Grote zware man op zoek naar een nieuwe racer
Dank je wel. Ik heb ze eerlijk waar bijna allemaal bekeken. Het voordeel van de canyon en de storck zijn de grote balhoofden dit icm met de vork van storck die van Carbon is met een stale pen daardoor kan ik meer spacers kwijt om niet te diep te hoeven zitten. Bij de Canyon wordt de vork ingekort en kan er max 3cm onder terwijl ik vijf nodig heb volgens een eerdere bikefitting.
Vandaag bij de lbs geweest en een offerte laten maken voor de storck met marcisio solida wielen en een 105 groep. Ik kwam op €2200 incl korting, als ik dit naast de canyon hou dan twijfel ik nog steeds. Canyon is beter afgemonteerd en word geleverd met wielen die ik moet verkopen en dan op zoek naar iets anders tov een "maatfiets" met hele goede wielen(hoop ik voor 630€) en een lbs waar ik zo naar toe kan bij problemen......
Vandaag bij de lbs geweest en een offerte laten maken voor de storck met marcisio solida wielen en een 105 groep. Ik kwam op €2200 incl korting, als ik dit naast de canyon hou dan twijfel ik nog steeds. Canyon is beter afgemonteerd en word geleverd met wielen die ik moet verkopen en dan op zoek naar iets anders tov een "maatfiets" met hele goede wielen(hoop ik voor 630€) en een lbs waar ik zo naar toe kan bij problemen......
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik zelf heb een Roubaix, de stack van de Roubaix 61 cm is nog iets groter dan van de Storck.
Een gelijk afgemonteerde Roubaix is wel merkelijk duurder dan de Storck.
Als ik zo eens kijk op de site van Storck dan verkopen ze het model met Ultegra DI2 aan een heel concurrentiële prijs.
Een gelijk afgemonteerde Roubaix is wel merkelijk duurder dan de Storck.
Als ik zo eens kijk op de site van Storck dan verkopen ze het model met Ultegra DI2 aan een heel concurrentiële prijs.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik zou voor de Canyon gaan. En als je idd hoger wilt zitten aan de voorkant een Endurace nemen.
Het grote verschil zou voor jou trouwens naar mijn idee ook in de wielen gaan zitten. Die zullen het meerendeel (vooral achterwiel) van het gewicht gaan dragen. Jammer dat er geen Fulcrum's zijn met 2x zoveel spaken. Mijn Fulcrum R1's hebben het nog wel prima gedaan toen ik nog 101kg woog, maar ja 135kg is nog wel ietsje meer.
En voor je gevoel nog ff foto's van een Canyon CF SL in 3xl

En een Canyon AL in 66cm

Het grote verschil zou voor jou trouwens naar mijn idee ook in de wielen gaan zitten. Die zullen het meerendeel (vooral achterwiel) van het gewicht gaan dragen. Jammer dat er geen Fulcrum's zijn met 2x zoveel spaken. Mijn Fulcrum R1's hebben het nog wel prima gedaan toen ik nog 101kg woog, maar ja 135kg is nog wel ietsje meer.
En voor je gevoel nog ff foto's van een Canyon CF SL in 3xl

En een Canyon AL in 66cm

Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Rugby. Zwemmen. Basketbal.Jans schreef:En welke sport bijvoorbeeld?knutmo schreef:Ik zou een andere sport zoeken.
En als het fietsen moet zijn, zou ik een MTB overwegen.
Ik bedoel dit echt niet lullig, maar volgens mij moet je wel je grenzen overwegen. Ik ben zelf ook niet de kleinste en voel me bij 1.92 en 85kg ook al vrij log op een racefiets. Met 2.03 en 135kg krijg je problemen met het materiaal, met name de wielen zullen dan van extreme kwaliteit moeten zijn. Het frame is eigenlijk nog het gemakkelijkst, daar neem je gewoon een grote (en bij passende) maat in alu/staal/tita van, daar kan niet zoveel mee gebeuren. Je zult echter ook een zadel, stuur, misschien ook shifters moeten hebben aangepast aan jouw formaat.
Maar ook de veiligheid van jezelf en medeweggebruikers spelen een rol. Je cardio-fitheid zal hoogstwaarschijnlijk niet al te geweldig zijn, en bij valpartijen richt je door je massa extra veel schade aan je zelf en je omgeving aan.
Kortom, ik zou het nog eens heroverwegen.
En bij rugby en basketbal zou er geen extra schade aangericht worden bij een valpartij? Ik heb toch zelden zulke onzin op t forum voorbij zien komen.
Gewoon een paar degelijke wielen laten maken en lekker gaan fietsen! De kilo's vliegen er dan vanaf!
Gewoon een paar degelijke wielen laten maken en lekker gaan fietsen! De kilo's vliegen er dan vanaf!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ik zou me hier serieus niets van aantrekken...knutmo schreef:.... Met 2.03 en 135kg krijg je problemen met het materiaal, met name de wielen zullen dan van extreme kwaliteit moeten zijn. Het frame is eigenlijk nog het gemakkelijkst, daar neem je gewoon een grote (en bij passende) maat in alu/staal/tita van, daar kan niet zoveel mee gebeuren. Je zult echter ook een zadel, stuur, misschien ook shifters moeten hebben aangepast aan jouw formaat.
Maar ook de veiligheid van jezelf en medeweggebruikers spelen een rol. Je cardio-fitheid zal hoogstwaarschijnlijk niet al te geweldig zijn, en bij valpartijen richt je door je massa extra veel schade aan je zelf en je omgeving aan.
- Waarom zou een carbon frame niet in het rijtje frames kunnen? Is carbon ineens niet meer zo sterk? Onzin, die past net zo goed in dat rijtje.
- Wielen van extreme kwaliteit? Er zijn al zat fabriekswielen die 130kg als max toelaatbaar opschrijven. Dat is incl veiligheidsmarges van de fabrikant. Daarbij is je rijdersgewicht verdeeld over voor en achter (niet 50/50, maar zeker ook niet 100% op achterwiel). Pak je voor je eigen gemoedsrust een set handgespaakt met wat meer spaken. Dan kan het wiel ook prima een fietser van 135kg hebben.
- Overige onderdelen: Zolang je weg blijft bij t lichtste van t lichtste spul, kan ook hier weinig mis gaan. Als je ziet met wat voor snelheden, impacts, en vermogens de profs rijden (over kasseien, in eindsprints), kan ik me niet voorstellen dat een normale stuurpen, zadelpen, stuur of zadel het gewicht van 135kg bij een wielertoerist(isch) gebruik niet aan zou kunnen.
- Cardio-fitheid... dat is nogal een aanname die je maakt jegens TS. Maargoed, waarschijnlijk is het willen fietsen wel een reden om fitter te worden, wat kilootjes eraf etc. Al zou de fitheid nu laag zijn, is dat een argument om niet te gaan fietsen? Al zou je starten met 30km op 20km/u, dan is dat toch ook goed? Niet iedereen hoeft met een met 50 plat door de bocht in het pak van een groot peloton...
- extra schade bij valpartij aan je omgeving.., verwacht je dat iemand die 130kg weegt ineens de klinkers uit de straat schraapt als hij een keer valt? Of het asfalt indeukt? Of dat als zo iemand valt, en een ander meeneemt dat dit niet was gebeurd als de 1e slechts 90kg was geweest? Alleen als je bovenop iemand anders zou vallen, is het nog iets minder plezierig dan als iemand van 90kg boven op je valt. Anyhoe. Als dit een reden is om niet te gaan fietsen, zou je zo iemand dan adviseren om maar gewoon thuis te blijven zitten in een stoel.., kan er ook niets meer mis gaan toch?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
+1, zowel wat betreft de opmerking over onzin* als het advies
*een fitte fietser van 80 kg die met 35 km/u botst maakt bijvoorbeeld 16% meer schade dan die van 135 kg die met 25 km/u botst (omdat kinetische energie nou eenmaal kwadratisch toeneemt met snelheid en slechts lineair met massa)
*een fitte fietser van 80 kg die met 35 km/u botst maakt bijvoorbeeld 16% meer schade dan die van 135 kg die met 25 km/u botst (omdat kinetische energie nou eenmaal kwadratisch toeneemt met snelheid en slechts lineair met massa)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
leuk juist om op de fiets te stappen! en met een beetje fietsen gaan er wellicht snel wat kilo's af en hoef je je helemaal nergens meer zorgen om te maken 

Dank je voor de adviezen. Wat betreft t rugby verhaal, daar was ik 10 jaar geleden al achter dat die sport wat voor mij was en met de Castricumse rugby club resulteerde dat in landskampioenschap. De keus is al gemaakt en t is de storck geworden met marcisio solida wielen er in.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC

WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Geen idee in welke sport knutmo al iets gepresteerd heeftyonirasch schreef:........Wat betreft t rugby verhaal, daar was ik 10 jaar geleden al achter dat die sport wat voor mij was en met de Castricumse rugby club resulteerde dat in landskampioenschap. ,.......

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Gefeliciteerd met de fiets en welkom tot de mooiste sport ter wereld (subjectief)
Maak joe woar