Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
madhill
- Forum-lid
madhill
25 jul 2010 01:56
Gijs01 schreef:1 binnenband, 2 plastic lichlers en twee co2 patronen met blaastuit. buitenbanden meeslepen begin ik niet aan. Dan bel ik mijn vrouw of ze me even wil ophalen met de auto
Maar je hebt gelijk, goed idee. De volgende keer bel ik je vrouw. Doe maar een PM met haar nummer

Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
-
oldskoolbiker
- Forum-lid
oldskoolbiker
25 jul 2010 02:02
Bandje wisselen is in 10 minuten gefixed, op je vriendin wachten kan uren duren
Een lapje van een oude binnenband meenemen is ook weer zoiets...
Dan beter een verse binnen en buitenband meenemen.
Heb je wel pech bij het 2e lek, maar hoe vaak komt een 1e lek voor als je op verse banden rijdt?
Giant Peleton Superlite (Shimano 105) - Tri Colore
Specialized Hard Rock op snelle bandjes (Continental Race Contact)
Stevens X6 - allrounder
-
douwetrapper
- Forum-lid
douwetrapper
25 jul 2010 02:13
OldSkool Biker schreef:Is wellicht niet terug te vouwen dus met een mooie zwieper in het kanaal werpen
Je kunt ook overwegen om het mee te nemen tot de volgende afvalbak. Niet echt flink natuurlijk maar een stuk minder asociaal.
Groet, Joop
-
madhill
- Forum-lid
madhill
25 jul 2010 02:19
D'ouwe Trapper schreef:OldSkool Biker schreef:Is wellicht niet terug te vouwen dus met een mooie zwieper in het kanaal werpen
Je kunt ook overwegen om het mee te nemen tot de volgende afvalbak. Niet echt flink natuurlijk maar een stuk minder asociaal.
Groet, Joop
Dat kanaal herken ik. De tubes van mij verdwenen altijd hoog in een boom

-
oldskoolbiker
- Forum-lid
oldskoolbiker
25 jul 2010 02:27
Beste Joop,
In het kanaal of de gracht werpen is slechts spreektaal om aan te geven dat je het voorwerp gaat afdanken ipv hergebruiken.
Kan niet garanderen dat mijn lekgereden bandjes ook daadwerkelijk in een afvalbak belanden.
Na hard vloeken en ontbreken afvalbakken zouden ze ook echt in de sloot kunnen belanden
About bellen en op laten halen: kan je als ANWB lid ook beroep doen op de wegenwacht-service met fietspech?
Stevens X6 - allrounder
-
madhill
- Forum-lid
madhill
25 jul 2010 02:28
OldSkool Biker schreef:Beste Joop,
In het kanaal of de gracht werpen is slechts spreektaal om aan te geven dat je het voorwerp gaat afdanken ipv hergebruiken.
Kan niet garanderen dat mijn lekgereden bandjes ook daadwerkelijk in een afvalbak belanden.
Na hard vloeken en ontbreken afvalbakken zouden ze ook echt in de sloot kunnen belanden
About bellen en op laten halen: kan je als ANWB lid ook beroep doen op de wegenwacht-service met fietspech?
alleen als er een hulpmotor in zit net als die van Cancellara

-
oldskoolbiker
- Forum-lid
oldskoolbiker
25 jul 2010 02:55
Valt dan weer tegen van de wielrijdersbond.
Nooit aan gedacht met fietspech, maar denk dat ze wel een bergingswagen sturen als je belt.
Motorfiets met opgeblazen blok is jaren geleden ook thuisgebracht.
Stevens X6 - allrounder
-
janjmagic
- Forum-lid
janjmagic
25 jul 2010 12:09
OldSkool Biker schreef:Beste Joop,
Spreektaal of niet het is sowieso asociaal om bandjes achter te laten in de natuur. Het is een hele kleine moeite om het binnenbandje in je achterzak te stoppen en in de eerste de beste afvalbak die je tegenkomt te deponeren. Zo houden wij ook ons imago hoog.
:/:/:/:/
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
-
swoosh
- Forum-lid
swoosh
25 jul 2010 12:37
OldSkool Biker schreef:Volgens de fietsenpik waar ik gisteren nieuwe banden heb gekocht is lekrijden met "moderne" racefietsen eerder regel dan uitzondering..
Met het oude "ballon"-banden fietsje weinig van gemerkt, of steeds mazzel gehad.
Aangezien ik niet van lopen hou, en zeker geen 20 km wil lopen met de fiets in de hand toch maar een rescue set besteld:
Mini-pomp, binnen/buitenband en bandenlichters.
Ben ik nu paranoia of rijden jullie allemaal met zo'n set in de rugzak rond
Je onderwerp gaat over banden en lekrijden, lijkt me dat dat dan niet in het subforum racefietsen thuishoort maar elders . .
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een gereedschapbidon. Daarin heb ik oa een één binnenbandje, wat plakkers en een klein tubetje solutie, 2 kunstof lichters en nog wat dingen. Verder past mijn pompje óók in die bidon. Zo heb ik altijd alles bij de hand zonder dat ik m'n zakken hoef vol te proppen of dat ik een grote zadeltas aan het zadel moet hangen. Ook hoef ik geen ontsierende pomp ergens op het frame temonteren. Daarnaast is die bidon ook handig voor wat geld en m'n huissleutels.
Buitenbanden neem ik niet mee, de kans dat je die nodig hebt is bijzonder klein.

-
indecs
- Forum-lid
indecs
25 jul 2010 14:24
Swoosh schreef:Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een gereedschapbidon. Daarin heb ik oa een één binnenbandje, wat plakkers en een klein tubetje solutie, 2 kunstof lichters en nog wat dingen. Verder past mijn pompje óók in die bidon. Zo heb ik altijd alles bij de hand zonder dat ik m'n zakken hoef vol te proppen of dat ik een grote zadeltas aan het zadel moet hangen. Ook hoef ik geen ontsierende pomp ergens op het frame temonteren. Daarnaast is die bidon ook handig voor wat geld en m'n huissleutels.
Maar dan kun je dus wel maar 1 bidon met vocht meenemen... lijkt me alleen handig op korte ritjes.
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
25 jul 2010 16:23
Joh een bibatje extra light met een pompje en wat licherts wegmoffelen, geld mee voor de trein terug als hetr te erg is en klaar. Ik wil geen bidonruimte opofferen en een extra light bandje past zo in mijn achtervakje op de rug. Naast de reepjes etc.
Ik neem altijd zo min mogelijk mee, dat heb ik net geweten toen het schroefje van mijn zadel net losgetrild was en ik staand naar huis mocht rijden, ik ga ff een dutje doen hoor

-
fructus
- Forum-lid
fructus
25 jul 2010 16:57
Moderne racefiets en ik houd van fietsen. En haat lopen. Ik heb dus altijd een biba/lichters/plakkers bij me in m'n shirtzak, want de dag dat ik ze vergeet rijdt ik lek
2200 km dit jaar zonder lek (en ik kan me weinig lek onderweg herinneren in het verleden op de mtb)