Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin 1000 vs Wahoo Elemnt GPS

Garmin 1000 vs Wahoo Elemnt gps

Peiling eindigde op 14 mei 2016 10:52

Garmin 1000
22
76%
Wahoo Elemnt gps
7
24%

Totaal aantal stemmen: 29

R NIjs
Forum-lid

R NIjs 04 mei 2016 14:10

point taken!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 mei 2016 14:17

Ik heb de Element laatst in het echt gezien en ben behoorlijk geschrokken. Wat een lelijk ding.

snowkrash
Forum-lid

Gebruikersavatar snowkrash 04 mei 2016 14:32

Allen,

Een HOOP verbeteringen, features en opgeloste bugs in de zojuist gepubliceerde update:

http://support.wahoofitness.com/hc/en-u ... re-Updates

Maakt de ELEMNT weer een stuk beter ... en de keus moeilijker voor de TS. ;-)

R NIjs
Forum-lid

R NIjs 04 mei 2016 21:01

Dank voor jullie inbreng zover!!
Op dit moment denk ik dat ik voor zekerheid ga en dus de Garmin Edge 1000.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 04 mei 2016 23:24

R NIjs schreef:Dank voor jullie inbreng zover!!
Op dit moment denk ik dat ik voor zekerheid ga en dus de Garmin Edge 1000.
Maar je poll loopt nog 10 dagen.
Of heeft de Wahoo zich teruggetrokken uit de race :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 05 mei 2016 01:26

Wel vreemd om een poll te houden tussen de monopolist op de high-end fietscomputer markt (Polar ff niet meegerekend) en een pas uitgebracht model van een kleiner merk. 90% van de mensen die hier reageert heeft zelf een Garmin en zal dus ook niet iets onbekends adviseren.

Overigens zou ik zelf ook voor de Garmin gaan. Je weet ten minste wat je koopt en voor alle merken geldt waarschijnlijk dat ze dingen beter kunnen doen of dat het te lang duurt. De basisfuncties hebben ze allemaal en het gadget gehalte bij Garmin is wel oké.
havana schreef:Ik heb de Element laatst in het echt gezien en ben behoorlijk geschrokken. Wat een lelijk ding.
De Garmins zijn ook geen beauties helaas, daar zou ik het niet om laten.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 mei 2016 07:44

Garmins zijn geen beauties maar de Edge 1000 en 520 zijn toch wel wat verfijnder dan de rest.

snowkrash
Forum-lid

Gebruikersavatar snowkrash 05 mei 2016 08:29

Schoonheid is iets persoonlijks. In ieder geval is de ELEMNT erg stevig gebouwd.

Ik was gematigd tevreden en was erg blij de de grote update van gisteren. Bijna al mijn minnetjes zijn weggewerkt. Voor de rest komt er veel bij de komende maanden.

snowkrash
Forum-lid

Gebruikersavatar snowkrash 05 mei 2016 19:25

Nog even over twee Garmin nadelen welke ik vrij vaak langs heb horen komen. Deze thread is niet de enige over dit onderwerp op onze aardkloot. ;)

- Scherm: kleurenscherm lastig te lezen bij fel licht. Men is lyrisch over het scherpe beeld van de ELEMNT, ook al is het zwart-wit.

- Turn by turn navigatie werkt niet altijd even lekker. Mensen die beide apparaten hebben geprobeerd prefereren van de ELEMNT de nauwkeurige route info incl. LED waarschuwing bij off-course boven de TbT navi van de Garmin 1000 of 520.

Garmin heeft dan wel TbT en al jaren, perfect werkt het allemaal kennelijk niet.

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 05 mei 2016 19:57

Vandaag een mooie verrassingsroute gedaan in een voor mij onbekend gebied met mijn Garmin 1000. Zicht met fel licht is prima. En de turn by turn navigatie op mijn garmin 1000 moet ik nog ontdekken. De garmin 1000 gebruikt een kaart waarop je positie wordt weergegeven, de route en de eerst volgende afslag.

Misschien toch eerst zelf ervaren voordat je een review geeft.
o'7o

snowkrash
Forum-lid

Gebruikersavatar snowkrash 05 mei 2016 20:15

Douglas schreef:(….)

Misschien toch eerst zelf ervaren voordat je een review geeft.
Geen idee of je het tegen mij hebt, maar ik geef alleen weer wat ik geregeld zag terugkomen bij vergelijkingen in met name internationale reviews (ELEMNT al iets langer beschikbaar in USA). Als je mijn post goed had gelezen had je dit gezien.

Voor de rest lijkt de Garmin Edge 1000 me een prima apparaat waar de ELEMNT voorlopig nog tegenop moet boksen, zeker als nieuwe speler. Ik hoor alleen (lees) veelvuldig over software problemen bij Edges en een moeizaam fixproces van Garmin.

Daarnaast zijn er altijd zaken van persoonlijke voorkeur die een keuze zal bepalen. Kom je toch nooit uit en dat hoeft ook niet:

- TbT hoort eigenlijk op een apparaat van bijna €400 en hoort dus op de ELEMNT. Is gewoon waar. Juist omdat de Edge 520 dat wel heeft en nog goedkoper is ook.
Zit nog niet op de ELEMNT, komt later dit jaar. Ik mis het niet en bepaalde voor mij de keuze niet, vind de rode LED waarschuwingen meer dan voldoende. Voor ander is TbT een eis. Prima, toch.

- Zwart-wit scherm vind ik prima. Hoef geen kleur. Een ander wel. Prima.

i-mac

i-mac 05 mei 2016 20:43

Ik heb geen probleem met deze poll. Alleen heb ik een beetje de indruk dat je je elemnt nogal promoot. Mij niet gelaten, maar ik zie dat je je toestel amper een week , dus lijkt het me een beetje kort door de bocht gaan om het apparaat op te hemelen. Tenzij je zelf een Edge 1000 hebt om mee te vergelijken. (ik las op DCRainmaker je enthousiaste opinie. Zelfde avatar als hier, dus zal dat weel geen toeval zijn denk ik).

Wat niet wegneemt dat ik je veel plezier toe wens met Elemnt. Ik ben zelf een meer dan tevreden gebruiker van de 1000. Voordien een 705 en een 800 gehad en daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. De 1000 is meer dan goed genoeg voor mij. En ik heb ze aan een scherpe prijs op de kop kunnen tikken.

Plaats reactie