Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsbril op sterkte, vaste glazen of met clip?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 jan 2015 20:23

razenderoeland schreef:Qua zonnebrillen heb ik nog geen ervaring met zonnebrillen op sterkte. Ik heb nu haast 2 jaar een multifocale bril en wil voor komende zomer een sportzonnebril op sterkte kopen. Liefst varifocus.
Ik zou in dat geval zeker kijken naar een Oakley op sterkte, gewoon de beste optie!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 14 jan 2015 20:51

Als je echt topkwaliteit wil in een zonnebril op sterkte : OAKLEY
Optisch is er echt niets wat beter is (mits aangemeten door een vakkundige optometrist).
Je hebt alleen wel een goed gevulde geldbuidel nodig.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 14 jan 2015 21:00

JoghoJogho schreef: Opticien had nog een optie, die heb ik echter nog niet uit geprobeerd. Je kunt namelijk ook zelfklevende glaasjes krijgen. Dit is volgens mij alleen het leesgedeelte en is een soort siliconen die zelf vastkleeft op een glad oppervlak. Je plakt ze aan de binnenkant van de fietsbril die je al hebt waar je leesgedeelte zit. Werkt niet met lijm dus je kunt ze er ook weer afhalen en op andere glazen plakken.
Zijn lensjes van 3m
Heb ze op mijn lenzen van mijn Oakley zitten.
Bezit een montuur met daarbij 3 paar, verschillende, gekleurde lenzen.
Voor mij werkt het voldoende, ik kan mijn Garmin weer lezen (alleen plus lensjes te krijgen die je met behulp van water onderop de originele lens plakt)
Het is een betaalbare optie.
Allard

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 14 jan 2015 22:04

'bij plaklens.nl kun je ze ook groot krijgen, om van je hele bril een bril op sterkte te maken

Gebruikersavatar
roadroel
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 02 nov 2014 17:50

Gebruikersavatar roadroel 14 jan 2015 22:32

Ik draag gewoon contactlenzen, als je ze kan verdragen vind ik dit toch de beste oplossing! Je voelt ze niet zitten, net alsof je gewoon goeie ogen hebt.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 14 jan 2015 23:45

Ik rij al jaren met Rudy Project met clip-on. Eerst met de Perception en sinds twee jaar de Rydon. Qua pasvorm is Rudy onovertroffen omdat de neusvleugels en pootjes aanpasbaar zijn.

Oakley heb ik ook gepast, maar vond ik een drama. Ziet er leuk uit, maar is totaal niet op je hoofd af te stellen en zit bij mij dus standaard scheef. Adidas is iets beter, maar Rudy Project is het meest te vergelijken met een 'normale' bril.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

tommasini
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 mei 2004 22:57

tommasini 15 jan 2015 12:25

Ik had aanvankelijk ook een Rudy Project Perception , maar ben ca. 8 jaar geleden overgestapt op de RP Exception. Het voordeel van deze bril vind ik, dat het eigenlijk een gewone bril is: de verwisselbare glazen worden over de "gewone glazen op sterkte" geklikt. Een clip-on bril (zoals de Perception) heeft als nadeel, dat de inzetbril (met glazen op sterkte) tegen de ogen kan drukken (wat bij mij dus bij het geval was). Ik gebruik de Exception ook als reservebril, b.v. op vakantie.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 15 jan 2015 14:17

Zijn de glazen van de RP Exeption ook multifocaal te krijgen?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

senior
Forum-lid
Berichten: 2232
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 15 jan 2015 14:47

beren040 schreef:
JoghoJogho schreef: Opticien had nog een optie, die heb ik echter nog niet uit geprobeerd. Je kunt namelijk ook zelfklevende glaasjes krijgen. Dit is volgens mij alleen het leesgedeelte en is een soort siliconen die zelf vastkleeft op een glad oppervlak. Je plakt ze aan de binnenkant van de fietsbril die je al hebt waar je leesgedeelte zit. Werkt niet met lijm dus je kunt ze er ook weer afhalen en op andere glazen plakken.
Zijn lensjes van 3m
Heb ze op mijn lenzen van mijn Oakley zitten.
Bezit een montuur met daarbij 3 paar, verschillende, gekleurde lenzen.
Voor mij werkt het voldoende, ik kan mijn Garmin weer lezen (alleen plus lensjes te krijgen die je met behulp van water onderop de originele lens plakt)
Het is een betaalbare optie.
+1

tommasini
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 mei 2004 22:57

tommasini 15 jan 2015 16:24

razenderoeland schreef:Zijn de glazen van de RP Exeption ook multifocaal te krijgen?
Zeker, ik fiets met multifocale glazen.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 15 jan 2015 19:55

Kun je de RP Exception dan bestellen via internet en de glazen op de voor jou verlangde sterkte laten maken bij een opticien?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

tommasini
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 mei 2004 22:57

tommasini 15 jan 2015 20:38

Ja, zo heb ik het ook gedaan. Bril gekocht bij een rijwielzaak en er bij Hans Anders goedkope multifocale glazen in laten zetten. Enkele jaren later, toen ik nieuwe glazen nodig had, deze bij Specsavers gekocht.

Plaats reactie