Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

voor de liefhebbers...onderzoek

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 24 feb 2016 11:06

Net even zitten filosoferen.
35-38 gemiddeld over 90 km, uitgaand van de Nederlandse situatie, dus regelmatig stoplichten en kruisingen met ander verkeer,. Als je je houd aan de verkeersregels dan moet je al snel een kruissnelheid van 45 km/u hebben.
Windstil heb je dan minimaal 500 Watt aan vermogen nodig.

Hoeveel mensen kunnen 2 uur lang 500 Watt vermogen leveren?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 feb 2016 11:16

Paar gekke aannames:
- Als 35 tot 38 gem., gevraagd wordt. Dan moet de kruissnelheid wat hoger liggen, maar toch niet 7 tot 10 km/u hoger?
- De vraag van de onderzoekers zal toch niet gaan over een gemiddelde snelheid waarbij de tijd doorloopt bij een rood verkeerslicht, waarbij je een route hebt met regelmatig verkeerslichten? Ik gok trouwens dat 9 van de 10 fietsers hun routes maken met maar beperkt aantal verkeerslichten. Maargoed mijn persoonlijke situatie is de randstad, misschien dat verkeerslichten onvermijdelijker zijn in andere delen van Nederland...
- 2u. lang 45 is 90km. Maar dan is je gem. snelheid ook 45km/u ;-). Ga je uit van de 35 tot 38. Dan moet je toch zeker 2,5 a 2,75u zo hard trappen ;-).

Uiteindelijk denk ik dat de mensen die met "normaal" fietsen (wat is normaal.. welke intensiteit hoort daar bij, in ieder geval niet volle bak... of toch wel?), al 35+ km/u rijden op een gewone fiets (?aanname ook weer?), zullen al snel wedstrijdrijders of triatleten zijn... die zo serieus bezig zijn dat ze wegblijven van doping?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 24 feb 2016 11:58

TumTumTum schreef:Ik denk dat ik me toch maar opgeef. Gewoon zo'n motortje in mijn fiets monteren en mijn baard laten staan. Bovendien, misschien kom ik dan ook eindelijk eens in het schone dames-topic. 8-)

Begrijp ik nu goed dat jij met een baard opeens een schone dame wordt? Misschien moeten we nog even een discussie voeren over wat we verstaan onder vrouwelijk schoon. Ik denk dat onze denkbeelden enigszins van elkaar afwijken :lol:
o'7o

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 feb 2016 12:08

NicoNB schreef:Net even zitten filosoferen.
35-38 gemiddeld over 90 km, uitgaand van de Nederlandse situatie, dus regelmatig stoplichten en kruisingen met ander verkeer,. Als je je houd aan de verkeersregels dan moet je al snel een kruissnelheid van 45 km/u hebben.
Windstil heb je dan minimaal 500 Watt aan vermogen nodig.

Hoeveel mensen kunnen 2 uur lang 500 Watt vermogen leveren?
Als je een beetje fatsoenlijk op je fiets zit en geen 90 kg weegt hoef je echt geen 500 Watt te trappen om 45 km/h te rijden.

Ik vind 't als een rare eis klinken, maar ik kan me voorstellen dat ze een voorkeur hebben voor een test groep met personen die aanleg hebben voor duursport (hoge VO2Max).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ted038
Forum-lid

ted038 24 feb 2016 12:09

dt_swiss schreef:Ik had me opgegeven voor dit onderzoek. Als je benaderd wordt om mee te doen, wordt er gevraagd naar je gemiddelde snelheid over 90 km als je die alleen fietst op een normaal tempo. Dit moet tussen de 35 en de 38 kmh zijn. Dat er mensen zijn die dat opgeven..;)
DAT, en geen wedstrijdrenner > kleine groep dan ......

bve
Forum-lid

bve 24 feb 2016 17:45

Je moet al prof zijn om op een normaal (D1?) tempo 35-38 km/h te kunnen rijden. Die onderzoekers moeten iedereen die de monstertijdrit aan 35+km/h rijdt benaderen. Nu zal 50% daarvan een licentie hebben...

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 24 feb 2016 17:59

Ik heb in de monstertijdrit (123km) twee keer bijna 37 km/h gereden, en ik ben slechts een eenvoudige doch fanatieke recreant.
Ik heb er uiteraard wel goed voor getraind, en ik gebruikte een tijdritfiets. Maar ik reed zeker niet op een "normaal" tempo. Oh ja, en ik was na afloop geradbraakt.

Maar, professionals rijden op een normale racefiets ook niet op hun dooie akkertje dit tempo.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 24 feb 2016 18:01

Oh ja, dit jaar wil ik weer meedoen :like:

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 24 feb 2016 20:32

robbebopper schreef:Ik heb in de monstertijdrit (123km) twee keer bijna 37 km/h gereden, en ik ben slechts een eenvoudige doch fanatieke recreant.
Ik heb er uiteraard wel goed voor getraind, en ik gebruikte een tijdritfiets. Maar ik reed zeker niet op een "normaal" tempo. Oh ja, en ik was na afloop geradbraakt.

Maar, professionals rijden op een normale racefiets ook niet op hun dooie akkertje dit tempo.
Hiermee bevestig je toch de absurditeit van de eis? Je was niet normaal aan het fietsen, je deed mee aan een tijdrit, naar ik mag hopen op een enigszins afgezet parcours én je had er enorm hard voor getrained. Die jongens van dat onderzoeksteam zijn volgens mij gewoon een beetje de weg kwijt, hebben ze misschien wat van hun onderzoeksmateriaal in hun neus zitten stoppen? :lol:
robbebopper schreef:Oh ja, dit jaar wil ik weer meedoen :like:
That's the spirit!
Veni. Vidi. Fietsie.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 24 feb 2016 22:32

Ja, vind ik van mezelf ook wel stoer. :P
Ik ben aan het bijkomen van een longontsteking, en ik onderga binnenkort nog een knieoperatie. Voorlopig ben ik blij als ik over een maand al weer op een "normale manier" naar mijn werk kan fietsen.

Ik vind een dergelijk onderzoek eigenlijk wel interessant trouwens. Ik denk dat je beter de eis had kunnen aangeven dat je op zoek bent naar mensen die voor hun gevoel wel zo'n beetje aan het plafond van hun mogelijkheden zitten op het gebied van fietsen.

D.w.z. veel kilometers/trainingsjaren in de benen, goede variatie in training, en toch geen echte progressie meer. Als je hen met EPO ineens harder kunt laten fietsen, dan zegt dat meer dan bij een stel talentvolle jongemannen die fluitend 38 km/u fietsen.

Robdebruin
Forum-lid

Gebruikersavatar Robdebruin 25 feb 2016 06:45

Wij rijden in een groep wel eens 36-37 gemiddeld. Vaak in de polder (zonder verkeerslichten). Als je op kop komt rij je zo'n 42. Na 90 km ben je echt kapot. Is (voor mij) dan ook geen normale snelheid. Zeker leuk met een groepje maar in je uppie??
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 25 feb 2016 08:46

Ik heb ook wel eens 120 km gemiddeld 43 gereden, en toen was ik na 90 km helemaal nog niet moe, maar dat was in de buik van het peloton op een windstille dag. Telt zeker niet?

Waarschijnlijk zijn ze op zoek naar zeer goed getrainde renners en zoeken ze mensen met een bepaald minimum vermogen bij hun eerste ventilatoire drempel. Ze zullen wel teruggeschat hebben welke snelheid bij dat vermogen hoort.

Weten we nu al wie het onderzoek gaan uitvoeren?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie