Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voedingschema Elfstedentocht (240km)

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 mar 2016 15:23

Volgens mij is het in deze dat je gewoon goed moet eten de beide dagen ervoor. En niet ineens 2 of 3x zoveel als je normale portie, en dat dan aan pasta met amper saus naar binnen werken. Er zijn genoeg die dat wel doen omdat ze denken dat ze "koolhydraten moeten stapelen".
Als je dat op vrijdag doet, dan heb je daar zaterdag last van, zit nog in je systeem, moet er een keer uit. Lichaam is het niet gewend. En effectief is het ook niet, want je lichaam kan maar een X hoeveelheid koolhydraten opnemen in haar reserves.

Dus daags van te voren gewoon goed eten, maar ga niet lopen bunkeren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 22 mar 2016 20:12

Ik heb vorig jaar (eerste keer) eigenlijk automatisch gegeten zoals Mark in zijn eerdere post al schreef. Geregeld een klein beetje. Je fietst niet met hoge intensiteit dus je zult niet snel snelle koolhydraten nodig hebben. Reepje hier, banaantje daar en bidons met Isostar. Ik had een aantal zakjes mee met navulling. En idd het soepie niet overslaan.

monique70
Forum-lid

monique70 22 mar 2016 20:28

Geen dingen eten die je anders niet eet. Vooral tijdens je ritten gaan oefenen met eten. Ik heb altijd mee: banaan, brood met kaas, noten, ontbijtkoek, minimarsjes (en een tas). En lekker eten wat je onderweg tegen komt. Je hoeft niet echt veel extra te eten. Mijn maag verdraagt tijdens het fietsen geen grote hoeveelheden eten. Dus ik eet vaak een beetje en de dagen erna haal ik de schade wel in :mrgreen: . Gelletjes heb ik voor nood, voor als ik vergeten ben op tijd te eten.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

statusquooh
Forum-lid

statusquooh 11 apr 2016 08:11

Afgelopen jaar voor het eerst meegedaan en uitgereden. Niks anders gegeten dan normaal. Voor dit jaar ga ik wel anders beginnen. Het eerste rondje Boalsert - Boalsert gaat het tempo lager. Vorig jaar aardig verkeken op dat stuk bij het IJsselmeer waar een straffe wind stond. Meer op karakter nog gereden dan op souplesse.....

Plaats reactie