Alles over vakanties op én met de fiets

Tips 1ste fietsbezoek Vlaanderen

i-mac

i-mac 29 mar 2016 11:35

rene schreef:De blauwe lus heeft bijna geen kasseien - genoeg hoogtemeters - vergelijkbaar met Limburg. Het enige nadeel is dat de eerste klim al na amper 1 kilometer begint op het moment dat de benen nog niet erg warm getrapt zijn.

https://www.strava.com/activities/515932147
Dat zou je kunnen voorkomen door bij het starten niet over de Schelde maar erlangs te fietsen tot aan waar je links de brug naar Ename moet nemen. Eenmaal over de brug fiets je langs het jaagpad verder, en kom je bijna vanzelf terug op het parkoers terecht. En dan heb je ongeveer 10km in de benen. Voldoende om aan de eerste helling te beginnen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2016 12:24

i-mac schreef:
daniel1975 schreef:Er was 'vroeger' een hele leuke toertocht daar die alle bekende kasseienhellingen pakte, maar de vlakke kasseien links liet liggen. Volgens mij startte die in Ronse maar weet niet zeker. De reuzen van Vlaanderen heette die.
Leuk om eens te fietsen; je hebt in die regio geen kasseien nodig om je vullingen uit je kiezen te stuiteren ;-)
Ik wil anders wel eens zo een rit maken voor jullie. Zeg me welke hellingen je wil doen, en ik maak de rit.

De regio Ieper is ook leuk om te rijden. Minder hellingen, maar wel ook een mooie streek. En een ommetje naar Frankrijk (Monts des Cats, Cassel) moet je gewoon doen.
Ik heb nu ff mijn handen vol aan andere dingen, maar voor een zomerforumrit wel gaaf idee.
Less is bore

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 29 mar 2016 17:25

rene schreef: De blauwe lus heeft bijna geen kasseien - genoeg hoogtemeters - vergelijkbaar met Limburg. Het enige nadeel is dat de eerste klim al na amper 1 kilometer begint op het moment dat de benen nog niet erg warm getrapt zijn.

https://www.strava.com/activities/515932147
Volgens mij heb ik die een keertje gedaan samen met GastheerG. Er zaten wel degelijk kasseien in maar voor die omgeving relatief weinig denk ik.:) Vooral wel veel klimmetjes, toen dacht GG nog dat ik een enorme klimgeit was.:) Ik vond het een hele leuke route maar wel ontzettend zwaar.
Veni. Vidi. Fietsie.

Japiotje
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2016 21:05

Japiotje 29 mar 2016 18:36

Geachte fietsvrienden,
A.s. Zaterdag mijn 1ste toer versie van de Ronde Van Vlaanderen,
Direct ook maar voor de langste afstand ingeschreven, er staat mij nog wat te wachten heb ik in de gaten, een ding, het schijnt een droge versie te worden, rond de 15 graden met een matige wind uit het zuiden.
Forza Katwijk

Japiotje
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2016 21:05

Japiotje 29 mar 2016 19:10

Goedendag beste fietsvrienden,
A.s. Zaterdag fiets ik mijn eerste toerversie van de Ronde Van Vlaanderen, gelijk maar de langste versie ingeschoten, er staat mij nog wat te wachten gerijpt ik volgens de overlevering.
1 Ding, Droog, 15 graden, matige wind uit Zuid/Zuidoost.
FORZA KATWIJK :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2016 19:17

Sinds wanneer ligt Katwijk in de vlaamse ardennen?
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 mar 2016 20:18

Tis een Katwijker vermoedelijk, de kans dattie van der Plas heet is dus vrij groot.
Hij dacht dat zijn bericht niet geplaatst was maar had z'n tekst niet gekopieerd dus heeft ie zijn bericht 2 keer met iets afwijkende tekst geplaatst.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 29 mar 2016 20:31

ik schok zelf ook van die rode lus na de blauwe eerst een week eerder te hebben gedaan.
De blauwe begint rustig langs de schelde met 10 km en dan de kwaremond.
De rode begon ik na eerst uit kortrijk te zijn gefietst ook langs de schelde en in Oudenaarde heb je gelijk die vlaamse achterberg (niet aangegeven op rode rode), wat een ding is dat.
Hierna een prachtige route die rode, bovenop elke helling vaak wel die harde rukwinden in de open velden, het deed me nog meer beseffen hoe knap het is wat die profs doen.
Heb overigens rode route niet afgemaakt en vanaf brakel rechtstreeks naar geraadsbergen gereden. Na Geraardsbergen heb je alleen nog de bosberg en dan hele tijd weinig aan leuke beklimmingen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6132
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 29 mar 2016 21:11

TumTumTum schreef:
rene schreef: De blauwe lus heeft bijna geen kasseien - genoeg hoogtemeters - vergelijkbaar met Limburg. Het enige nadeel is dat de eerste klim al na amper 1 kilometer begint op het moment dat de benen nog niet erg warm getrapt zijn.

https://www.strava.com/activities/515932147
Volgens mij heb ik die een keertje gedaan samen met GastheerG. Er zaten wel degelijk kasseien in maar voor die omgeving relatief weinig denk ik.:) Vooral wel veel klimmetjes, toen dacht GG nog dat ik een enorme klimgeit was.:) Ik vond het een hele leuke route maar wel ontzettend zwaar.
Sorry TumTum Tum , dit moest natuurlijk de rode lus zijn .... De blauwe korte lus heeft veel meer kasseien. De rode lus slecht een kilometer of 10 of zoiets.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 mar 2016 10:41

Ja je hebt gelijk. Ik herinner me idd die Achterberg na 1 km gefietst en een paar uur in de auto...
We hebben trouwens aan het eind wel een stukje afgestoken, wij hebben toen ongeveer 90 km gefietst en dat was voor mij met al die klimmen erin wel even genoeg. GG kon nog wel even...:)

Lol, trouwens, een kilometer of 10 kasseien is al veel meer dan de meeste mensen verdragen kunnen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Japiotje
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2016 21:05

Japiotje 30 mar 2016 22:07

Geen van der Plas heren wel uit Katwijk aan Zee,
Je komt ze overal tegen. Zelfs op dit Forum, en vanaf as Vrijdag in België.
Thuis wacht er Zaterdag avond een masage, hoop ik.
Gr.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6302
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mar 2016 22:21

Ja met TumTumTum tien rood gedaan. Ga je inderdaad gelijk de Achterberg op. Hele route toen gedaan behslve de Eikenberg. Rood is leuk voor klimmers. Geel voor kasseiliefhebbers :mrgreen:
Geel in januari nog gedaan. Heerlijk rossen over die stenen :mrgreen:

Blauw zitten de lastige jongens in zoals Koppen, Pater, Taaienberg en de Kwaremont.
Alle drie heerlijk rondjes

Plaats reactie