Frontale nummerborden ????
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Man man man.., aan de inschrijvingen van toertochten te zien kunnen de organisatoren het zich permiteren dat enkelen niet komen vanwege het stuurbordje...
Natuurlijk heb je stuurbordjes en stuurbordjes.. soms is het formaat een schappelijke A6 -isch. En dan moet je er maar niet moeilijk over doen lijkt me. Als het formaat naar A5++ (richting A4) gaat, dan kan ik mij voorstellen dat het (onnodig) arelaxed is. Maar in 80% van de gevallen zit zo'n bordje tijdens een toertocht je toch niet in de weg? Zelfs bij een cyclo gaat het nog nergens over. En je kan m altijd wel kwijt aan je stuur/onder je stuur, half om je balhoofd.
Overigens doet het stuurbord vaak ook de chip voor tijdwaarneming huisvesten, veel voordeliger dan iedereen aan de mylaps oid brengen. is het voor de fotopunten (belangrijk bij toertochten, het is immers geen wedstrijd), en is het vaak ook voor de politie om op deze manier de asocialen onder ons er makkelijker uit te kunnen pikken en op hun gedrag aan te kunnen spreken indien nodig. En voor organisaties kan het net wat makkelijker zijn om bij verzorgingsposten of op specifieke delen van het parcours, de deelnemers van de zwartrijders te onderscheiden.
Natuurlijk heb je stuurbordjes en stuurbordjes.. soms is het formaat een schappelijke A6 -isch. En dan moet je er maar niet moeilijk over doen lijkt me. Als het formaat naar A5++ (richting A4) gaat, dan kan ik mij voorstellen dat het (onnodig) arelaxed is. Maar in 80% van de gevallen zit zo'n bordje tijdens een toertocht je toch niet in de weg? Zelfs bij een cyclo gaat het nog nergens over. En je kan m altijd wel kwijt aan je stuur/onder je stuur, half om je balhoofd.
Overigens doet het stuurbord vaak ook de chip voor tijdwaarneming huisvesten, veel voordeliger dan iedereen aan de mylaps oid brengen. is het voor de fotopunten (belangrijk bij toertochten, het is immers geen wedstrijd), en is het vaak ook voor de politie om op deze manier de asocialen onder ons er makkelijker uit te kunnen pikken en op hun gedrag aan te kunnen spreken indien nodig. En voor organisaties kan het net wat makkelijker zijn om bij verzorgingsposten of op specifieke delen van het parcours, de deelnemers van de zwartrijders te onderscheiden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Behalve dan dat bij veel tochten en cyclo's er een chip voor tijdregistratie verstopt zit in het bordje. Ik vind ze ook niet mooi, een kaderplaatje is wat dat betreft een fraaiere oplossing.daniel1975 schreef:Dat is ook het niveau van die bordjes. Overdreven flauwekul.
Mijn jongste zoon (3) rijdt inderdaad met oude bordjes van mij aan zijn fietsjes. Hij vindt ze wél mooi!
Mijn dochter (6) vindt zichzelf daar alweer te oud voor. Wat dat zegt over mensen die de bordjes laten zitten mag je zelf bepalen..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Stuurbordjes kunnen inderdaad zeer irritant zijn. Helemaal als het van die grote lappen zijn waardoor de tyraps in je stuurlint snijden of als je door die lap je handen niet lekker op het stuur kan leggen. Ik doe het stuurbordje al enkele jaren gewoon in m'n achter zakje, nog nooit commentaar gehad van de organisatie. De stempelkaart (als die nodig is) is volgens mij van veel grotere waarde. Bij schaatstochten rijden we toch ook niet massaal op A4'tjes op ons muts geplakt.
-
dwangarbeider
- Forum-lid
Stuurbordjes, rugnummers, tijdsregistratie, fotoservice, een half uur aanschuiven aan de inschrijving, formulieren invullen....
Ik wil gewoon als toerder een toertocht fietsen. Moet daar dan zoveel bij komen kijken ?
Ik wil gewoon als toerder een toertocht fietsen. Moet daar dan zoveel bij komen kijken ?
-
Quarantanove
- Forum-lid
Inderdaad gewoon een simpel uitgepijlde route voor een paar Euro inschrijfgeld, liefst plekken aandoenend waar je normaal nauwelijks ooit komt. Zonder al die flauwekul die jij opsomt. (ook zonder verzorging, gewoon een of meer stempelposten bij een horeca)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Stempelposten.... ook zoiets onnodigs. Die stempels heb ik bijna nooit opgehaald.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik snap het probleem niet , achter een groot nummerbord zit je altijd uit de wind ..alleen maar voordeel .theseparator schreef:Weet iemand waarom tegenwoordig elke toertocht met die idiote, enorme frontale nummerborden op de proppen komt?
Voor mij is dat een reden om never nooit meer aan zo'n evenement mee te doen.
Het gaat helemaal tegen mijn gevoel in om contra aerodynamisch rond te rijden, er zijn zoveel betere oplossingen denkbaar om toerders te identificeren.
Of ben ik de enige die zich hierover druk maakt ?
-
Quarantanove
- Forum-lid
Dat ben ik met je eens.daniel1975 schreef:Stempelposten.... ook zoiets onnodigs. Die stempels heb ik bijna nooit opgehaald.
Ik bedoel eigenlijk tijdens de tocht een pauzeplek , liefst een horeca , zodat men , als men dat wil , op eigen kosten iets kan consumeren.
Ik ben van de "oude stempel" en noem dat ten onrechte nog steeds stempelpost.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bij het lezen aan de topic titel was ik bang dat er iemand op het idee was gekomen om een nummerbord op de fiets verplicht te stellen. Recent in Duitsland nog mooi op de foto gegaan, omdat ik 16 km/h te hard reed, maar beter dat ze die niet op kunnen sturen 
Ik monteer ze gewoon nooit, stop ze in mijn achterzak. Lelijk inderdaad en onnodig.