noah schreef:De Decathlon fiets heb ik gisteren nog aan gestaan. Alleen de remhendels zijn van het oudere type Campagnolo Mirage. Voor de rest heb geen Campa onderdelen kunnen herkennen.
Ik heb ooit een Decathlonfiets gekocht aan de prijs van 530 Euro. Nooooit meer een Decathlon cq B-twin fiets.
Wat een prullen. Na een half jaar was de mijne al aan gort. Balhoofdlagers en trapasspeling. Sommige spaaknippels door velg getrokken. Ketting en cassette versleten. En dan ben ik maar een wielertoerist van 48 jaar, die rustig met een fiets destijds enkele keren per week een ritje maakte met deze fiets.
Tip: Ga na een erkende racefietswinkel en vraag het aanbod wat deze heeft rond de 750 Euro.
Als je goed had gekeken zit er wel wat meer Campa op bv: voor en achter derraileur
Je krijgt in principe veel waar voor je geld bij Decathlon
Denk dat de slijtage van je ketting en tandwielen haast niet kan als je maar 2x in de week fietst maar miscchien kan het en had je natuurlijk terug kunnen gaan voor je eerste onderhoudsbeurt na 3 maanden die geheel gratis was en die na 6 maanden ook en na 12 maanden ook
Wat ook belangrijk is voor elke fiets is onderhoud dus als je iets los voelt laat je het vastzetten dan door te rijden of wat dan ook
Tis altijd zo makkelijk om een merk af te kraken met vage argumenten die ook nog niet een kloppen zoals dat er geen Campa op zou zitten of dat er spaaknippels door de velg komen dat kan gebeuren maar dat gebeurt ook zie elders op dit forum met andere merken
Was je nou gekomen dat je frame brak of dat je crank in 2en ging of weet ik veel wat maar dit heeft elk merk in die prijsklasse