Alles over vakanties op én met de fiets

Volta Limburg Classic

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 29 mar 2016 13:23

Zou er, gezien het mooie weer, ook nog een deelnemerslimiet zijn? Ik ben er namelijk ook maar schrijf me meestal niet van te voren in.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 29 mar 2016 14:36

Ik ben ook van de partij Tracing_NL. Wie weet komen we elkaar weer tegen. Afgelopen jaren kon je bij de start nog gewoon inschrijven. Of dat dit jaar ook zo is weet ik niet. Maar als het toch mooi weer wordt kun je net zo goed alvast de inschrijving regelen.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

marcels
Forum-lid

marcels 29 mar 2016 14:41

Net als alle andere jaren er ook weer bij, mooie tocht en het ziet er toch naar uit dat de lente dan echt begonnen is !

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mar 2016 09:18

Ingeschreven! Wordt 21 graden volgens Buienradar...

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 30 mar 2016 09:39

Heb me net voor de zekerheid alvast maar ingeschreven. :like:

Zie jullie zondag. herkenbaar aan mijn avatar... ;)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mar 2016 09:45

Je kunt mij herkennen aan m'n Cannondale met Bora wielen. En als je een wat mank lopende, verwarde oude man op een DeRosa ziet is het waarschijnlijk Csteenbe...

Afbeelding

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 30 mar 2016 10:02

Ben ook ingeschreven inmiddels. Ik zit zondag in het wiel van bovenstaande Cannondale en De Rosa. ;) D'r doet schijnbaar ook nog iemand op een Bianchi mee maar die rijdt meestal een paar honderd meter voor ons uit. :D :D
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 31 mar 2016 09:01

Voorlopig geven ze zondag nog zwaarbewolkt af in limburg :dislike: . We zullen zien, bij droog weer start ik. Anders ben ik niet van plan om mezelf als in eerste weekend van april al nat te laten regenen. :evil:

marcels
Forum-lid

marcels 31 mar 2016 11:35

Zwaar bewolt en regen zijn niet hetzelfde he! ;-) Vooralsnog ziet het er qua temp gewoon goed uit en verwachten ze wel wolken maar geen regen.

http://www.weer.nl/verwachting/24uur/ne ... ag/zondag/

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 03 apr 2016 19:46

magoo schreef:Ben ook ingeschreven inmiddels. Ik zit zondag in het wiel van bovenstaande Cannondale en De Rosa. ;) D'r doet schijnbaar ook nog iemand op een Bianchi mee maar die rijdt meestal een paar honderd meter voor ons uit. :D :D
Ik heb me toch erg netjes gedragen vandaag. Voor de verandering netjes gedoseerd gereden :-) Anyway; het was vandaag een prachtige dag. Om 9 uur met z'n zessen vertrokken. Csteenb, Magoo, Havana en ondergetekende als vast groepje met de aanvulling van vrienden Bram en Riz. Zoals gebruikenlijk 150km. Riz heeft de finish niet gezien. Last van de griep waar ie vorige week nog mee liep en 'n paar kilootjes te veel. Die moet'ie er nog afwapperen komende weken.

Ik rij deze tocht als sinds het begin als soort van traditie als seizoensstart maar zo druk als vandaag heb ik het nog niet eerder gezien. Dat is dan meteen de link met het kritische punt van vandaag. De bevoorrading liet erg te we sen over. Bij elke post 2... Ja ja, maarliefst 2 bakken met water voor weet ik veel hoeveel volk. Echt te triest voor de 24 euri die je mag lappen. Voor de dest niks te klagen. Seingevers top. Route top. Zelfs al is het in m'n achtertuin, de route is echt mooi en leuk. We hebben al met al 6 uur en 'n kwartier op of naast de fiets gezeten en waren dus ruim op tijd thuis voor de buis om Sagan een knap staaltje te zien fietsen.

Als er een tientje af gaat volgend jaar doe ik weer mee. Anders pakken we denk ik de auto en rijden wel naar de Eifel. Voor 24 euro kun daar de hele dag jezelf bevoorraden én achteraf nog een grill-teller met 'n halve liter pap naar binnen vouwen. Maar goed. Al met al wel een top dag weer met -zoals altijd met die pannenkoeken- goed en vermakelijk gezelschap.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 03 apr 2016 19:56

De 24€ is idd fors, maar ik denk dat de organisatie niet op zo een groot aantal deelnemers had gerekend, de posten hadden wel genoeg te eten en te drinken en waren goed verzorgd. De wachttijd was idd erg lang maar dat neemt niet weg dat de tocht mooi uitgezet was en goed geregeld was!

Oh ja ze hadden geen stroopwafels dat was wel een minpunt(je) ;-)
YFood !!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 apr 2016 21:28

Was een topdag, ondanks de grote drukte. Die had ik natuurlijk wel zien aankomen gezien het mooie weer toch viel het niks mee. Rond 12:00 klaarde het op en werd het echt genieten. Koud was het nooit. Was voor mij 6 jr geleden dat ik nog eens in Limburg had gefietst en dat viel toch niks tegen. Route was prachtig, over de (voor mij) vooral onbekende klimmetjes. Seingevers topkwaliteit, zelden zo goed gezien (zelfs beter dan bij Golazo).

Ook het wegdek in het Belgische deel was echt prima. Vooral de 2e bevoorrading was een aanfluiting, zeker gezien de weersvoorspelling had men kunnen bedenken dat het druk zou worden. Al die tierelantijnen onderweg met tijdsmeting en filmpjes enzo kunnen ze beter schrappen. Dan betaal ik liever een tientje minder.

Bij de eerste post trouwens nog forumlid Rooi1977 tegengekomen, aangenaam!

Al bij al een fijn dagje. Lekker kunnen fietsen, ging lang niet slecht!
Laatst gewijzigd door havana op 04 apr 2016 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie