rest vd post niet gelezen? Staat gewoon een heel bruikbare tip in.campasuper schreef:Dat is een handige tip.
Spullen aanraden die niet meer te krijgen zijn, daar schiet je tenminste wat mee op.
Continental 4000s al stuk na 500km
-
- Forum-lid
Seconden lijm zou ook moeten lukkenwivo_6 schreef:Heeft het zin om zo'n snee langs de buitenkant nog op te vullen met bijv. Loctite? Of is dit not done??bert01 schreef:Gewoon een snee door glas oid, als het geen wedstrijdband is, dunne plakker aan de binnenkant en gewoon nog 5000km van de band genieten
Nee, lukt niet, is niet elastisch, scheurt weer open.mao schreef:Seconden lijm zou ook moeten lukkenwivo_6 schreef:Heeft het zin om zo'n snee langs de buitenkant nog op te vullen met bijv. Loctite? Of is dit not done??bert01 schreef:Gewoon een snee door glas oid, als het geen wedstrijdband is, dunne plakker aan de binnenkant en gewoon nog 5000km van de band genieten

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Zou gewoon er een nieuwe band op leggen. Ik zou in ieder geval niet het risico nemen van een klapband die je mogelijk krijgt in een bocht of in een groep met alle risico's van dien.....
-
- Forum-lid HC
Inderdaad geen toeval, gewoon domme pech!vincent75 schreef:Tijdje geleden ook al een aantal gevallen gezien en gehoord van dit soort scheurtjes in de 4000S. Lijkt me geen toeval....
Zelf ook zo'n scheurtje in een vrijwel nieuwe band gehad, in een afdaling in de Ardennen in volle vaart over een scherpe steen!
Van bijna alle overige 4000s bandjes zou ik je hier foto's kunnen laten zien die vierkant zijn en tot de indicator putjes zijn opgereden zonder enig scheurtje.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Een 4000s bandje is een echte wedstrijdband ; soepel karkas, zacht rubber maar dus ook kwetsbaarder en sneller versleten. Ze rollen heel goed maar dat heeft wel zijn prijs.
Je kan ook kiezen voor een sterker en duurzamer bandje met dan wel een beetje meer rolweerstand (Schwalbe Durano, Vredestein senso, Conti 4 seasons...)
Aan U de keuze
Je kan ook kiezen voor een sterker en duurzamer bandje met dan wel een beetje meer rolweerstand (Schwalbe Durano, Vredestein senso, Conti 4 seasons...)
Aan U de keuze
4000s een echte wedstrijdband? Ik gebruik hem juist voor de ritten in België met haar mooie asfalt... Ik vind hem juist stug vergeleken met de Schwalbe one.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3