Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Geen navigatie/fietscomputer maar telefoonsteun?

snowkrash
Forum-lid

Gebruikersavatar snowkrash 29 jun 2016 06:36

Quadlock maakt nette houders voor op de fiets, incl. regenhoes. Vwb batterij, tja ... zet zo veel mogelijk zaken uit.

- Beeldscherm minder helder: afleesbaarheid wordt wel slechter, maar scheelt echt batterij
- Wifi uit. Deze zuigt je batterij leeg
- Bluetooth uit als je geen sensoren hebt. Hoewel BT zeer weinig stroom vraagt
- 3G/4G uit. Hoewel ik niet heel veel verschil merk.

Ik heb jarenlang met iPhones gereden en ging prima, ook met iets langere ritten. Echter, ritten langer dan 3,5 uur wordt lastiger met het beeldscherm actief. Zonder scherm kan 6 uur ook nog, maar dan alleen bekende routes of uitgepijlde routes ... en kennelijk niet in Houten of Lelystad. ;)

Wat ik een paar keer heb gedaan: Een speciaal tasje voor op de bovenbuis. Hierin een slanke batterij. Kabeltje naar telefoon op stuur. Werkte prima. Wel allemaal omslachtig.

Sinds april rijd ik na 6 jaar iPhone navigatie (Cyclemeter app) nu toch met een fietscomputer (Wahoo ELEMNT). Het is wel relaxter rijden met minder gedoe. Maar ik kan me voorstellen dat je als beginnende fietser die net zijn portemonne heeft geleegd voor een fiets even wilt aankijken met mobiel navigatie. ;)

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 29 jun 2016 08:30

Quad lock is inderdaad goed spul;

Heb zelf de telefoon op zo'n Quad lock out front houdertje zitten;
Quadlockadapter dan aan een polycarbonaat hoesje geplakt (Xperia Z1 Compact, dus regenhoesje hoeft niet, voor Samsung / Appel hebben ze telefoonspecifieke houders)

Afbeelding

Gebruik Naviki voor de navigatie; die dimt het scherm en wordt alleen helder bij naderen kruispunt. Met telefoon in flightmode gaat ritje van 100+ km prima, exacte uithoudingsvermogen nog niet getest.

In regen is het wel dikke drama idd. Ik vind zelf alleen voor het geld het spul van Garmin en consorten gewoon niet goed genoeg, dus vooralsnog maar even zo ;)

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 29 jun 2016 09:11

Ik heb ook zo'n quadlock. Twee keer gebruikt.
Als ik de weg kwijt ben trek ik de telefoon wel uit mijn achterzak.

Overweeg nu wel een Garmin Touring voor op vakantie.

Plaats reactie