Test wielen in Fiets
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Wielen blijven lastig te verglijken. daarnaast zijn sommige dingen zo subjectief.
De TOUR testen zijn beter te begrijpen maar lees ze goed.
En maak de test zelf na met de gebieden die je zelf belagrijk vind. Laat bv garantie wegvallen, daar rijden wielen niet anders door en als ze 2 tiende beter scoren maar ze halen een punt meer op gewicht wat jij niet belangrijk vind is die 2 tiente ook niets waard.
De TOUR testen zijn beter te begrijpen maar lees ze goed.
En maak de test zelf na met de gebieden die je zelf belagrijk vind. Laat bv garantie wegvallen, daar rijden wielen niet anders door en als ze 2 tiende beter scoren maar ze halen een punt meer op gewicht wat jij niet belangrijk vind is die 2 tiente ook niets waard.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik weet niet wat fiets gedaan heeft, ik hoop allemaal gelijkaardige wielen (bvb. 50mm hoog) vergeleken.
Indien zo, dan vind ik het Interessanter om eerst te kijken welke wielen het 'best' zijn in prestatie, en vervolgens hoeveel ze kosten. En niet omgekeerd, het is een hele vreemde redenering om eerst jouw wielen te kiezen op basis van wat je er maximaal wil aan geven (zoals zovelen nog altijd doen!), om vervolgens met oogkleppen op, een goedkopere set niet mee te nemen in de afweging. Met een nieuw wiel van 1500 euro mag mijns inziens nooit iets mis mee zijn, als dat wel zo is, beschouw ik dat verre van 'natuurlijk'! Ik vind het ook niet interessant om weten of er spaken gaan breken na bepaalde tijd; ik vind het enkel interessant (en koopwaardig) als er GEEN spaken gaan breken (zonder een bepaalde tijd in overweging te nemen)!
Indien zo, dan vind ik het Interessanter om eerst te kijken welke wielen het 'best' zijn in prestatie, en vervolgens hoeveel ze kosten. En niet omgekeerd, het is een hele vreemde redenering om eerst jouw wielen te kiezen op basis van wat je er maximaal wil aan geven (zoals zovelen nog altijd doen!), om vervolgens met oogkleppen op, een goedkopere set niet mee te nemen in de afweging. Met een nieuw wiel van 1500 euro mag mijns inziens nooit iets mis mee zijn, als dat wel zo is, beschouw ik dat verre van 'natuurlijk'! Ik vind het ook niet interessant om weten of er spaken gaan breken na bepaalde tijd; ik vind het enkel interessant (en koopwaardig) als er GEEN spaken gaan breken (zonder een bepaalde tijd in overweging te nemen)!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®-
gaisdergerman
- Forum-lid
Gewoon even het blad kopen jongens! Of een abbo nemen. Kan je ook mee praten
.
Vond het een leuke test en interessant om te lezen. De fulcrum 3 en zonda's zijn al een keer voorbij gekomen maar zou mooi zijn als je die testresultaten online zou kunnen terug kijken.
Vond het een leuke test en interessant om te lezen. De fulcrum 3 en zonda's zijn al een keer voorbij gekomen maar zou mooi zijn als je die testresultaten online zou kunnen terug kijken.
Volledig mee eens. Maar... welke test in Fiets is nu eigenlijk wel een serieuze echte test? Naar mijn mening geen enkele, ik lees het blad alleen voor het leuke en de nieuwtjes. De testst zijn nooit echt het sterkste punt van het blad geweest, althans, ik neem ze nooit echt serieus.jeroennl schreef:Was wel weer een slecht artikel, het is appels met peren vergelijken.
PS
Ach zo beroerd vond ik doe test niet. Het is ook niet een echt vergelijkende test geweest vanwege de uiteenlopende verschillende wielen, dat wordt tevens in de conclusie aangegeven. De testresultaten geven wel een objectief beeld betreffende stijfheid en gewicht. Daarnaast is ook gebleken dat niet alle wielen even goed de belasting test hebben doorstaan. Overigens denk ik dat de Reynolds wielen ook deze test goed doorstaan zouden hebben wanneer deze door WheelTec waren opgebouwd, net als de overige setjes die daar vandaan kwamen.
Een test op de weg kun je naar mijn mening niet objectief uitvoeren.
Een test op de weg kun je naar mijn mening niet objectief uitvoeren.
Het is maar net hoe je de test interpreteert. Je gaat, als je op zoek bent naar wielen, niet uit van 1 enkele test. Althans ik niet. Ik lees meerdere testen (met name de engelse sites zijn erg informatief) en mede op basis hiervan bepaal je de keuze. Ik zou het nogal erg beperkt vinden om van 1 test uitgaan en dan tot aanschaf overgaan.
Fiets biedt hierin een range aan verschillende wielen die op een gelijksoortige manier zijn getest. Daarmee dekken ze wel een groot aantal wielen af die onderling eigenlijk niet te vergelijken zijn.
Vind ik deze test goed? Wel als ik al een keuze heb gemaakt en dan dat ene wiel eruit ligt en de test op die manier lees (icm andere tests)..
Kortom.. voor mij..? een van de velen die mijn keuze alleen maar kunnen vereenvoudigen...
Fiets biedt hierin een range aan verschillende wielen die op een gelijksoortige manier zijn getest. Daarmee dekken ze wel een groot aantal wielen af die onderling eigenlijk niet te vergelijken zijn.
Vind ik deze test goed? Wel als ik al een keuze heb gemaakt en dan dat ene wiel eruit ligt en de test op die manier lees (icm andere tests)..
Kortom.. voor mij..? een van de velen die mijn keuze alleen maar kunnen vereenvoudigen...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
- boswielrenner
- Forum-lid
De test in Fiets was heel extreem en dat stond er ook duidelijk bij vermeld. Neemt niet wat dat een wielset van 1500 euro niet zo snel gebreken mag hebben, maar daar tegen over staat dat de test, naar ik had begrepen, enorm belastend was voor de wielen en deze belasting wellicht in real life niet aan de orde is.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29