De route van dit brevet is erg mooi, vorig jaar december voor de eerste keer gedaan.
Tecklenburg aandoen in de winter heeft wel wat, ik was erg blij dat we daar bij de bakker binnen konden zitten.
Ik ben benieuwd naar de route van november!
Randonneursbrevetten in 2016
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Geen brevetten die in Ossendrecht starten komend jaar, weet iemand de reden hiervan?
Fijn dat het centraal gelegen Bunnik nu een startplaats is, alle andere startpunten liggen toch een behoorlijk eind van de randstad af. In combinatie met de vroege starttijden van de meeste brevetten is dat voor iemand die van het OV afhankelijk is wel eens lastig plannen. Hoe doen andere randonneurs dat, staan jullie voor dag en dauw op om naar het startpunt af te reizen jullie de avond op voorhand al af naar een hotel in de buurt van het startpunt?
Fijn dat het centraal gelegen Bunnik nu een startplaats is, alle andere startpunten liggen toch een behoorlijk eind van de randstad af. In combinatie met de vroege starttijden van de meeste brevetten is dat voor iemand die van het OV afhankelijk is wel eens lastig plannen. Hoe doen andere randonneurs dat, staan jullie voor dag en dauw op om naar het startpunt af te reizen jullie de avond op voorhand al af naar een hotel in de buurt van het startpunt?
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Ik heb beide wel gedaan: heel vroeg op of een adres zoeken via 'Vrienden op de fiets'. In Merselo heb ik eerder al een goed adres gevonden.
De reden dat er geen brevetten meer starten in Ossendrecht heeft volgens mij te maken met de bestuurswisseling van de ERN.
De reden dat er geen brevetten meer starten in Ossendrecht heeft volgens mij te maken met de bestuurswisseling van de ERN.
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Voor goedkope overnachtingen is airbnb ook een aanrader.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
De organisator van de Ossendrechtse brevetten, Robert Leduc, is ermee gestopt. De reden is vooral de leeftijd. Er zijn meer wisselingen, Jos heeft mijn brevetten in Maastricht overgenomen. Bunnik is er nieuw bijgekomen. Je kunt om de paar jaar verwachten dat er een startplek verdwijnt en er andere startplekken bijkomen. Dat is een redelijk normale ontwikkeling.detrage schreef:Geen brevetten die in Ossendrecht starten komend jaar, weet iemand de reden hiervan?
Ik reis meestal de middag/avond voordien af naar een startplaats en overnacht daar. Voor mij zijn OV bereikbaarheid en betaalbare overnachtingsgelegenheden belangrijke items bij het kiezen van een brevet. De 200 van Bunnik staat dan ook al bij mij op m'n lijstje aangestreept om te rijden.
De Maastrichtse brevetten starten in de Stay Okay, bij op tijd boeken kun je daar voor een redelijke prijs slapen.
400km brevetten zijn met het OV vaak ideaal, in de middag/vroege avond aanreizen en de volgende dag op het gemak terug, dutje doen in de trein.
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Zo vind ik het jammer dat ook Mart in De Lier, mijn geboortedorp, is gestopt met het organiseren. Ik heb daar in 2013 een heel mooie 300-editie gedaan. Die ging via het Groene Hart naar Purmerend en vervolgens door de duinen van Noord- en Zuid-Holland en langs de Nieuwe Waterweg terug naar de glazen stad De Lier.ultra_ivo schreef:
De organisator van de Ossendrechtse brevetten, Robert Leduc, is ermee gestopt. De reden is vooral de leeftijd. Er zijn meer wisselingen, Jos heeft mijn brevetten in Maastricht overgenomen. Bunnik is er nieuw bijgekomen. Je kunt om de paar jaar verwachten dat er een startplek verdwijnt en er andere startplekken bijkomen. Dat is een redelijk normale ontwikkeling.

Arthur op de M5
Mart had plannen om een lange editie naar Noord-Nederland (Nieuweschans) te doen, maar helaas, daar is het niet van gekomen. Wie weet ga ik dat nog eens doen...
Voor het brevet van over 2 weken in Boekelo is er inmiddels een apart thread met detailinfo's: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=76797