ik heb nooit een hekel aan fietsen, maar raar genoeg wel aan de voorbereiding: kleding aantrekken, bidons vullen, goed nadenken of je niets vergeet, sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus. Ik doe er dus alles aan wat dat proces vergemakkelijkt (lees: ventiel goed kunnen vinden omdat ik mijn michelin pro 4 met grote witte logo's netjes naast de ventielen heb gemonteerd).amclassic-fan schreef:Want het ventiel kan je anders niet vinden? Het ventiel valt meer op dan dat logo...DDX schreef:Logo bij ventiel is gewoon makkelijk als je band wilt oppompen.
"Hoe heurt het eigenlijk" (Logo band ten opzichte van velg)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 03 dec 2014 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
oldsteel
http://www.google.nl/url?sa=i&source=im ... 9814947319
zelf Fabian heeft het logo bij het ventiel.....
hoop dat de link werkt...
zelf Fabian heeft het logo bij het ventiel.....
hoop dat de link werkt...
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Check, hier op 2 fietsen met Schwalbe en Vittoria's geen probleemNicosch schreef:Wat mij mateloos stoort is het feit dat die bandenboeren hun logo's niet netjes op de band plaatsen.
Heb je een kant netjes gecentreerd tov het ventiel, is de andere kant een puinhoop.
Leuk vrijdagmiddag topic voor een woensdag....
Logo is bij mijn mavic sle velgen toch duidelijker te zien dan het ventiel.amclassic-fan schreef: Want het ventiel kan je anders niet vinden? Het ventiel valt meer op dan dat logo...
(foto via google)
Dat heb ik nou juist met het schoonmaken achteraf, daarom maak ik ook maar van die grote tochtenmonsieurpinot schreef:ik heb nooit een hekel aan fietsen, maar raar genoeg wel aan de voorbereiding: kleding aantrekken, bidons vullen, goed nadenken of je niets vergeet, sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus. Ik doe er dus alles aan wat dat proces vergemakkelijkt (lees: ventiel goed kunnen vinden omdat ik mijn michelin pro 4 met grote witte logo's netjes naast de ventielen heb gemonteerd).
Laatst gewijzigd door DDX op 03 dec 2014 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Da's dan weer niet zo raar als hij met tubes rijdtoldsteel schreef:http://www.google.nl/url?sa=i&source=im ... 9814947319
zelf Fabian heeft het logo bij het ventiel.....
hoop dat de link werkt...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Herkenbaar, op het halveren van een sleutelbos na.monsieurpinot schreef: sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus.
Ik heb altijd één van de reserve huissleutels als zg. "fietssleutel" klaar liggen op een vaste plek in de hal.
Wordt sporadisch ook nog wel eens gebruikt als "kroegsleutel"
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
voor ons beiden zou de oplossing dan ook zijn: altijd maar door blijven fietsenDDX schreef:Logo is bij mijn mavic sle velgen toch duidelijker te zien dan het ventiel.amclassic-fan schreef: Want het ventiel kan je anders niet vinden? Het ventiel valt meer op dan dat logo...
(foto via google)
Dat heb ik nou juist met het schoonmaken achteraf, daarom maak ik ook maar van die grote tochtenmonsieurpinot schreef:ik heb nooit een hekel aan fietsen, maar raar genoeg wel aan de voorbereiding: kleding aantrekken, bidons vullen, goed nadenken of je niets vergeet, sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus. Ik doe er dus alles aan wat dat proces vergemakkelijkt (lees: ventiel goed kunnen vinden omdat ik mijn michelin pro 4 met grote witte logo's netjes naast de ventielen heb gemonteerd).
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
goeie inderdaad, al heb ik al twee gedeeltes aan 1 keykoord hangen, kan dus een deel er makkelijk afhalen (maar toch...)Wiliertoerist schreef:Herkenbaar, op het halveren van een sleutelbos na.monsieurpinot schreef: sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus.
Ik heb altijd één van de reserve huissleutels als zg. "fietssleutel" klaar liggen op een vaste plek in de hal.
Wordt sporadisch ook nog wel eens gebruikt als "kroegsleutel"
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43580
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat hier nu pas echt de jammerlijke kern van dit verhaal is, is het feit dat Mavic alle wielen met hun eigen banden levert. Prijsophoging met een kul-reden "werkt perfect samen, speciaal ontwikkeld".Swedish Chef schreef:Tja, je mag het gek vinden, maar bij mijn fiets kreeg ik Mavic Ksyrium Elite wielen. Die komen met Mavicbanden. Het logo op de band en op de velg vallen zo mooi gelijk, daar kan ik wel een beetje van genieten. Nu de banden bijna versleten zijn, vind ik het zelfs jammer om over te stappen op bv conti's (maar dat gaat wel gebeuren).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Mijn Mavics (Op nieuwe fiets) heb ik na 2500 km vervangen door conti's. Kan mijn ventiel niet meer vinden maar rij een stuk snellerdaniel1975 schreef:Wat hier nu pas echt de jammerlijke kern van dit verhaal is, is het feit dat Mavic alle wielen met hun eigen banden levert. Prijsophoging met een kul-reden "werkt perfect samen, speciaal ontwikkeld".Swedish Chef schreef:Tja, je mag het gek vinden, maar bij mijn fiets kreeg ik Mavic Ksyrium Elite wielen. Die komen met Mavicbanden. Het logo op de band en op de velg vallen zo mooi gelijk, daar kan ik wel een beetje van genieten. Nu de banden bijna versleten zijn, vind ik het zelfs jammer om over te stappen op bv conti's (maar dat gaat wel gebeuren).
older Budweiser
Wat natuurlijk ook heeeeeeel belangrijk is, is dat de wielen voor en achter precies gesynchroniseerd zijn. Dus vóór het fietsen altijd even checken of dit zo is. Logo moet op PRECIES dezelfde plek zitten. Alles meer dan 1 cm afwijking is boete van de stijlpolitie.