Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift met Wahoo KICKR Snap

Gebruikersavatar
snowkrash
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 06 aug 2013 11:57

Gebruikersavatar snowkrash 22 jan 2017 15:07

Yep .... zodra er één apparaat ANT+ only is, heb je die dongle nodig. Ik had iets gehoord over headunits zoals Garmin of de Zift mobile app die als ANT-BT bridge kunnen dienen, maar geen idee of dit allemaal waar is of goed werkt.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2462
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 23 jan 2017 07:15

mag ik weten waarom je voor de Kickr Snap hebt gekozen?

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 23 jan 2017 11:39

snowkrash schreef:Yep .... zodra er één apparaat ANT+ only is, heb je die dongle nodig. Ik had iets gehoord over headunits zoals Garmin of de Zift mobile app die als ANT-BT bridge kunnen dienen, maar geen idee of dit allemaal waar is of goed werkt.
Heb ook iets over die bridge gelezen. Volgens mij is het idee om signalen laten op te pikken via een smartphone. Dat is dan ook de bridge.

Waarom die bridge noodzakelijk is, durf ik niet volledig te zeggen. Ik lees iets over dat bepaalde machines (PC/Laptop) geen bluetooth 4.0 hebben. Dat is volgens mij dan weer op te lossen door een bluetooth stick die beschikt voer bluetooth 4.0.

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 23 jan 2017 11:43

Kiekeboe schreef:mag ik weten waarom je voor de Kickr Snap hebt gekozen?
Goede vraaag. Ik dacht dat het qua prijs/kwaliteit het beste paste. Integratie met third party software, geluid en dat voor een prijs van 549 euro.

Nu ben ik wel aan het kijken naar een Tacx Flux. Omdat ik dan net iets meer dan 700 euro dan een direct drive trainer heb. Weerstand wattage en Simulatie / Stijgingspercentage zijn gelijk aan de KICKR Snap.

Ben er nog niet uit. :)

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 23 jan 2017 17:00

Ik heb de Snap, is een zeer goed apparaat voor zijn prijs en eigenlijk de enige in zijn prijsklasse die het meest accuraat is. Al de rest eronder zoals de Elite Qubo en Vortex smart hebben nogal een groot afwijkend vermogen.

Riverk
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:58
Locatie: Dordrecht

Riverk 25 jan 2017 14:12

Kleomantre schreef:Ah, ik heb hetzelfde reeds net achter de rug en zit sinds twee weken op de Kickr Snap. Ik vind het prima gaan en ben tevree in combinatie met Zwift.

Ik heb een dongle aangeschaft en kwam er toen achter dat mijn 32bit laptop te oud was. Vervolgens de laptop van mn partner genomen en dat gaat prima. Heel af en toe is de weerstandbepaling even vreemd, denk dat het signaal dan even wegvalt.

Ik had zelf als idee te gaan freeriden op Zwift, maar ben toch maar met een van hun workouts gestart in de ERG-modus. Dat geeft je wat meer een doel tijdens een rit en daar zitten vaak bepaalde rustfases ingebouwd zodat je je niet aan gort hoeft te rijden. Ook wel zou handig om het een beetje leuk te houden.
Ik heb een Kickr Snap en heb dit ook via Bluetooth (iPhone gekoppeld) in Zwift. Weet niet of het aan Zwift ligt of aan de Kickr Snap. Wel vervelend als je x aantal watt moet trappen en de weerstand wordt opeens super zwaar en je opeens heel veel watt onder je doel trapt. Vooral vervelend als je een langere tijd zelfde tempo moet fietsen in een training.
Wahooligan

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 26 jan 2017 10:18

Ik had hetzelfde probleem en de helpdesk gecontacteerd. Het probleem ligt em aan BT, je moet BT afzetten op je smartphone, deze stoort namelijk het signaal van Zwift. Is een welgekend probleem, google het maar eens. Het best is dus om de snap te combineren met een ANT+ doggle op je PC en BT af te zetten op je smartphone. Ik kreeg het probleem omdat ik de Wahoo app had openstaan op smartphone tijdens het rijden op Zwift

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 581
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 26 jan 2017 11:32

Ok goede tip. Ik had van de week ook al hetzelfde probleem. Zal het dit weekend eens zonder BT proberen. Verder wel erg tevreden met de Kickr Snap. Nog niet in combinatie met Zwift. Ben nog aan het testen met diverse software.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Riverk
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:58
Locatie: Dordrecht

Riverk 26 jan 2017 13:19

Hm... dan zal ik maar eens een ant+ dongle aanschaffen. Helaas heb ik alles van Wahoo dus mijn cadans en hartslag meter zijn ook Bluetooth. Hoewel ik pas een Wahoo Elemnt Bundel heb aangeschaft en die meters zijn ook Ant+ compatible als het goed is. Ok, het wordt dan toch een Ant+ dongle bestellen :)
Wahooligan

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 26 jan 2017 13:44

tinoh schreef:Ok goede tip. Ik had van de week ook al hetzelfde probleem. Zal het dit weekend eens zonder BT proberen. Verder wel erg tevreden met de Kickr Snap. Nog niet in combinatie met Zwift. Ben nog aan het testen met diverse software.
Het gaat werken hoor, ligt zeker aan BT. En zeker Zwift aanschaffen, ook wat wedstrijdjes meepikken, die zijn echt super.

Snap is idd een heel goed toestel

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 27 jan 2017 22:21

Bluetooth werkt in de 2,4GHz frequentieband. Deze frequentie wordt gebruikt door allerlei apparaten en technieken.

Gebruikersavatar
snowkrash
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 06 aug 2013 11:57

Gebruikersavatar snowkrash 28 jan 2017 06:20

Waaronder de meest gebruikte WiFi variant …

Plaats reactie