dubbele broek of dikkere zeem
Waar zit de pijn precies ? Wellicht moe je eerder denken aan een uitsparing om de druk van de pijnlijke plek te halen ipv een dikkere zeem. Vraag maar aan Oscar Freire. Kan ff geen foto vinden maar die had een stuk uit zijn zadel gesneden op de pijnplek. Vrij rigoreus maar ja....
-
stillekracht
- Forum-lid
rene1 schreef:De Fi13 heeft een behoorlijk dunnere zeem, dus daar zou ik niet in investeren.
De Uno of Mille hebben de dikste zemen binnen het Assos gamma.
Ik heb een goedzittende, dikke zeembroek van Lorini alleen staat het type er niet in en het is een gesponsorde broek, ik kan het type ook niet achterhalen.
Dit is ook mijn ervaring.
Je kan wellicht ook een ander zadel overwegen. Zeker als je een modern, smal, hard zadel hebt.
rene1 schreef:De Fi13 heeft een behoorlijk dunnere zeem, dus daar zou ik niet in investeren.
Ik heb een goedzittende, dikke zeembroek van Lorini alleen staat het type er niet in en het is een gesponsorde broek, ik kan het type ook niet achterhalen.
Die zeem van Lorini heet een Strong Zeem en ik vind hem ook prima. Zeker te adviseren. Maar die Reskin Patsches (Tena werkt wat minder) werken ook prima.
- Supergrover
- Forum-lid HC
je zal wel een bepaalde bevolkingsgroep beledigd hebben???

-
eelcoz
danny1407 schreef:danny1407 schreef:
EDIT DANIEL
Waar is dit goed voor?
For what it's worth, ik vond 'm wel grappig. Er vanuitgaande dat ik goed heb begrepen wat daar oorspronkelijk stond.
roro27 schreef:rene1 schreef:De Fi13 heeft een behoorlijk dunnere zeem, dus daar zou ik niet in investeren.
Die zeem van Lorini heet een Strong Zeem en ik vind hem ook prima. Zeker te adviseren. Maar die Reskin Patsches (Tena werkt wat minder) werken ook prima.
Bedankt, nu nog uitvogelen waar deze te koop is.
Ik vind hem qua comfort in de buurt van de Assos mille zitten.
Alleen het voorpand is nog hoger en strakker waardoor plassen alleen in een soort foetushouding mogelijk is. Dat moet ik echt doen als er niemand langskomt anders denkt men hele vreemde dingen.
-
watikjebrom
- Forum-lid
Link naar de webshop van Lorini
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
watikjebrom
- Forum-lid
Ik heb nog een mooi kledingsetje liggen welke ik nooit draag vanwege de erg matige zeem (volgens mij iets van Coolmax, geel met lichtgrijs). Nu lees ik in dit topic over een onderbroek met zeem. Zou het werken deze i.c.m. de slechte zeem/broek te dragen of gaat twee zemen op elkaar voor problemen zorgen?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
vdlee schreef:Enige tijd geleden ben ik geopereerd aan mij zitvlak. Inmiddels allemaal goed genezen maar wel enig littekenweefsel aan overgehouden.
Beetje delicaat misschien maar . .
Mogen we weten waar precies het litteken zit? Het maakt nogal uit voor de juiste oplossing.
1) Je kunt een zadel modificeren. Door op een bepaalde manier vorm in te brengen en vulling om je litteken te ontlasten. Dit kost tijd en geduld en ook handigheid en inzicht.
2) Je kunt een extra zeem laten naaien in een bestaande broek. Zo heb je gewoon een dubbele zeem in je broek die niet zal verschuiven. Neem dan wel een zelfde zeem zodat je geen probleem krijgt met verschillende maten en dekkingsgebied.