Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Beginnende wielrenner

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 05 mar 2015 16:01

Als je 17 jaar ben en een goede basis heb kan je het best. Belangrijkste is goed in de groep positioneren en niet remmen. Degene die als eerste remt zit nl. al snel achteraan en daar vallen de klappen! Succes!
No pain no gain, no guts no glory!

LexoProductionS
Forum-lid

LexoProductionS 05 mar 2015 18:33

Wow, wat een stortvloed aan berichten..

Ik ga denk ik eerst nog wat trainen en kijken of ik bij eemland een keertje mee mag trainen. Ik heb een aantal weken bij een tour clup gereden, daar heb ik de beginselen van in een groep rijden geleerd. En ook een aantal tips gehad waaronder alleen remmen als het echt moet.

Bedankt allemaal voor de tips :)

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 05 mar 2015 20:25

Il Grillo schreef:Dat kan ook, al ben je er natuurlijk niet van weelde af gereden.

En van hard in je eentje door fietsen wordt je niet veel handiger in het in de groep fietsen. En dat is meestal de reden dat je eraf waait; remmen als niemand remt, je weg laten duwen, te laat aanzetten na een bocht. Dat moet je allemaal leren en dat leer je door het te doen.
+1

LexoProductionS
Forum-lid

LexoProductionS 07 okt 2015 14:33

Voor de mensen die het willen weten heb ik deze zomer vooral getraind, ook een rondje gereden met iemand van WV Eemland. Die heeft me erg veel uitgelegd. En hij zei ook dat ik beter aan het begin van het seizoen kon instromen. Ik ga eind oktober mee op trainings weekend en ga dan in de winter mee trainen.

Ik hoop dan vanaf begin volgend jaar wedstrijdjes te kunnen rijden.

Plaats reactie