Ik zal niet meer afsluiten met mijn bedrijfsnaam.
Vriendelijke groet
M.
Mavic Cosmic carbon sl
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Website: https://www.maatwielen.nl
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Je ervaring die je noemt 'relatief slap' strookt niet met de werkelijkheid/cijfertjes. Het Cosmic achterwiel is een van de stijfste (+50nm) systeemwiel verkrijgbaar. Een hoog Shimano DuraAce wiel zit ongeveer gelijk en bijvoorbeeld een Lightweight Meilenstein is merkbaar stijver. Verder is bij vol accelereren/sprinten het vrij normaal dat je wiel wat flext, of het nu een normaal of wat stijver wiel is.Daan7 schreef:Hallo,
Mijn ervaring met de Cosmics is dat ze relatief slap zijn. Volgens mij komt dat voornamelijk doordat er inderdaad een carbonnen "kap" op de velg ligt, maar de spaken gemonteerd zijn op de aluminium velg. De kap voegt daardoor niks toe aan de stijfheid.
Ik heb nog geen problemen met scheuren etc, maar bij vol accelereren voel je het wiel werken en loopt het soms zelf tegen mijn remmen aan...
Iemand anders daar ervaring mee?
Groet
Algemeen gezien heb ik ontzettend goede ervaringen met Mavic, meer dan 10 jaar probleemloos met Crossmax ceramic gereden en nu met de Cosmic SLE exalith, Cosmic SLS en de SLR R-sys. Wat minder tevreden ben ik over mijn Mavic Crossmax ST 29er, deze zijn niet erg stijf en krijgen wat snel slagen...