Welke dakdrager voor carbon fiets
Beetje slim pakken en dan kan makkelijk een wiel in de wagen mee. Anders is de dakkoffer ook een mogelijkheid. Ik ga zelf op pad met een DS5 en die valt echt niet onder de ruimtewonders, maar buiten vrouw en 2 kleine kinderen gaan er 2 wielsets mee. Uiteraard heb ik dat niet besproken
. Ik zou gaan voor voorvorkbevestiging: daar is het frame op ontworpen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Als je een koffer en een fietsendrager van Thule op het dak wil hebben dan is de Thule OutRide 561 de beste van de 3 Thule dragers (voor een racefiets/mtb) want deze kan het meest naar de rand van de drager geplaatst worden bij de vierkante dak dragers. Bij de aërodynamische dragers maakt het niet uit want daar kan een drager boven de daksteun staan maar bij die vierante dragers moet je tussen de daksteunen blijven omdat de fietsendrager er 'omheen pakt' en niet boven in een gootje schuift.
Ik heb zelf alle drie de soorten dragers en met de Thule OutRide 561 kreeg ik een mountainbike en de allergrootste Thule koffer op het dak van een Skoda Octavia, en dan kan de koffer ook nog open zonder de fiets er af te halen. Ik moest wel 1 pedaal van de fiets halen om de koffer nog te kunnen openen.
Als je een bredere auto hebt (of een smallere koffer) dan maakt het wellicht niet uit. Dan hangt de keus puur af van de verschillen tussen de dragers en dan zou ik niet kiezen voor de Thule FreeRide 532 i.c.m. een carbon frame. Je hebt dan nagenoeg geen controle (gevoel) over de klemkracht en een koolstof buis is niet gemaakt om in te knijpen.
Bij de Thule ProRide 591 heb je dat gevoel wel en kun je voorzichtig je koolstof frame inklemmen. Dit heeft ook nog niet de voorkeur maar het gaat.
Het beste voor je koolstof racefiets is de Thule OutRide 561 met als nadeel dus inderdaad dat je een wiel ergens anders kwijt moet als die niet ook nog los op het dak kan.
Ik heb zelf alle drie de soorten dragers en met de Thule OutRide 561 kreeg ik een mountainbike en de allergrootste Thule koffer op het dak van een Skoda Octavia, en dan kan de koffer ook nog open zonder de fiets er af te halen. Ik moest wel 1 pedaal van de fiets halen om de koffer nog te kunnen openen.
Als je een bredere auto hebt (of een smallere koffer) dan maakt het wellicht niet uit. Dan hangt de keus puur af van de verschillen tussen de dragers en dan zou ik niet kiezen voor de Thule FreeRide 532 i.c.m. een carbon frame. Je hebt dan nagenoeg geen controle (gevoel) over de klemkracht en een koolstof buis is niet gemaakt om in te knijpen.
Bij de Thule ProRide 591 heb je dat gevoel wel en kun je voorzichtig je koolstof frame inklemmen. Dit heeft ook nog niet de voorkeur maar het gaat.
Het beste voor je koolstof racefiets is de Thule OutRide 561 met als nadeel dus inderdaad dat je een wiel ergens anders kwijt moet als die niet ook nog los op het dak kan.
-
Eddy Merckx
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
Thule raadt zelf af om de Outride 561 te gebruiken voor fietsen met een volledig carbon voorvork zonder aluminium drop-out.
Link: https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rac ... e-_-561000
Link: https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rac ... e-_-561000
Ik heb de pro Ride 598 met Carbon frame, werkt prima. Wel de volgende adapter nodig:
https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rac ... r-_-984000.
Hoef je ook geen wielen meer op te bergen.
https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rac ... r-_-984000.
Hoef je ook geen wielen meer op te bergen.
heb je die adapter niet voor bijna alle fietsdragers van thule nodig als je er een carbon fram op wil zetten?bike27 schreef: ↑14 mei 2018 12:36 Ik heb de pro Ride 598 met Carbon frame, werkt prima. Wel de volgende adapter nodig:
https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rac ... r-_-984000.
Hoef je ook geen wielen meer op te bergen.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)