Nieuwe Campa groep, de Potenza
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een aanbevolen verkoopprijs van 850 - 900 Euro, dat is ongeveer 100 Euro goedkoper dan de aanbevolen verkoopprijs van de Shimano Ultegra.
Groepen zullen elkaar dus prijstechnisch niet zo heel veel ontlopen.
Bij de Saldens, Mantels en Van Eycks in deze wereld zal (is) de prijs merkelijk lager zijn.
Groepen zullen elkaar dus prijstechnisch niet zo heel veel ontlopen.
Bij de Saldens, Mantels en Van Eycks in deze wereld zal (is) de prijs merkelijk lager zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als je wil concureren,..... dan zet je toch iets op de markt dat net iets goedkoper is dan Ultegra? Toch geen groep die 100 euro duurder is. Ik ben trouwens het spoor van Campa volledig bijster. veloce, potenza, chorus, athena, centaur, record, super record. Mis ik nu nog wat en in welke volgorde moet ik nu alles plaatsen?
Live fast; die young. mijn blog
Potenza zou duurder zijn vanwege de 'ziel' van Campa. Nu ben ik bereid om meer voor Campa te betalen omdat ik het mooier en beter vind, maar dat wil nog niet zeggen dat Campa de boel bewust duurder hoeft te gaan maken met dit argument. Zet hem dan echt als concurrent in de markt, want zo jaag je mensen eerder weg.
Die schijf-ergopowers zijn inderdaad torens, maar de remmen zelf vind ik dan wel weer fraai. Ik denk echter wel dat het inherent is aan een compleet hydraulisch systeem, want je moet die olie ergens kwijt. Een andere optie bieden TRP en Hope, maar dat zijn dan weer combinaties van mechanisch en hydraulisch en of dat nou zo ideaal is...
Die schijf-ergopowers zijn inderdaad torens, maar de remmen zelf vind ik dan wel weer fraai. Ik denk echter wel dat het inherent is aan een compleet hydraulisch systeem, want je moet die olie ergens kwijt. Een andere optie bieden TRP en Hope, maar dat zijn dan weer combinaties van mechanisch en hydraulisch en of dat nou zo ideaal is...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Was de Athena al niet de directe concurrent voor de Ultegra? Het word een beetje overzichtelijk zo bij Campa met goede groepen.
Ik had in de Fiets ook gelezen dat Campa met een goedkope OEM groep zou komen voor op de kant en klare fietsen. Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Een Campa tegenhanger voor Sora en Deore. Als je daar goed in zet kan je mensen al vroeg kennis laten maken met je merk en een verbinding beginnen.
Ik had in de Fiets ook gelezen dat Campa met een goedkope OEM groep zou komen voor op de kant en klare fietsen. Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Een Campa tegenhanger voor Sora en Deore. Als je daar goed in zet kan je mensen al vroeg kennis laten maken met je merk en een verbinding beginnen.
Eerst maar eens afwachten voor welke prijs de groep en de losse onderdelen straks bij o.a. Bike24 liggen, pas dan kun je iets zinnigs zeggen over de prijs.rene909 schreef:Ik denk dat Campagnolo hier de plank misslaat, tenzij deze groep een stuk voordeliger geprijsd gaat worden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
het is onduidelijk of Potenza al dan niet athena gaat vervangen.
Pluspunten:
-powertorque systeem waarvoor je geen dure tools nodig hebt om het uit elkaar te krijgen
-goedkopere 11 speed cassettes (goedkoper dan de huidige chorus daar ga ik even vanuit)
Ik vermoed dat deze de kwaliteit en constructie van centaur 12-27 en 12-30 zullen hebben (en die was zeer goed!)
-fors verbeterde voorderailleur (daar zijn alle testers het over eens)
-ze gaan eindelijk moeite doen de OEM markt te bedienen ipv de à la carte markt
minpunten:
powershift ipv ultrashift (hoewel die nieuwe ergos toch zeer goed handig schakelen met je handen onderaan de stuurbocht)
indien het een nieuwe groep tussen Athena en Chorus (maar lager dan Athena Carbon,...) dan wordt het een zooitje
prijs: maar zoals gezegd eerst afwachten tegen welke prijs deze prijs te verkrijgen bij de prijsvechters.
Adviesprijzen zeggen evenveel als het eerste bod op een markt in New Delhi
Waarom maken ze het niet duidelijk
Record: Carbon & ceramische lagers/titanium
Chorus: Carbon met stalen lagers
Potenza: 11 sp alu (holle crankarm)
Veloce: Alu 10 speed
)
Pluspunten:
-powertorque systeem waarvoor je geen dure tools nodig hebt om het uit elkaar te krijgen
-goedkopere 11 speed cassettes (goedkoper dan de huidige chorus daar ga ik even vanuit)
Ik vermoed dat deze de kwaliteit en constructie van centaur 12-27 en 12-30 zullen hebben (en die was zeer goed!)
-fors verbeterde voorderailleur (daar zijn alle testers het over eens)
-ze gaan eindelijk moeite doen de OEM markt te bedienen ipv de à la carte markt
minpunten:
powershift ipv ultrashift (hoewel die nieuwe ergos toch zeer goed handig schakelen met je handen onderaan de stuurbocht)
indien het een nieuwe groep tussen Athena en Chorus (maar lager dan Athena Carbon,...) dan wordt het een zooitje
prijs: maar zoals gezegd eerst afwachten tegen welke prijs deze prijs te verkrijgen bij de prijsvechters.
Adviesprijzen zeggen evenveel als het eerste bod op een markt in New Delhi
Waarom maken ze het niet duidelijk
Record: Carbon & ceramische lagers/titanium
Chorus: Carbon met stalen lagers
Potenza: 11 sp alu (holle crankarm)
Veloce: Alu 10 speed
)
Als ik voor ongeveer 5 tientjes bij Mantel een 11s Campa cassette kan kopen dan is deze groep vanuit dat oogpunt al een goede aanvulling. Verder zie ik shifters gelijk aan die van de oude Athena. Goede zaak, want deze zijn prettiger dan die van Chorus en verder. En een fraaie crank, veel mooier dan Ultegra en 105. Wat dat betreft een mooie sprong vooruit voor Campa in de markt.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Ik zou wel plaatjes willen zien van de zilverkleurige uitvoering ( als die er komt). Al dat zwarte ben ik ondertussen wel beu.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la