Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Indoor trainer

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 03 nov 2016 17:14

ypuh schreef:Daartussen is het allemaal net niet.
misschien zou je die zin moeten aanvullen met "...vind ik"
Zoals gezegd, ik ben zo tevreden met de Bushido dat ik net mijn eerste generatie T1981heb vervangen door de Bushido T2780.
Allard

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 03 nov 2016 18:31

Akkoord.

Mag ik dan wel vragen waar je vooral de meerwaarde ziet van een Bushido t.o.v. een Vortex? Ik heb zelf lang getwijfeld tussen die twee en het is daarom ook niet lullig bedoelt.

Voor mij het volgende:
- Het gebrek aan een stroomsnoer heb ik als nadeel bestempeld, aangezien je eerst 15 seconden op de fiets moet klimmen, trappelen en vervolgens pas Zwift opstarten kunt (weer half afstappen). Gezien je toch stroom voor de ventilator en laptop nodig bent, heeft deze 'bonus' weinig meerwaarde (alleen pre-race misschien).
- Frames van de trainers zijn identiek
- De rem kan een hogere weerstand aan, maar loopt daardoor ook vaker vast (verschillende fora, bekend probleem).
- Hogere weerstand

Om die laatste reden heb ik lang getwijfeld, maar uit eigen ervaring kan die Vortex al heel wat meer weerstand bieden dan ik trappen kan (82 kg en 330-350 FTP). Je mist misschien wel dat laatste beetje realisme bij een beklimming als de Ventoux of de weerstand bij een lage cadans, maar die zijn beide n.v.t.

Kortom, achter de streep krijg je helemaal niet zoveel meer met de Bushido voor die extra €170,- (ruim 50%).

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 03 nov 2016 22:25

Ik heb geen idee of de vortex minder is...
Voor mij was het kunnen plaatsen van de Bushido zonder snoer een meerwaarde, zet hem wel eens buiten oid
Dat je Zwift kan pas opstarten na 15 seconde herken ik niet. Ik zet mijn laptop aan, start zwift op en ga trappen.
Mijn rem is in de afgelopen vier jaar nog nooit vastgelopen
En een argument om de Bushido aan te schaffen was de hogere weerstand. Die zou, is mij verteld, niet alleen zorgen dat je meer weerstand kan trappen maar ook bij klimmen bij lager wattage zorgen voor een natuurlijker gevoel.
(geen idee of dat klopt, maar het voelt in ieder geval niet verkeerd :D )
Allard

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 05 nov 2016 11:51

Met het risico om verketterd te worden vanwege reclame maken voor een eigen product:

Ik ben ontwikkelaar van Big Ring Virtual Riding, http://www.bigringvr.com. Hiermee kun je virtuele routes rijden, met video, op verschillende plaatsen in Alpen en in Colorado. We zijn nu nog aan het testen en gebruik is dus nu ook nog gratis. Big Ring werkt met ANT+ smart trainers, vermogensmeters, snelheids/cadansmeters en hartslagmeters.

Big Ring is op dit moment alleen nog voor Windows beschikbaar. Een OS X versie zijn we mee bezig.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 05 nov 2016 13:06

ibooij schreef:Met het risico om verketterd te worden vanwege reclame maken voor een eigen product:

Ik ben ontwikkelaar van Big Ring Virtual Riding, http://www.bigringvr.com. Hiermee kun je virtuele routes rijden, met video, op verschillende plaatsen in Alpen en in Colorado. We zijn nu nog aan het testen en gebruik is dus nu ook nog gratis. Big Ring werkt met ANT+ smart trainers, vermogensmeters, snelheids/cadansmeters en hartslagmeters.

Big Ring is op dit moment alleen nog voor Windows beschikbaar. Een OS X versie zijn we mee bezig.
Als je goede feedback wil (lees: met de grond gelijkmakende ongefundeerde kritiek) is het misschien een idee om je eigen topic te starten? Er zijn maar weinigen op dit forum die zich te goed voelen om jou precies te vertellen wat er allemaal wel niet mis mee is en een onmogelijke manier hoe het beter zou kunnen.

