probeer je zadel wat lager te zetten, de meeste fietsers fietsen met een te hoge zadelstand.
Een kenner heeft dit jaar ( na 40 jaar fietsen) mijn zadel tot 1 cm lager gezet, waardoor ik mij een paar weken erg ongemakkellijk heb gevoeld op de fiets maar op dit ogenblik, met de helft van de training van anders (door ziekte), fiets ik zelfs sneller en zonder zadelpijn.
comfortabele zadelstand
[quote="reinier10"]Sinds kort heb ik last van mijn zitvlak, er ontstaan blaren door het schuren op/langs het zadel. Ik had het idee dat ik steeds naar voren schoof, en heb daarom het zadel iets achterover gezet. Dit hielp in het begin, maar nu weer last, op andere plekken. ik fiets nu een jaar of twee en heb voorheen nooit last gehad. wie heeft er tips: misschien een ander zadel, of moet het zadel omhoog of juist naar beneden? welke zadels staan als comfortabel bekend? ik heb geen idee wat een goed begin van de oplossing is.[/quote]
Het kan ook liggen aan de combinatie zeem-zadel. Fietsmaatje van mij heeft dit gehad; vorig jaar nooit last gehad nu wel. Het randje van de zeem kwam net tegen het zadel; blaren tot bloedens aan toe. Oplossing: andere fietsbroek.
Het kan ook liggen aan de combinatie zeem-zadel. Fietsmaatje van mij heeft dit gehad; vorig jaar nooit last gehad nu wel. Het randje van de zeem kwam net tegen het zadel; blaren tot bloedens aan toe. Oplossing: andere fietsbroek.