Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum Zero Nite wielen - Niet aan te bevelen dus

jwpcycle
Forum-lid

jwpcycle 15 mar 2015 18:47

Dit is wel heel teleurstellend en natuurlijk verwacht je dit niet van wielen in die prijsklasse en zeker niet na die paar km.
Als dit nu in een lange afdaling onder dezelfde omstandigheden was gebeurt was het wat begrijpelijker.
Voor mijn vallen ze nu in ieder geval af.
Hou ons op de hoogte.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 15 mar 2015 18:55

Ik heb Mille wielen in bestelling staan, maar ik denk dat het Fulcrums Zero Carbon wordt als ik dit zie.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 15 mar 2015 18:55

Na 400km is zeker snel. Maar icm regen en viezigheid op de weg is het net schuurpapier dat erlangs gaat. Dat is met die mavics immers ook zo. Ik ben wel benieuwd wat de reactie is die je hierop krijgt van Fulcrum.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 15 mar 2015 19:27

colnagofreak schreef:Ik heb Mille wielen in bestelling staan, maar ik denk dat het Fulcrums Zero Carbon wordt als ik dit zie.
Ben erg nieuwsgierig hoe de Mille zich houden, voor 1000,- verwacht je wel dat ze kleur houden.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 15 mar 2015 19:38

mao schreef:
colnagofreak schreef:Ik heb Mille wielen in bestelling staan, maar ik denk dat het Fulcrums Zero Carbon wordt als ik dit zie.
Ben erg nieuwsgierig hoe de Mille zich houden, voor 1000,- verwacht je wel dat ze kleur houden.
Van de Campa site

The special ceramic Plasma Electrolytic oxidation give the rim an elegant fnish

Mille en Nite zijn hetzelfde dus ik verwacht van niet! :evil:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bartg
Forum-lid

bartg 15 mar 2015 20:09

Spijtig succes van marketingtrucs denk ik. Geldt overigens ook voor de nieuwe Shamal Mille vrees ik... Mijn klimwieltjes zijn Shamal Ultra. Die remmen prima, blijven er goed (blank alu) uitzien, zijn comfortabel en toch stijf. Zou overigens niet weten waarom het remvlak zwart moet zijn bij niet-carbon wielen. Op de auto (en de MTB :-)) heb ik de remschoenen ook in een sportief kleurtje staan, maar ik voel echt niet de behoefte om de schijven te kleuren... Om maar een parallel te trekken...
Ik hoop echter wel oprecht dat je na zo weinig km aanspraak kan maken op een al dan niet gedeeltelijke garantieclaim.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 15 mar 2015 21:44

Zat er wel aan te komen idd net als met mavic. Komt nog bij dat als de laag plaatselijk door is de wielen minder vloeiend zullen remmen dan blank alu remvlakken. Irritant maar een wijze les om in het vervolg marketingpraat met een flinke korrel zout te nemen.

brekson
Forum-lid

brekson 16 mar 2015 08:05

Iedereen zit hier wel te vloeken op mavic ( veronderstel dat het gaat over hun exalith remvlak ) maar ik heb het net nog eens opgezocht op strava :
Mijn oude racer heeft meer dan 11000km gelopen , weliswaar bij mooi weer, zonder ook maar enig probleem met de velgen. cosmic carb, SLR
Kleur werd gewoon behouden
1x op het eind moest de body worden vervangen, maar dat is iets anders
Sworks Venge

mtb-trek
Forum-lid

mtb-trek 16 mar 2015 11:55

Ik ben blij dat ik die paar euro's heb bespaard en vorige week de 'normale' Racing Zero's heb aangeschaft.
Zonde van de remrand, maar was natuurlijk te mooi om waar te zijn. :(
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mar 2015 12:28

brekson schreef:Iedereen zit hier wel te vloeken op mavic ( veronderstel dat het gaat over hun exalith remvlak ) maar ik heb het net nog eens opgezocht op strava :
Mijn oude racer heeft meer dan 11000km gelopen , weliswaar bij mooi weer, zonder ook maar enig probleem met de velgen. cosmic carb, SLR
Kleur werd gewoon behouden
1x op het eind moest de body worden vervangen, maar dat is iets anders
Er is niemand die het tegendeel beweerd.
Bij mooi weer en met de speciale remblokken zullen zowel de Mavic's als de Nite's wel zwart blijven.

Maar fietsen doe je nu eenmaal ook in de regen, ik toch :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 16 mar 2015 13:33

Jammer voor je maar bedankt voor de update: Scheelt mij in ieder geval 200 Euro, het worden nu Shamal Dark Edition en geen Shamal Mille.
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 16 mar 2015 14:45

Er is niemand die het tegendeel beweerd.
Bij mooi weer en met de speciale remblokken zullen zowel de Mavic's als de Nite's wel zwart blijven.

Maar fietsen doe je nu eenmaal ook in de regen, ik toch
Voor de Nites weet ik het niet maar de mavics zijn geintroduceerd als wielen die onder alle omstandigheden optimaal remmen en lang zwart blijven. Mooi weer rijders zullen idd weinig problemen ondervinden helaas heeft de laag ook geen toegevoegde waarde onder goede omstandigheden, slechtweer rijders zijn binnen een paar duizend km door de laag heen en dan is het maar net of je het optisch ook nog mooi vindt.

Plaats reactie