Oh ja, en gratis codes doen het altijd goed (ook al is de beta gratis)!

Mocht je OSX support hebben dan doe ik ook gezellig mee. Weinig zin om zonder incentive Windows weer te installeren/op te starten.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 05 nov 2016 13:42

ibooij schreef:... http://www.bigringvr.com. Hiermee kun je virtuele routes rijden, met video, op verschillende plaatsen in Alpen en in Colorado. .
Even snel gekeken. Zie heel veel Col's en Passo's, jammer. Als ik ergens van in slaap val op de Tacx is dat wel om een uur of langer continu tegen een hoge weerstand te trappen. Laatst een keer de Ventoux in TTS gedaan, halverwege maar gestopt omdat ik het oer en oer saai vond.
Zwift, en Trainerroad i.c.m. Sufferfest kan mij daarentegen wel motiveren om te trainen. Doe je voordeel ermee, ik ga het zeker proberen :winkthumb:
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 05 nov 2016 13:50

vincent75 schreef:Zwift, en Trainerroad i.c.m. Sufferfest kan mij daarentegen wel motiveren om te trainen. Doe je voordeel ermee, ik ga het zeker proberen :winkthumb:
Hoe werkt dat met sufferfest eigenlijk? Tot nu toe alleen maar Zwift gespeeld, maar TR lijkt me leuker. Sufferfest zijn dan gewoon work-out videos die je los kunt kopen en vervolgens de bijbehorende training via TR afspelen? Betaal je apart voor Sufferfest en TR of zijn er ook gratis videos?

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 05 nov 2016 14:11

Afgelopen jaren inderdaad betalen voor losse Sufferfest films. Tegenwoordig hebben ze ook een App waar je een abonnement op kunt nemen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2016 14:39

Is Tacx de enige die de bekende films heeft? Dus de bekende cols, LBL, RVV, etc?
De rest is allemaal in VR? Of mis ik er een? TTS3 heb ik nu, maar mijn windhoos laptop is vrijwel overleden en de rest is Mac hier in huis. Oftewel, Tacx software werkt niet :(
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 05 nov 2016 14:50

daniel1975 schreef:Is Tacx de enige die de bekende films heeft? Dus de bekende cols, LBL, RVV, etc?
De rest is allemaal in VR? Of mis ik er een? TTS3 heb ik nu, maar mijn windhoos laptop is vrijwel overleden en de rest is Mac hier in huis. Oftewel, Tacx software werkt niet :(
Bkool ook geloof ik en volledig Mac compatible. Al heeft Tacx wel de klassiekers (LBL, RVV etc)

https://youtu.be/vbrJc2C7hec?t=3m1s

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 06 nov 2016 07:00

Bkool heef mooie films alpe huez mont ventoux
Ga deze week eens kijken of ze amstel gold race hebben
Zal wel want ze zeggen dat ze 1000 films hebben

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 06 nov 2016 08:33

ypuh schreef: Als je goede feedback wil (lees: met de grond gelijkmakende ongefundeerde kritiek) is het misschien een idee om je eigen topic te starten? Er zijn maar weinigen op dit forum die zich te goed voelen om jou precies te vertellen wat er allemaal wel niet mis mee is en een onmogelijke manier hoe het beter zou kunnen.
Daar heb je een punt. Ik heb over het algemeen een vrij dikke huid, dus daar zou ik tegen moeten kunnen.
ypuh schreef: Mocht je OSX support hebben dan doe ik ook gezellig mee. Weinig zin om zonder incentive Windows weer te installeren/op te starten.
Een goede reden om het op OSX te laten werken. Eerlijk gezegd werkt het wel al helemaal op OSX, maar is het klaarmaken voor distributie iets dat nog tijd gaat kosten.

Dankjewel voor je input in ieder geval!

Plaats reactie