Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

"Hoe heurt het eigenlijk" (Logo band ten opzichte van velg)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 dec 2014 22:49

amclassic-fan schreef:
DDX schreef:Logo bij ventiel is gewoon makkelijk als je band wilt oppompen.
Want het ventiel kan je anders niet vinden? Het ventiel valt meer op dan dat logo...
ik heb nooit een hekel aan fietsen, maar raar genoeg wel aan de voorbereiding: kleding aantrekken, bidons vullen, goed nadenken of je niets vergeet, sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus. Ik doe er dus alles aan wat dat proces vergemakkelijkt (lees: ventiel goed kunnen vinden omdat ik mijn michelin pro 4 met grote witte logo's netjes naast de ventielen heb gemonteerd).
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 03 dec 2014 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

oldsteel

oldsteel 03 dec 2014 22:51

http://www.google.nl/url?sa=i&source=im ... 9814947319

zelf Fabian heeft het logo bij het ventiel.....

hoop dat de link werkt...

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 03 dec 2014 23:12

Nicosch schreef:Wat mij mateloos stoort is het feit dat die bandenboeren hun logo's niet netjes op de band plaatsen.
Heb je een kant netjes gecentreerd tov het ventiel, is de andere kant een puinhoop.
Check, hier op 2 fietsen met Schwalbe en Vittoria's geen probleem ;)

Leuk vrijdagmiddag topic voor een woensdag....

DDX
Forum-lid HC

DDX 03 dec 2014 23:27

amclassic-fan schreef: Want het ventiel kan je anders niet vinden? Het ventiel valt meer op dan dat logo...
Logo is bij mijn mavic sle velgen toch duidelijker te zien dan het ventiel.
(foto via google)

Afbeelding
monsieurpinot schreef:ik heb nooit een hekel aan fietsen, maar raar genoeg wel aan de voorbereiding: kleding aantrekken, bidons vullen, goed nadenken of je niets vergeet, sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus. Ik doe er dus alles aan wat dat proces vergemakkelijkt (lees: ventiel goed kunnen vinden omdat ik mijn michelin pro 4 met grote witte logo's netjes naast de ventielen heb gemonteerd).
Dat heb ik nou juist met het schoonmaken achteraf, daarom maak ik ook maar van die grote tochten :lol:
Laatst gewijzigd door DDX op 03 dec 2014 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

racedoc
Forum-lid

Gebruikersavatar racedoc 03 dec 2014 23:27

Veel praktischer, de TWI bij het ventiel.

Karl66
Forum-lid

Karl66 03 dec 2014 23:30

oldsteel schreef:http://www.google.nl/url?sa=i&source=im ... 9814947319

zelf Fabian heeft het logo bij het ventiel.....

hoop dat de link werkt...
Da's dan weer niet zo raar als hij met tubes rijdt :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 03 dec 2014 23:32

monsieurpinot schreef: sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus.
Herkenbaar, op het halveren van een sleutelbos na.
Ik heb altijd één van de reserve huissleutels als zg. "fietssleutel" klaar liggen op een vaste plek in de hal.
Wordt sporadisch ook nog wel eens gebruikt als "kroegsleutel" :mrgreen:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 dec 2014 00:21

DDX schreef:
amclassic-fan schreef: Want het ventiel kan je anders niet vinden? Het ventiel valt meer op dan dat logo...
Logo is bij mijn mavic sle velgen toch duidelijker te zien dan het ventiel.
(foto via google)

Afbeelding
monsieurpinot schreef:ik heb nooit een hekel aan fietsen, maar raar genoeg wel aan de voorbereiding: kleding aantrekken, bidons vullen, goed nadenken of je niets vergeet, sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus. Ik doe er dus alles aan wat dat proces vergemakkelijkt (lees: ventiel goed kunnen vinden omdat ik mijn michelin pro 4 met grote witte logo's netjes naast de ventielen heb gemonteerd).
Dat heb ik nou juist met het schoonmaken achteraf, daarom maak ik ook maar van die grote tochten :lol:
voor ons beiden zou de oplossing dan ook zijn: altijd maar door blijven fietsen :lol:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 dec 2014 00:22

Wiliertoerist schreef:
monsieurpinot schreef: sleutelbos halveren, banaan in achterzak, computer op fiets etc etc. Ook aan banden oppompen dus.
Herkenbaar, op het halveren van een sleutelbos na.
Ik heb altijd één van de reserve huissleutels als zg. "fietssleutel" klaar liggen op een vaste plek in de hal.
Wordt sporadisch ook nog wel eens gebruikt als "kroegsleutel" :mrgreen:
goeie inderdaad, al heb ik al twee gedeeltes aan 1 keykoord hangen, kan dus een deel er makkelijk afhalen (maar toch...)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2014 07:20

Swedish Chef schreef:Tja, je mag het gek vinden, maar bij mijn fiets kreeg ik Mavic Ksyrium Elite wielen. Die komen met Mavicbanden. Het logo op de band en op de velg vallen zo mooi gelijk, daar kan ik wel een beetje van genieten. Nu de banden bijna versleten zijn, vind ik het zelfs jammer om over te stappen op bv conti's (maar dat gaat wel gebeuren).
Wat hier nu pas echt de jammerlijke kern van dit verhaal is, is het feit dat Mavic alle wielen met hun eigen banden levert. Prijsophoging met een kul-reden "werkt perfect samen, speciaal ontwikkeld".
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 04 dec 2014 08:26

daniel1975 schreef:
Swedish Chef schreef:Tja, je mag het gek vinden, maar bij mijn fiets kreeg ik Mavic Ksyrium Elite wielen. Die komen met Mavicbanden. Het logo op de band en op de velg vallen zo mooi gelijk, daar kan ik wel een beetje van genieten. Nu de banden bijna versleten zijn, vind ik het zelfs jammer om over te stappen op bv conti's (maar dat gaat wel gebeuren).
Wat hier nu pas echt de jammerlijke kern van dit verhaal is, is het feit dat Mavic alle wielen met hun eigen banden levert. Prijsophoging met een kul-reden "werkt perfect samen, speciaal ontwikkeld".
Mijn Mavics (Op nieuwe fiets) heb ik na 2500 km vervangen door conti's. Kan mijn ventiel niet meer vinden maar rij een stuk sneller :roll: .
older Budweiser

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 dec 2014 08:30

Wat natuurlijk ook heeeeeeel belangrijk is, is dat de wielen voor en achter precies gesynchroniseerd zijn. Dus vóór het fietsen altijd even checken of dit zo is. Logo moet op PRECIES dezelfde plek zitten. Alles meer dan 1 cm afwijking is boete van de stijlpolitie.

Plaats reactie