Campagnolo is steek 135..... en dan is er nog behoorlijk veel te vinden , ook nieuw maar de keus in assen is beperkt.
Misschien is een Shimano MTB of trekking crankstelletje een bruikbare oplossing, maar vierkante assen zijn ideaal voor slecht weer want beter afgedicht.
Er zijn nog hele volksstammen die ermee rijden...ook ik.
De lengte kan je ook gewoon uitmeten, maar dan je wel eerst een crankstel hebben.
Crank loopt aan langs achterbrug
Kan ik eigenlijk een vierkante as van Stronglight gebruiken http://www.spacycles.co.uk/m2b0s110p141 ... P400-Steel i.c.m. een Chorus 10 speed crankstel?
Nee, dat is een JIS as (Japanse standaard) en Campagnolo moet ISO hebben.
JIS crank op ISO as gaat vaak goed, maar andersom niet, de crank gaat niet ver genoeg op de as.
Vandaar mijn melding over de beperkte keuze in assen.
JIS crank op ISO as gaat vaak goed, maar andersom niet, de crank gaat niet ver genoeg op de as.
Vandaar mijn melding over de beperkte keuze in assen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Aanbevolen wordt een 110 mm as en die is w.s. net te kort.
Het handigste is even langs bij een BS die wat Shimano assen in voorraad heeft (b.v. BB UN55 o.i.d.) en dan even de cranks op de as schuiven en de afstand tussen de armen meten bij het pedaaloog.
Die afstand moet zoveel meer zijn als je tekort komt bij het in post 1 genoemde crankstel, daarbij dus ook even meten.
Vermoedelijk ga je uitkomen op een 113 of 115 mm of nog langere as, maar dat moet je wel meten.
Het handigste is even langs bij een BS die wat Shimano assen in voorraad heeft (b.v. BB UN55 o.i.d.) en dan even de cranks op de as schuiven en de afstand tussen de armen meten bij het pedaaloog.
Die afstand moet zoveel meer zijn als je tekort komt bij het in post 1 genoemde crankstel, daarbij dus ook even meten.
Vermoedelijk ga je uitkomen op een 113 of 115 mm of nog langere as, maar dat moet je wel meten.
Herhaal dit niet onnodig