hahaha, die is echt snel.....RMB schreef:Gewoon oefenen, dan kan je het op een gegeven moment vrij snel... Ik weet het, hier is eea op aan te merken, hij heeft niet gecheckt of z'n buitenband wel schoon is etc etc, maar desalniettemin respect.lobur57 schreef: ben niet zo een held als het gaat om banden verwisselen
Alpenbrevet 2014
Ik heb afgelopen jaar de langste afstand gereden. Als ik moet uitleggen waarom je die moet doen zou ik lekker voor de gouden route gaan. De platina route moet je per se willen doen om de uitdaging. Verder is het natuurlijk een schitterend parcours maar dat is de gouden route ook.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Bedankt voor alle tips. Inmiddels de stoute schoenen aangetrokken en thuis maar is een paar keer band leeg laten lopen en verwisseld. Is inderdaad toch niet zo moeilijk als ik dacht
bijkomend voordeel; ik ga nu met een nog beter gevoel op pad. Inmiddels ook de eerste wat grotere tocht van dit jaar gedaan: ruim 100 km met 2000 hoogtemeters en dat ging al gelijk lekker. Als alles meezit, gaan de meeste passen volgend weekend open, dus het begint te kriebelen.

Nog 1 vraagje; tijdens het band verwisselen is het mij wel opgevallen, dat het niet bepaald eenvoudig is, om met het handpompje je band echt hard opgepompt te krijgen.
Zou het niet beter zijn zo een pompje met CO2 patronen bij je te hebben?
Zou het niet beter zijn zo een pompje met CO2 patronen bij je te hebben?
Het gaat opschieten voor het alpenbrevet op 23 augustus. Toch nog even een vraag aan de ervaren berggeiten.
Ik heb gisteren een tocht grmaakt over de Pragelpas en daarna de Klausenpas. Alles bij elkaar ongeveer 127 km met 2900 hoogtemeters. De Pragel was best pittig met stukjes van 14%, maar nog lekker vroeg, dus niet al te warm. De Klausen was, door de hitte best lastig. Maar ben toch nog goed thuis gekomen, afgezien van een rauw zitvlak
de vraag is; wanneer kan ik het beste nog een soortgelijke tocht doen, als voorbereiding? De weekenden van 2/3 en 9/10 augustus vallen af. Dus volgdend weekend of het weekend voor het Alpenbrevet. Of een dag vrij nemen op een doordeweekse dag?
Ik heb gisteren een tocht grmaakt over de Pragelpas en daarna de Klausenpas. Alles bij elkaar ongeveer 127 km met 2900 hoogtemeters. De Pragel was best pittig met stukjes van 14%, maar nog lekker vroeg, dus niet al te warm. De Klausen was, door de hitte best lastig. Maar ben toch nog goed thuis gekomen, afgezien van een rauw zitvlak

- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Is best persoonlijk, maar als je zo'n soort rit een week voor je echte doel doet, en daarna lekker je rust pakt, dan gaat het helemaal goed komen. Zelf kan ik altijd maar een weekje naar de bergen. Dan pak ik zondag een redelijke rit, maandag een lange (zoals jij beschrijft), dinsdag weer redelijk, woensdag wat minder en donderdag en vrijdag kort (afhankelijk van hoe mijn lijf zich voelt).
In dat opzicht kan je de lange rit dus ook prima nog op maandag of dinsdag doen. Maar als dat je een vrije dag kost, zou ik m gewoon in het weekend doen.
In dat opzicht kan je de lange rit dus ook prima nog op maandag of dinsdag doen. Maar als dat je een vrije dag kost, zou ik m gewoon in het weekend doen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013