Omdat ik niet voldoe aan #rule12 van de Velominati!!
Een cyclocrosser is zeker leuk. Als je echt snel weer wilt fietsen, zou ik een retro/oud stalenfiets van marktplaats halen. Voor een paar honderd euro heb je al een leuke fiets.
Ja goed, oud & staal vind ik lastig, geen idee wat een beetje goed is.EmPeHa schreef:Een cyclocrosser is zeker leuk. Als je echt snel weer wilt fietsen, zou ik een retro/oud stalenfiets van marktplaats halen. Voor een paar honderd euro heb je al een leuke fiets.
Zie hier op het forum wel mooie exemplaren hoor (Timo heeft veel moois op dat gebied), maar zelf helemaal geen kijk op.
Ja een schitterende GIOS, maar ja

Gewoon een Nederlandse fiets zoeken (Gazelle, Batavus, Jan Jansen, Koga Miyata). Hoe hoog de verschillende types in de range zaten, is wel te googlen of hier op het forum te bevragen. Volgens mij zijn ze in basis allemaal wel goed. Alleen soms heb je voor een beetje meer de top of the range, bijvoorbeeld een Champion Mondial van Gazelle.
Weet niet of die Ridley te kort gaat zijn in 52, als dit de goede geometrie is dan denk ik het wel namelijk. (2011, maar denk niet heel veel anders?)Ernie C. schreef:http://link.marktplaats.nl/m930833054 Staat de exacte maat niet bij maar mits passend heb je wel Campa 11 speed.
http://link.marktplaats.nl/m908113243 Niet sloping maar je kunt er ook mee in het bos spelen en niet bepaald naast de deur voor jou.

Beste man gemaild van de DeRosa, maar geen reactie nog.
@Birota, Rose Pro-SL 2000, mooi maar ook weer wacht tijd en dat wil ik nu juist niet.
Zag toevallig deze zeer redelijke crosser voorbijkomen bij Elfring. In maat 55 dat wel, geen idee van de geometrie:http://www.rijwielshop-elfring.nl/produ ... cle-cross/
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
-
- Forum-lid HC
Waarom geen MTB of crosser Canyon heeft prima nieuwe voor 1000 euro.
Wel zo prettig bij nat/glad winterweer en je kan nog eens iets anders als je ff geen zin hebt in de racer.
Wel zo prettig bij nat/glad winterweer en je kan nog eens iets anders als je ff geen zin hebt in de racer.
Weer even mijn topic wat leven in blazen.
Ik heb de volgende crossers nu op mijn shortlist gezet.
Zal veelal voor op de weg zijn, maar stukken off road moet wel kunnen natuurlijk.
Budget 1000-1500 (acht max!)
Opties passen als ik het goed heb redelijk binnen mijn geometrie wensen.
(Rijdt als racer de Ultimate in M)
- Focus Mares AX (2.0/3.0) disc (54) 2016 of als de 2015 nog te vinden is in 54...
- Canyon Inflite AL 8.0 (S of de optie met cross bandjes, welke ik zelf mooier vind Zilver) (M)
- Trek Crockett frame o.a. 5.0 disc (54)
O.a.s hier heb ik een leuk optie gezien, is wel in Belgie:
Focus Mares AX2.0Disc. ULTEGRA Crossfiets 54
Of bij 12GO in Moordrecht hebben ze de Focus en Trek's voor redelijke prijzen.
Focus Mares AX Disc 105 2016
Iemand nog andere opties? Misschien wat ervaringen met de frames?
Ik heb de volgende crossers nu op mijn shortlist gezet.
Zal veelal voor op de weg zijn, maar stukken off road moet wel kunnen natuurlijk.
Budget 1000-1500 (acht max!)
Opties passen als ik het goed heb redelijk binnen mijn geometrie wensen.
(Rijdt als racer de Ultimate in M)
- Focus Mares AX (2.0/3.0) disc (54) 2016 of als de 2015 nog te vinden is in 54...
- Canyon Inflite AL 8.0 (S of de optie met cross bandjes, welke ik zelf mooier vind Zilver) (M)
- Trek Crockett frame o.a. 5.0 disc (54)
O.a.s hier heb ik een leuk optie gezien, is wel in Belgie:
Focus Mares AX2.0Disc. ULTEGRA Crossfiets 54
Of bij 12GO in Moordrecht hebben ze de Focus en Trek's voor redelijke prijzen.
Focus Mares AX Disc 105 2016
Iemand nog andere opties? Misschien wat ervaringen met de frames?