Als je er eentje van 5-6 uur doet wel.bve schreef:D1 training wordt je zeker wel moe van.Fietsen?altijd schreef:Dan was het geen d1 training. D1 hoor je niet echt moe van te worden.
Lemgte D1/D2 training
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Veels te lang voor elke amateur
Maak joe woar
- janlouws
- Forum-lid
Duurtraining op de MTB is zoiezo erg moeilijk. Bij de minste slechte strook op helling zit je al boven je D1 hartslag. Zeker als je nog niet goed getraind bent. Ik rij daarom ook bijna altijd de hele tijd in D2. Mag best, als je maar goed hersteld. Ik heb wel gemerkt dat je na verloop van tijd steeds lagere hartslag krijgt bij dezelfde inspanning en dan lukt het rijden in D1 wel.
D1 training vergt discipline. Zeker als je wordt ingehaald door bejaarden en scholieren.
Kan best dat je je rondje fietst met 22, 23 gemiddeld.
Je moet alleen niet verwachten dat je in de eerste 2, 3 maanden van het jaar elke weekend een lange rit kunt maken. Dit vanwege de weersomstandigheden.
Kan best dat je je rondje fietst met 22, 23 gemiddeld.
Je moet alleen niet verwachten dat je in de eerste 2, 3 maanden van het jaar elke weekend een lange rit kunt maken. Dit vanwege de weersomstandigheden.
older Budweiser
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Maar je bent niet ECHT moe. Als je s'avonds zo moe bent dat je op de bank in slaap valt dan heb je echt te zwaar getrained.
Maak joe woar
Ik weet van mezelf 100% zeker dat na een duurtraining ik eerder in slaap val. Zeker als het buiten koud is. 's Avonds een harde training of slopende wedstrijd houdt me juist langer uit mijn slaap.Fietsen?altijd schreef:Maar je bent niet ECHT moe. Als je s'avonds zo moe bent dat je op de bank in slaap valt dan heb je echt te zwaar getrained.
Een paar jaar geleden, toen ik nog jong was, had ik veel meer last van slaperigheid na een lange duurtraining. Vooral op de fiets naar de trainingswedstrijden in februari in combinatie met veldrijden op televisie was een slaap succes. Nu op mn 25ste is dat veel minder.
Bij mij is de zondagochtend duurtraining met aansluitend cross ook een garantie voor een middagdutje...bve schreef:
Een paar jaar geleden, toen ik nog jong was, had ik veel meer last van slaperigheid na een lange duurtraining. Vooral op de fiets naar de trainingswedstrijden in februari in combinatie met veldrijden op televisie was een slaap succes. Nu op mn 25ste is dat veel minder.
Prachtig, zeg ik als 50 plusser (die ook nog eens na elke rit behoefte heeft aan een dutjebve schreef: Een paar jaar geleden, toen ik nog jong was......... Nu op mn 25ste is dat veel minder.
Hanz Bé schreef:Prachtig, zeg ik als 50 plusser (die ook nog eens na elke rit behoefte heeft aan een dutjebve schreef: Een paar jaar geleden, toen ik nog jong was......... Nu op mn 25ste is dat veel minder.)
Na mijn 45ste, duurt nog even, komt dat dutje misschien weer terug
Volgens mij ging het over D1 training. Ik kan me echt niet voorstellen dat crossen in D1 gaat.gerundium schreef:Bij mij is de zondagochtend duurtraining met aansluitend cross ook een garantie voor een middagdutje...
Als je nog ouder wordt als Hanz Bé en gerundium dan gaat dat middagslaapje misschien ook wel over