Testrijden als je nog niet echt met een koersfiets hebt gereden brengt weinig bij, elke koersfiets, ook de comfortracers (what's in a name) doet in het begin een beetje pijn, al is het maar zadelpijn.
Beste is om een passende fiets te kopen en gewoon gaan rijden.
Afhankelijk van hoe veel en hoe graag je met de fiets rijdt kan je achteraf nog je wensen bijstellen.
In het begin gewoon gaan voor de fiets die jij mooi vindt, een lelijke fiets laat je na 2 weken al gewoon in de schuur staan
Zeker voor iemand die nog nooit op een fiets heeft gezeten is het niet gemakkelijk, niet voor jou maar ook niet voor de fm.
Hoeveel fietsen staan er te koop omdat ze een te hoog balhoofd (omdat de koper juist lager wil zitten) of net een te laag balhoofd (omdat de koper dan weer rechter wil zitten) hebben.
Voor een beginner is een goede fietsenmaker, die eventueel na enige tijd een andere stuurpen, ander zadel wil monteren mogelijk belangrijker dan de beste prijs.
Ik weet nog dat mijn 1e fm, en na 25 jaar nog steeds mijn fm, mij op zo'n pasfiets zette waar je alle buizen kon lager/korter maken.
Na alles opgemeten te hebben mij dan enkele frames voorstelde die gingen passen en uiteindelijk koos ik dan de mooiste en beste fiets binnen mijn budget.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn fm mij een frame heeft aangesmeerd welke ik niet wilde.
Hij had (en heeft nog) misschien wel 100 frames in de winkel hangen maar het mijne moest besteld worden.