn. Dat gaat minder goed tenzij ik 1mm opvul terhoogte van de aansluiting op het frame.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Denk eigenlijk wel dat het de beste optie is. Ik vrees dat de FM ook niet veel verder komt.
- jelmerjager
- Forum-lid
Ik ben (nog) een leek op disc brakes gebied, maar zou het kunnen liggen aan de compatibiliteit van de schijf met de klauw? Of is dit slechts een 'verkooptruc' van de fabrikant?
Ik heb de originele schijf van het originele wielset ook al getest met hetzelfde resultaat.
Tenzij er schijven zijn met een andere offset, maar daar stopt mijn kennis qua materiaal.
Japie:
Misschien een ander type van dt of gewoon een ander merk, Fulcrum ofzo.
ik heb de fm uitdrukkelijk gevraagd om plug and play materiaal.
Als ik nu enkel de blokjes moet terug drukken en/of de klauwen even moet los zetten en terug aantrekken, daar kan ik mee leven.
Schijven afdraaien, in principe niet zo moeilijk, brengt toch weer andere problemen met zich mee.
Een lichte onbalans is al genoeg om een hele rit geërgerd rond te toeren.
Vandaar echt de laatste optie.
Ik stel voor, tenzij de fm het zelf voorsteld, om te passen en te wisselen tot het juist is
Tenzij er schijven zijn met een andere offset, maar daar stopt mijn kennis qua materiaal.
Japie:
Misschien een ander type van dt of gewoon een ander merk, Fulcrum ofzo.
ik heb de fm uitdrukkelijk gevraagd om plug and play materiaal.
Als ik nu enkel de blokjes moet terug drukken en/of de klauwen even moet los zetten en terug aantrekken, daar kan ik mee leven.
Schijven afdraaien, in principe niet zo moeilijk, brengt toch weer andere problemen met zich mee.
Een lichte onbalans is al genoeg om een hele rit geërgerd rond te toeren.
Vandaar echt de laatste optie.
Ik stel voor, tenzij de fm het zelf voorsteld, om te passen en te wisselen tot het juist is
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Alle schijven zouden hetzelfde moeten zijn. Op de MTB worden heel vaak diverse remmen en schijven door elkaar gebruikt..
Maar als je dit duidelijk heb gezegd tegen je FM dan moet hij het idd maar oplossen.
Het mooiste zou zijn als je de wielen zo kan omwisselen
Maar als je dit duidelijk heb gezegd tegen je FM dan moet hij het idd maar oplossen.
Het mooiste zou zijn als je de wielen zo kan omwisselen
- jelmerjager
- Forum-lid
Oké, dank je! Dan weet ik ook weer wat meer...japiecarbon schreef:Alle schijven zouden hetzelfde moeten zijn. Op de MTB worden heel vaak diverse remmen en schijven door elkaar gebruikt..
Als alles gebonden is aan Internationale standaarden dan zou het wiel van merk a en de remschijf van merk b toch op eender welk frame moeten passen?
Of valt Bulls misschien met sommige zaken buiten die normen?
Soite, ik hoop dat ze het klaar krijgen zonder rondsels of overdreven aanpassingen.
Anders zal het banden wisselen blijven.
Wat bijkomend een beetje een bummer is is het feit dat ik de wielen gekocht heb met als verkoopargument dat het een naaf met ratchet is. Wat blijkt, slechts 3 pallen...
Op zich niet erg maar misschien zijn de r23 of r24 even goed geweest dan de aangekochte r32 en een zachtere prijs.
Of valt Bulls misschien met sommige zaken buiten die normen?
Soite, ik hoop dat ze het klaar krijgen zonder rondsels of overdreven aanpassingen.
Anders zal het banden wisselen blijven.
Wat bijkomend een beetje een bummer is is het feit dat ik de wielen gekocht heb met als verkoopargument dat het een naaf met ratchet is. Wat blijkt, slechts 3 pallen...
Op zich niet erg maar misschien zijn de r23 of r24 even goed geweest dan de aangekochte r32 en een zachtere prijs.
-
scottpch
- Forum-lid HC
Een revetje over de as schuiven aan de disczijde, waardoor het wiel iets meer naar binnen komt en dus je disc ook.
Ik heb dat gedaan aan de derailleur zijde, omdat de ketting op het kleinste kransje tegen het frame kwam, na montage van nieuwe Notubes Grail wielen.
Nu dus net genoeg clearance, alleen even opletten wanneer je het wiel eruit haalt dat het revetje blijft zitten op de as.
Door wat vet achter het revetje te smeren, blijft het zitten aan de as.
De goedkoopste oplossing!
Ik heb dat gedaan aan de derailleur zijde, omdat de ketting op het kleinste kransje tegen het frame kwam, na montage van nieuwe Notubes Grail wielen.
Nu dus net genoeg clearance, alleen even opletten wanneer je het wiel eruit haalt dat het revetje blijft zitten op de as.
Door wat vet achter het revetje te smeren, blijft het zitten aan de as.
De goedkoopste oplossing!