Wielset aanschaf
-
Rinoskovich
- Forum-lid
Thanks voor de reacties. Ik ga eens kijken bij Wheel-Tec. Daar heb ik meerdere goede dingen over gehoord en ben benieuwd naar hun adviezen.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Wat betreft de opmerking: "Doorsparen voor Zero's"
Als je voor de duurdere moet sparen, koop dan gewoon de R3 of de Zonda en spaar voor iets anders leuks, koop die duurdere alleen als je het geld hebt liggen.
Als je voor de duurdere moet sparen, koop dan gewoon de R3 of de Zonda en spaar voor iets anders leuks, koop die duurdere alleen als je het geld hebt liggen.

Wat is dat nou voor onzin.ericpeters schreef:Wat betreft de opmerking: "Doorsparen voor Zero's"
Als ik iets graag wil kopen spaar ik er gewoon toch voor, dat heeft toch niks te maken met "als je het geld hebt liggen"
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ligt eraan, natuurlijk mag je sparen voor iets wat duurder dan je budget als je het persé wil hebben. Maar als je op puur op zoek bent naar een goed wielset en je bent beperkt in je budget waarom zou dan eerst nog lang gaan sparen voor iets wat maar marginaal beter is.

Leg gerust even uit wat het verschil is tussen de lagers van een Zonda en een Eurus?guerciotti schreef:Ten eerste zijn de Zero's geen E400 duurder, en ten tweede zijn de F3's niet te vergelijken met de Zero's.redmiller schreef:Is die 400 euro meer echt een enorme meerwaarde? Voor die 400 euro kun je een hoop mooie dingen kopen
Andere naven en spaken b.v.
Zero's zijn geweldige wielen en koop je als alround wielen.
Ik kan ze daarom ten zeerste aanraden aan de TS.
En leg dan nog even uit wat het grote voordeel is van alu spaken tov stalen spaken?
Ik snap alleen totaal niet wat de toegevoegde waarde is van 2 allround wielsets zoals R3 en de Ksyrium elites die ts al heeft. Zelfs al zou hij voor R0 gaan dan ga je toch niet die Mavic wielen bewaren voor in de bergen? Een cassette overzetten is toch zo gedaan.
Campagnolo Ultra Dork
-
Rinoskovich
- Forum-lid
Precies Ernie C. Daarom ga ik ook naar wheel-tec om te babbelen over een wielset dat wezenlijk andere rij eigenschappen heeft. Stijver, bredere velg wellicht voor meer comfort en minder rolweerstand met dezelfde bandenspanning, etc etc. Ik wil echt een aanvulling op en niet een vervanging van.
In je openingspost geef je een heel skala aan soorten wielen aan.Rinoskovich schreef:Precies Ernie C. Daarom ga ik ook naar wheel-tec om te babbelen over een wielset dat wezenlijk andere rij eigenschappen heeft. Stijver, bredere velg wellicht voor meer comfort en minder rolweerstand met dezelfde bandenspanning, etc etc. Ik wil echt een aanvulling op en niet een vervanging van.
Maar wat wil je nu precies?
wil je een all round setje en niet te hoog kijk eens naar fcc38mm kuipers.
wat je aanhaalt"meer comfort en minder rolweerstand met dezelfde bandenspanning"begrijp ik niet helemaal.
Ik heb het gevoel dat er vele zijn die alleen maar op een biljart laken willen rijden ivm comfort.
Wil je echt comfort en smooth rijden neem dan tubes met latex binnenband 25mm of tubeless banden 25mm
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
materialist
- Forum-lid
Betere wielen dan f3, f1, f0 zonda, eurus, shamall willen we allemaal maar die zijn er niet. Op sommige punten soms wel maar dan op andere punten weer niet.
Wil je echt een stap naar boven zou je bij de triatlon jongens moeten kijken.
De nr 1 is daar nog steeds zipp 404. of zipp 404/808. Bij de oudere modellen klagen ze over de kwaliteit maar het schijnt steeds beter te worden. Hopmans 1650 euro
Wil je echt een stap naar boven zou je bij de triatlon jongens moeten kijken.
De nr 1 is daar nog steeds zipp 404. of zipp 404/808. Bij de oudere modellen klagen ze over de kwaliteit maar het schijnt steeds beter te worden. Hopmans 1650 euro