Velomediane Criquielion
- arnoudrace
- Forum-lid
ben er ook! hoop weer op 30 gemiddeld uit te komen. weercijfer wordt steeds beter zie ik:)
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- Tracing_NL
- Forum-lid
30 gemiddeld is ook mijn streven, vorig jaar 29,93!!
, één keer minder plassen en ik ben er
Alle gekheid op een stokje; weer ziet er redelijk uit, 'smorgens droog, in de loop van de middag kans op een buitje. Voorbereiding niet ideaal (vakantie (dus km's) te ver voor de criq). Ik hoop dat het goed gaat, maar heb nog niet alle vertrouwen. Start wel in eerte groep, dus ga eerste stuk proberen aan te klampen.
Alle gekheid op een stokje; weer ziet er redelijk uit, 'smorgens droog, in de loop van de middag kans op een buitje. Voorbereiding niet ideaal (vakantie (dus km's) te ver voor de criq). Ik hoop dat het goed gaat, maar heb nog niet alle vertrouwen. Start wel in eerte groep, dus ga eerste stuk proberen aan te klampen.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Inmiddels weer thuis in Breda na een vrij natte Criquielion. Het was mijn eerste deelname. Voorbereiding was niet heel goed, na de Giordana in juni niet meer geklommen. Wel mijn kilometers gemaakt maar niet meer boven de 150 gereden. Dus een beetje twijfels.
Ik heb het zwaar gehad vandaag. Het begon goed, met mooi weer, zelfs een flinke zon erbij maar al 's morgens kregen we een flinke bui, vlak voor de Mur de la Velomediane. Dat steile werk was ook wel even wennen. Gelukkig ging dat later in de tocht, bij de zgn drietrapsraket, een stukje beter. Daarna heb ik nog flink afgezien op de Col de Rideux Nord, wat een rottding zeg. 2800 m met 9% gemiddeld en het blijft ook 2800 meter lang zo. Met de Roche à Frene er vlak voor was dat een flinke kluif. Inmiddels waren de buien overgegaan in regen. Vanaf ongeveer 90 km is het nauwelijks meer droog geweest. En in de laatste afdaling naar La Roche kregen we een stortbui op ons kop. Niet fijn afdalen dan. Aan de finish was ik helemaal verkleumd.
Uiteindelijk net binnen de 7 uur gefinished. Niet slecht maar het kan zeker beter. Ik zat er op het laatst behoorlijk doorheen. Toch is het een mooi evenement. Ook toen wij, volgens mij reed ik redelijk in de achterhoede, over kruisingen e.d. reden stonden er overal seingevers, vaak zelfs de politie. Wat ik wel een serieus minpunt vind is de plaats van de bevoorrading. De tweede stop was pas op 126 km, dat is veel te laat. Als het wat warmer was geweest was ik zeker te weten allang door mijn drinken heen geweest. Overigens was de sportdrank ook niet te drinken maar da's vast persoonlijk.
Ik heb het zwaar gehad vandaag. Het begon goed, met mooi weer, zelfs een flinke zon erbij maar al 's morgens kregen we een flinke bui, vlak voor de Mur de la Velomediane. Dat steile werk was ook wel even wennen. Gelukkig ging dat later in de tocht, bij de zgn drietrapsraket, een stukje beter. Daarna heb ik nog flink afgezien op de Col de Rideux Nord, wat een rottding zeg. 2800 m met 9% gemiddeld en het blijft ook 2800 meter lang zo. Met de Roche à Frene er vlak voor was dat een flinke kluif. Inmiddels waren de buien overgegaan in regen. Vanaf ongeveer 90 km is het nauwelijks meer droog geweest. En in de laatste afdaling naar La Roche kregen we een stortbui op ons kop. Niet fijn afdalen dan. Aan de finish was ik helemaal verkleumd.
Uiteindelijk net binnen de 7 uur gefinished. Niet slecht maar het kan zeker beter. Ik zat er op het laatst behoorlijk doorheen. Toch is het een mooi evenement. Ook toen wij, volgens mij reed ik redelijk in de achterhoede, over kruisingen e.d. reden stonden er overal seingevers, vaak zelfs de politie. Wat ik wel een serieus minpunt vind is de plaats van de bevoorrading. De tweede stop was pas op 126 km, dat is veel te laat. Als het wat warmer was geweest was ik zeker te weten allang door mijn drinken heen geweest. Overigens was de sportdrank ook niet te drinken maar da's vast persoonlijk.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
-
Frankfiets
- Forum-lid
Het weer was niet bepaald ideaal en vond het op sommige stukken ook hard waaien. Nog verschillende valpartijen of bijna valpartijen gezien. Het gedeelde na de cote de beffe vindt ik vervelend. Lijkt geen eind aan te komen! Gefinisht in 5,54... Net geen goud maar toch tevreden gezien de dag.
-
steve.v.looy
- Forum-lid
Wij waren met 2, vriend was bevoorrecht starter en voor mij mijn eerste deelname. Uitslag voor Koen was 5u31 en ik had nog net goud met 6u03.
het weer is wat het is, maar wat me opviel is dat ik echt nergens in een goede (grotere) groep kon rijden. Uiteindelijk in een groep geraakt na 70km, maar die klommen wat sneller. Op de cote de beffe dan verkrampt en heb ik ze moeten laten rijden.
Resultaat was dik ok voor een eerste deelname, doel voor volgende keer is duidelijk, onder de 6u!
het weer is wat het is, maar wat me opviel is dat ik echt nergens in een goede (grotere) groep kon rijden. Uiteindelijk in een groep geraakt na 70km, maar die klommen wat sneller. Op de cote de beffe dan verkrampt en heb ik ze moeten laten rijden.
Resultaat was dik ok voor een eerste deelname, doel voor volgende keer is duidelijk, onder de 6u!
MVG
Steve
Steve
- arnoudrace
- Forum-lid
Heb 'm ook volbracht. Had ook 5:54 nodig (incl lekke band en regelen van een nieuwe bidon...). Echt koud was het niet, wel behoorlijk nat ja. Da's iets langzamer dan verwacht maar omstandigheden best zwaar plus wat pech. mooie cyclo hoor en gouden everzwijn. (Laatste keer in 2010 gereden, dus gewoon achteraan starten dit keer) Groepjes vielen wat tegen (vooral na m'n lekke band) op enkele stukken vals plat na -waar er werd samengewerkt -heb ik veel alleen of met sliert lichtgewichten achter me op kop gereden:)
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
steve.v.looy
- Forum-lid
Hmmm beetje gênant, vanmorgen mijn diploma tegengekomen en daarop staat 6u07 en dus zilveren medaille
Was zaterdag blijkbaar goed leeg gereden, was echt overtuigd van min goud
Was zaterdag blijkbaar goed leeg gereden, was echt overtuigd van min goud
MVG
Steve
Steve
Steve, bij de Criquielion geldt als starttijd het moment dat het startschot valt, dus niet het moment dat je over de mat rijdt. Wellicht zit daar het verschil in. Desondanks netjes gereden!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Scott Addict R1, DA 7900