Lekker relevant als je 1x per 5.000 km lek rijdt.
Ik had laatst na een lekke band weer een leegloper. Dankzij mijn pompje kon ik toch nog thuis komen (5x stoppen en pompen).
Slechte CO2 pompen
Hoezo krom?ilikebike schreef:Keeskees0251 schreef:Mijn Rocket Pocket Master Blaster is in 5 jaar maar een keer of 8 gebruikt, de laatste keer in j.l. december deed ie het nog prima.
Is ook een zeer solide apparaat, 25€ maar verder jaaaren geen kopzorgen meer.
wat krom is kan je wel proberen recht te praten, maar voorde snelheid om je bandje op te pompen gaat er toch niets boven een CO2 pompje.
Ik geef gewoon de voorkeur aan iets wat het altijd doet boven snelheid.
De meeste tijd zit trouwens niet in het pompen (bij mij niet althans) maar het bandwisselen....
Laatst nog een keer getest dat ding en het duurde 2 minuten om op 6 bar te komen en dat vind ik zat.
Misschien is de toekomst wel een elektrisch pompje op de batterij van het schakelsysteem.
Wie wil knoeien met CO2 heeft mijn zegen...
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
- Tracing_NL
- Forum-lid
@ allen,
ik kan niet goed begrijpen hoe je pompen boven CO2 prefereert. Afgelopen zondag in Limburg in afdaling lek. Kees heeft wel gelijk dat je het meeste tijd steekt in het feitelijke verwisselen van de band, maar daarna zet ik de Co2 pateroon erop en is de band binnen 2 seconden op 9 bar. 6 bar is in dat soort omstandigheden voor mij echt te weinig (rollen in de bochten). Als je echt een goede pomp hebt kun je je band naar 8 bar krijgen maar dan sta je over de laatste bar's wel 5 minuten te pompen.
Enige valide argument is wat mij betreft dat (in mijn geval na 2) je als je CO2 patronen op zijn je wel een probleem hebt bij de volgende lekke band.
Maar nogmaals, met name bij rijden in heuvels of bergen (bandenspanning) en bv cylosportieven (tijd!) vind ik het een uitkomst.
ik kan niet goed begrijpen hoe je pompen boven CO2 prefereert. Afgelopen zondag in Limburg in afdaling lek. Kees heeft wel gelijk dat je het meeste tijd steekt in het feitelijke verwisselen van de band, maar daarna zet ik de Co2 pateroon erop en is de band binnen 2 seconden op 9 bar. 6 bar is in dat soort omstandigheden voor mij echt te weinig (rollen in de bochten). Als je echt een goede pomp hebt kun je je band naar 8 bar krijgen maar dan sta je over de laatste bar's wel 5 minuten te pompen.
Enige valide argument is wat mij betreft dat (in mijn geval na 2) je als je CO2 patronen op zijn je wel een probleem hebt bij de volgende lekke band.
Maar nogmaals, met name bij rijden in heuvels of bergen (bandenspanning) en bv cylosportieven (tijd!) vind ik het een uitkomst.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
- oldandslow
- Forum-lid
Afgelopen zondag voor het eerst gebruikt, en het werkt inderdaad goed! Niet voor mezelf gelukkig, maar voor een fietsmaat die voor het eerst 150km mee ging rijden. Dan is het toch prettig dat je niet staat te hannesen met een pompje.deijn schreef:Makkelijker gaat het niet worden.
![]()
Nu nog kijken hoeveel patronen je er mee kunt afvuren. Wordt vervolgd.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Als 6 bar niet genoeg is heb je niet de goede banden en velgen....Tracing_NL schreef:@ allen,
9 bar is echt helemaal uit.
Als je veel lekrijdt heb je slecht karma, daar moet je dan aan gaan werken.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald