Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

mont ventoux

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 25 jul 2010 23:24

[quote="Rezne"]Ik snap niet dat hier altijd het advies wordt gegeven te trainen in zuid-limburg. Daarvan ga je echt niet harder die Ventoux op. [/quote]

+1. Voor de Ventoux (en vele andere lange beklimmingen) geldt dat je over voldoende duurvermogen moet beschikken, m.a.w. dat je de benodigede inspanning lang genoeg achtereen vol kunt houden. Op zich is het helemaal niet nodig dat je allerlei kort klimwerk gedaan hebt.
60 x Ventoux

timper
Forum-lid

timper 26 jul 2010 00:15

[quote="Le Grimpeur"][quote="Rezne"]Ik snap niet dat hier altijd het advies wordt gegeven te trainen in zuid-limburg. Daarvan ga je echt niet harder die Ventoux op. [/quote]

+1. Voor de Ventoux (en vele andere lange beklimmingen) geldt dat je over voldoende duurvermogen moet beschikken, m.a.w. dat je de benodigede inspanning lang genoeg achtereen vol kunt houden. Op zich is het helemaal niet nodig dat je allerlei kort klimwerk gedaan hebt.[/quote]
Lange duurritten in de polders zijn interessanter, zeker met de wind. Korte klimmen zijn zelfs nefast voor het duurvermogen (in het rood rijden ;) ) of je moet ze soepel oprijden om een klein verzet.
Je hebt klimmen/intervallen nodig van zeker tien minuten.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

louise
Forum-lid
Contact

louise 26 jul 2010 20:25

[quote="Rezne"]Ik snap niet dat hier altijd het advies wordt gegeven te trainen in zuid-limburg. Daarvan ga je echt niet harder die Ventoux op. [/quote]
Nog een +1. Totaal niet te vergelijken, die korte machtsklimmen met zo'n ellenlange berg. Inderdaad beter duur- en intervaltrainingen doen.

En kies te zijner tijd je verzet zorgvuldig. 30/25 (kleinste verzet van een standaard triple) was voor mij eigenlijk nog te zwaar, zo steil en lang is dat kreng! En ik moet het echt van souplesse en conditie hebben, niet van kracht - de meeste dames niet.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

timper
Forum-lid

timper 26 jul 2010 21:13

[quote="Louise"][quote="Rezne"]Ik snap niet dat hier altijd het advies wordt gegeven te trainen in zuid-limburg. Daarvan ga je echt niet harder die Ventoux op. [/quote]
Nog een +1. Totaal niet te vergelijken, die korte machtsklimmen met zo'n ellenlange berg. Inderdaad beter duur- en intervaltrainingen doen.

En kies te zijner tijd je verzet zorgvuldig. 30/25 (kleinste verzet van een standaard triple) was voor mij eigenlijk nog te zwaar, zo steil en lang is dat kreng! En ik moet het echt van souplesse en conditie hebben, niet van kracht - de meeste dames niet.

Louise
[/quote]
Kreng, kreng....'t is zo'n schatje die ventoux ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

elboutero
Forum-lid

elboutero 26 jul 2010 22:36

[quote="timper"][quote="Louise"][quote="Rezne"]Ik snap niet dat hier altijd het advies wordt gegeven te trainen in zuid-limburg. Daarvan ga je echt niet harder die Ventoux op. [/quote]

Louise
[/quote]
Kreng, kreng....'t is zo'n schatje die ventoux ;)
[/quote]

Inderdaad :D Morgen vertrek ik er naar toe
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 26 jul 2010 22:42

Nog 4 weekjes...

heinrich-gs
Forum-lid

Gebruikersavatar heinrich-gs 29 jul 2010 21:07

Word nog druk op die puist begin september, ik reis dan ook af samen met mijn vriendin om een paar pogingen te wagen. Zijn er nog georganiseerde activiteiten?
Bliede met mien fietse

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 31 jul 2010 10:22

Tip: Ga op reserve door het bos!!! (beklimming vanaf Bedoin).
Als je bij Chalet Reynard bent, kun je als je nog wat over hebt, volle bak gaan.

Groeten

whocares
Forum-lid

whocares 31 jul 2010 20:09

Rij je ook niet over de kop voor het bos , trap je daar warm in een lekker beenritme en groet net voor het de blauwe boom en op het kale gedeelte Tony Simpson .

[quote="Siemert1971"]Tip: Ga op reserve door het bos!!! (beklimming vanaf Bedoin).
Als je bij Chalet Reynard bent, kun je als je nog wat over hebt, volle bak gaan.

Groeten[/quote]
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 31 jul 2010 20:18

onmisbaar voor ventoux gangers
http://www.dekaleberg.nl/

Plaats reactie