Alles over vakanties op én met de fiets

GPS routes delen

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 05 jan 2017 08:55

Als het goed is, is dit opgelost. Heb de oorzaak gevonden en het uitgebreid getest.

jre
Forum-lid

Gebruikersavatar jre 05 jan 2017 22:33

Mooie site heb geregistreerd en ga zeker een paar routes rijden deze zomer

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 06 jan 2017 08:23

Mooie site! Ga me zeker aanmelden, misschien wel meer als route-uploader dan als gebruiker. Wel een groot voordeel ten opzichte van gpsies is dat deze routes allemaal al een keer zijn gereden door iemand, en dus ook direct de ervaringen weet over de route. Mooi initiatief!

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 06 jan 2017 08:44

@jre en @tieky,

Bedankt voor de complimenten.
En hebben jullie vragen of suggesties, laat het weten.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 06 jan 2017 10:12

@asmeets Als je site voldoet aan een vraag voor routes dan lijkt het me prima, maar er staan zulke simpele routes op die je binnen 2 minuten zelf gemaakt hebt. Bedenk je je nog, dan pas je ze weer binnen 2 minuten aan. (En ik ben echt niet iemand die super handig is met dit soort programma's)
De route van de Ventoux heeft wel wat meer uitleg nodig. Je zet de auto neer in Bedoin , maar begint de route in Mormoiron. Als je dan weer in Mormoiron terug bent zeg je nog wel dat je nog even 6 km naar Bedoin moet. Als je dan toch in Mormoiron begint dan zet je daar toch ook de auto neer? Zo'n wereldstad is het niet dat je je auto niet kwijt zou kunnen.
Wat je over gpsies schrijft begrijp ik niet. Je kunt daar gewoon de fiets aanklikken en krijg dan fietsroutes. Die ook nog uitgesplitst zijn in bijv. weg en mtb.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 06 jan 2017 11:11

Jans schreef:@asmeets Als je site voldoet aan een vraag voor routes dan lijkt het me prima, maar er staan zulke simpele routes op die je binnen 2 minuten zelf gemaakt hebt. Bedenk je je nog, dan pas je ze weer binnen 2 minuten aan. (En ik ben echt niet iemand die super handig is met dit soort programma's)
De route van de Ventoux heeft wel wat meer uitleg nodig. Je zet de auto neer in Bedoin , maar begint de route in Mormoiron. Als je dan weer in Mormoiron terug bent zeg je nog wel dat je nog even 6 km naar Bedoin moet. Als je dan toch in Mormoiron begint dan zet je daar toch ook de auto neer? Zo'n wereldstad is het niet dat je je auto niet kwijt zou kunnen.
Wat je over gpsies schrijft begrijp ik niet. Je kunt daar gewoon de fiets aanklikken en krijg dan fietsroutes. Die ook nog uitgesplitst zijn in bijv. weg en mtb.
Als je de omgeving goed kent is het simpel uiteraard.
Dus kan jij wel een paar route 's toevoegen uit jou omgeving.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 06 jan 2017 13:11

@jans,

Dank voor je opmerking over de route bij de Ventoux. Dat zal ik nog wat verder toelichten.

Omdat ik weet dat er in Mormoiron weinig parkeerplaatsen zijn adviseer ik de auto in Bedoin te parkeren en daar de route op te pakken. En dat is iets wat ik weet omdat ik er ben geweest en de route heb gereden. Dat kan ik niet weten als ik een route ga uitzetten in een voor mij onbekend gebied.

Ik zou het heel erg mooi vinden als iedereen die een mooie route heeft gefietst, en deze hier wil delen, dat soort informatie, maar ook over de route zelf en waarom je hem zo mooi vindt toe voegt. Dan heb je uit de eerste hand de ervaring te pakken. Dat is toch net wat meer informatie dan een kale route. En deze informatie kan je helpen bij het maken van een keuze.

En vind je het niks, dan is dat ook helemaal prima. Kan ik geen route vinden in een gebied waar ik ga fietsen dan maak ik hem ook zelf.

Als laatste heb ik alleen maar gezegd dat ik mijn site specifiek voor fietsers wil houden. En dat dat het verschil is met GPSIES. Meer niet volgens mij.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 06 jan 2017 13:27

Sorry asmeets, maar het is daar om Mormoiron heel erg agrarisch gebied, je kunt je auto daar "overal" kwijt. Dan moet je even uit het centrum. In de centra in de kleine dorpjes vind je overal weinig parkeerplaatsen.
Je opmerking over GPSIES begrijp ik helemaal niet. Alleen een vinkje en je hebt fietsroutes.
Al mijn routes staan op Strava, openbaar, dus iedereen kan daar uit zoeken wat hij/zij wil. En weet je nog niet wat mijn achternaam is, stuur een pb.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 06 jan 2017 20:53

asmeets schreef: Als laatste heb ik alleen maar gezegd dat ik mijn site specifiek voor fietsers wil houden. En dat dat het verschil is met GPSIES. Meer niet volgens mij.
Als je het leuk vindt je site te maken moet je dat zeker doen maar ik ben het met @Jans eens dat de toegevoegde waarde t.o.v. bijvoordeeld GPSies en Garmin Connect er niet is.
Ik maak zelf heel veel routes voor enkele toerfietsgroepen en die staan allemaal in GPSies onder het pseudoniem CBTQuarantanove. Als je wil mag je die allemaal gebruiken.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jan 2017 21:03

Quarantanove schreef:..............en die staan allemaal in GPSies onder het pseudoniem CBTQuarantanove. ................
Heb ik net even gedaan en er staan 3 korte "one way trip" routes in :o
I know myself like no one else
Nothing to defend

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 06 jan 2017 22:46

Lcsmet schreef:
Quarantanove schreef:..............en die staan allemaal in GPSies onder het pseudoniem CBTQuarantanove. ................
Heb ik net even gedaan en er staan 3 korte "one way trip" routes in :o
Dan doe je iets niet goed want ik heb net zelf even de zoekopdracht uitgevoerd en kreeg er 250 :?:

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 07 jan 2017 08:44

Voor mij is het belangrijkste dat ik het vooral leuk vind. En dat moet vooral het ook blijven.

Toevoegen van waarde ten opzichte van andere sites waar je GPS routes kunt downloaden was niet waar ik aan gedacht heb toen ik de site publiek toegankelijk heb gemaakt.

Wel dat ik anderen, vanwege de leuke reacties, ook de mogelijkheid wilde bieden routes toe te voegen op mijn site. En dan het liefst een route die ze zelf hebben gereden en waarvan ze vinden dat die de moeite waard is om te delen. Als het kan met een toelichting en eventueel een of meerdere foto's er bij is helemaal geweldig, maar dat is de keuze die de persoon maakt die de route toe voegt.

Vinden mensen dat leuk om te doen dan kan het nu. En uiteraard mag iedereen daar in zijn of haar eigen keuze maken, voorkeur hebben enz.

Het is dus ook niet mijn bedoeling om sites leeg te gaan trekken met routes en mijn site daar mee te vullen. Want.... dan zij ze dus niet gereden en kun je geen ervaringen delen. Wel wil ik mijn site specifiek voor fietsers houden. En dat je op andere sites ook kun filteren op fietsroutes weet ik ook. Prima, toch.

Plaats reactie