Ritchey WCS 46mm of Reynolds attack
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik heb ik de bergen, nouja heuvels (toscane) gereden met de assaults.
zo lang het droog is geen enkel probleem. Remt net zo hard als alu.
maar mijn notubes alpha voelde veel prettiger aan in snelle bochten en bode veel meer comfort.
ik zou zeker een lage velg pakken in de bergen, minimaal de attack, maar bij regen is alu wel wat prettiger.
@boswielrenner, stuk uit de roadbike ken ik, neem wel in acht dat er een downhiller met bescherming vol naar beneden ging en toen de reynolds inderdaad oververhit raakte. De vraag is of wij daar ook maar in de buurt komen.
zo lang het droog is geen enkel probleem. Remt net zo hard als alu.
maar mijn notubes alpha voelde veel prettiger aan in snelle bochten en bode veel meer comfort.
ik zou zeker een lage velg pakken in de bergen, minimaal de attack, maar bij regen is alu wel wat prettiger.
@boswielrenner, stuk uit de roadbike ken ik, neem wel in acht dat er een downhiller met bescherming vol naar beneden ging en toen de reynolds inderdaad oververhit raakte. De vraag is of wij daar ook maar in de buurt komen.
- boswielrenner
- Forum-lid
De test in Roadbike is natuurlijk bizar en extreem, maar het is wel een indicatie van waar de grens ligt.
Daarom zeg ik ook dat de Ritchey of Reynolds clinchers prima wielen zijn voor in de bergen mits je de voor- en nadelen onderkent. Dus op een juiste manier remmen en weten dat full carbon in de regen niet goed remt en hoge velgen windgevoeliger zijn in de bergen.
Daarom zeg ik ook dat de Ritchey of Reynolds clinchers prima wielen zijn voor in de bergen mits je de voor- en nadelen onderkent. Dus op een juiste manier remmen en weten dat full carbon in de regen niet goed remt en hoge velgen windgevoeliger zijn in de bergen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Bedankt voor de reacties en ik heb beslist.
Ik ga voor een set Shamals voor in de bergen.
Voor ik een carbonset, hoop ik eens een setje te kunnen testen (zeker in de regen) om dan alsnog een carbonset te kopen.
Wel een kleine opmerking : alhoewel de ritchey wielen (weliswaar met reynolds velgen) bijna niet gekend zijn, lijken dit toch heel goede wielen met een goede prijs.
Ik ga voor een set Shamals voor in de bergen.
Voor ik een carbonset, hoop ik eens een setje te kunnen testen (zeker in de regen) om dan alsnog een carbonset te kopen.
Wel een kleine opmerking : alhoewel de ritchey wielen (weliswaar met reynolds velgen) bijna niet gekend zijn, lijken dit toch heel goede wielen met een goede prijs.
- boswielrenner
- Forum-lid
Goede keus! Ze bevallen mij uitstekend en ze rijden super in alle omstandigheden en overal. De Ritchey WCS 46mm zijn erg goede wielen en je ziet ze weliswaar niet veel, maar ze komen goed uit de testen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Zeker en dat er dus ook velgen zijn die het wel kunnen.boswielrenner schreef:De test in Roadbike is natuurlijk bizar en extreem, maar het is wel een indicatie van waar de grens ligt.
Lightweight blijft voor mij ook wel iets speciaals, ondanks wat je leest zijn ze wat mij betreft nog niet overtroffen of benaderd.
Enerzijds vindt ik LW echt uniek en goede wielen anderzijds vindt ik het jammer dat de innovatie enigszins afgevlakt is. Daarnaast is de uitdaging naar mijn inziens niet alleen om technisch goede wielen te maken maar ook praktisch inzetbare wielen. Iets waar je nog wel is een spaak kan vervangen of in de prak kan rijden zonder dat je een nier moet verkopen. En dan toch goede wielen.
Wat is de mening over de Reynolds Attack uit 2012 32mm?
Ik zoek het liefst een setje waar ik zowel op het vlakke als in de bergen goed weg kan komen.
Snap dat zoiets een compromis is, maar 2 setjes wielen is voor nu even niet aan de orde.
Ik heb een leuk setje op het oog voor een redelijke prijs. (Demo model)
Althans, wat zou een setje uit 2012 nog mogen kosten?
Ik zoek het liefst een setje waar ik zowel op het vlakke als in de bergen goed weg kan komen.
Snap dat zoiets een compromis is, maar 2 setjes wielen is voor nu even niet aan de orde.
Ik heb een leuk setje op het oog voor een redelijke prijs. (Demo model)
Althans, wat zou een setje uit 2012 nog mogen kosten?
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik zou het niet doen. Deze wielen zijn niet echt stijf te noemen, maar als je niet zwaar bent, dan zal het wel loslopen.
Je zou eens kunnen googlen op reviews.
Je zou eens kunnen googlen op reviews.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29