Wat ik meestal doe is het volgende:
Als het in de avond snel donker wordt probeer ik 3 x per week in de avond in de tacx trainer te trainen ( variërend van 45 min tot 2 uur), hetgeen wat natuurlijk best saai is, maar mij wel voldoening geeft zodra ik of de zaterdag of de zondag weer de weg op kan. In het weekend proberen we wel rekening te houden dat ik zaterdag of zondag wil gaan fietsen. Het is wel zo dat ik zo vroeg mogelijk weg ga, zodat ik daarna nog andere dingen kan doen met het gezin. Lukt het niet zoals dit weekend, dan ga ik op zondagavond gewoon weer op de taxc trainer.
Zodra het weer langer licht is in de avond hou ik rekening met mijn gezin en plan ik de ritjes daarom heen. Bijvoorbeeld woensdagavond, vrijdagavond en zondagochtend (en dan weer zo vroeg mogelijk weg)
Tijdens de vakantie gaat de racefiets mee en dan plan ik ook mijn ritjes wel. Deze zomer zat ik vlakbij Girona (Spanje) en heb ik redelijk veel gefietst. Ik deed bijvoorbeeld de kleine boodschappen op de racefiets z'n 15 km verder op. Gezin blij en papa blij die lekker doortrapt. 1 of 2 x per week van de 4 weken vakantie die ik had maakte ik een lange rit van ongeveer 140 km. Vroeg vertrekken en weer op tijd thuis zijn om leuke dingen te doen.
Kortom alles is te combineren met fietsen als je partner het maar goed vind