Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
-
Belgje
- Forum-lid
Belgje
20 jan 2017 17:29
@jans, dat is idd de meest logische oplossing. Ik voel alleen een zeer sterke mentale weerstand bij mezelf waar ik even over moet...ikga meestal fietsen om buiten in de natuur te zijn, voor de rust. Een felverlichte luide fitness brrr. Maar wie weet vind ik het wel leuk
@edwin, vorige keer zag ik inderdaad mensrn rijden waarvan ik dacht dat ze een hartaanval zouden krijgen!

"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
20 jan 2017 18:38
@Belgje Ik zei het niet omdat ik het leuk vind. Ik heb twee keer geprobeerd om naar zo'n groepje te gaan. Maar ik vond het zo tegennatuurlijk. Bijvoorbeeld een minuut zwaar, moest klimmen voorstellen, er bij gaan staan (doe ik nooit tijdens fietsen) en dan 2 minuten heel licht, de afdaling.
Maar ik zou kijken of je ergens een proefles kunt doen.
-
wvm-rv
- Forum-lid
wvm-rv
20 jan 2017 21:12
Er zijn vele manieren van Spinning, indoorcycling, RPM, ...
zoek u een les(gever) die u geen turnoefeningen laat doen die je op je fiets ook niet doet,
laat je niet gek maken, doe je hartslagmeter aan, en rijdt op je eigen intensiteit.
Door de oefeningen, de muziek en de afleiding is een uurtje zo om, probeer indien mogelijk een kwartiertje tot een half uurtje voor de les op de fiets te zitten, blijf na de les ook een tijdje zitten, en je hebt een 1.5 tot 2h goed getraind.
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
20 jan 2017 23:27
Zie het gewoon als een stevige intervaltraining waarbij je niet je halve huiskamer hoeft te verbouwen en ook nog een beetje kan lachen om of met andere mensen.

Ik vind spinning en krachtsport 's winters een goede aanvulling op het sporten. Lange ritten krijg ik gewoon niet voor elkaar bij temperaturen rond of onder het vriespunt. En zo kan ik wat ik wel fiets nog een beetje nuttig aanvullen. Maar alleen spinnen en verder niks vind ik geen training. Hoewel alles wat je doet beter is dan helemaal niks natuurlijk.
Aan de andere kant gaat het de TS om een rit van geloof ik 110 km, als je niet een al te slechte conditie hebt moet dat toch wel lukken?
Veni. Vidi. Fietsie.
-
Belgje
- Forum-lid
Belgje
22 jan 2017 16:22
Met het prachtige weer dit weekend, ben ik daarnet toch buiten gaan fietsen, maar 35km weliswaar, en de kou viel goed mee. Ik had mijn route zo gepland dat ik voornamelijk in de zon reed, en er was geen wind. Heerlijk!
Ik voelde wel aan mijn conditie dat ik best nog een paar keer ga fietsen voor we vertrekken

"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK