Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tijdritpositie

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 jan 2014 12:07

Dat zal idd wel.

Dan lijkt me Di2 nog een van de beste opties voor lange rijders. Wel een dure helaas.

AvS
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 jun 2013 22:08

AvS 22 jan 2014 22:22

Ja, zie nu dat mijn shifters 60 mm lang zijn, betekent stuur 60mm terugschuiven. Dan zijn er vier opties:
o Knieën tegen de ellebogen, gedrongen houding
o Zaag in de shifters (soort gripshift er van maken?)
o Stuur klemmen tussen je onderarmen (gevaarlijk, maar veruit het snelst!)
o Zadel naar achteren, met als consequentie stuur omhoog en een minder aero houding

Ik ga eerste eens naar optie2 kijken, shifter afzagen, rondvijlen en een busje er aan met wat grip. Zou moeten werken...
Afbeelding

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 22 jan 2014 22:41

Hoe zit het dan met deze shifters van sram, ik geloof dat je ze vanuit elke positie laat kunt laten beginnen.
Als je het dan zo zet als op onderstaande foto, dan is dat toch ook je uiterste horizontale punt? Verder naar voren kan niet tenzij je ze anders afstelt.
Afbeelding
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 23 jan 2014 00:41

amclassic-fan schreef:Afgelopen jaar werd er nog gewoon op 't draaipunt van de mechanische shifters gemeten. Voor 2014 staat er duidelijk dat 't uiteinde van de shifter gemeten wordt en dat die maximaal naar voren moet staan.
Maximale maat tussen het hart bracket en voorzijde stuuropbouw is 75 cm. (80 cm bij morfologische reden, ter plekke dispensatie aanvragen bij de wedstrijdleider, dit moet gebeuren 15 minuten voor de starttijd van de ploeg)

aldus de website van het NCK, vooraf het nck hadden we ook al contact gehad met de organisatie hierover. wellicht hebben de juryleden het door de vingers gezien

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 23 jan 2014 00:43

thomwittendorp schreef:Hoe zit het dan met
Klopt, uiterste meetpunt is nu voorkant shifter

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jan 2014 11:43

bert01 schreef:
amclassic-fan schreef:Afgelopen jaar werd er nog gewoon op 't draaipunt van de mechanische shifters gemeten. Voor 2014 staat er duidelijk dat 't uiteinde van de shifter gemeten wordt en dat die maximaal naar voren moet staan.
Maximale maat tussen het hart bracket en voorzijde stuuropbouw is 75 cm. (80 cm bij morfologische reden, ter plekke dispensatie aanvragen bij de wedstrijdleider, dit moet gebeuren 15 minuten voor de starttijd van de ploeg)

aldus de website van het NCK, vooraf het nck hadden we ook al contact gehad met de organisatie hierover. wellicht hebben de juryleden het door de vingers gezien
En wanneer was het NCK? Precies in 2013, het hele punt is dat die regels dus veranderd zijn.

Ik heb 't wel eens gezien dat er zaken door de vingers werden gezien bij zere lange personen (2m+). Maar als je 1m90 oid hoef je dat echt niet te verwachten en al vinden ze 't één keer goed dat wil niet zeggen dat 't een week later weer goed gevonden wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

AvS
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 jun 2013 22:08

AvS 23 jan 2014 21:37

Ik begrijp niet helemaal wat de UCI er mee voorstaat. Net als zadelhoogte is de lengte van de fiets afhankelijk van rijder lengte. Zouden ze niet simpelweg kunnen stellen dat het stuur niet verder voor het bracketas mag dan de hoogte zadel-bracket. Dan hou je de maten in verhouding. Nu wringen lange rijders zich in allerlei bochten om enigszins goed te zitten.
Afbeelding

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 24 jan 2014 10:39

amclassic-fan schreef:]

En wanneer was het NCK? Precies in 2013, het hele punt is dat die regels dus veranderd zijn.
zucht.... dit was de gehanteerde regel in 2013 inderdaad.....

zoveel is er niet veranderd dus

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 24 jan 2014 13:17

Hmmm, mijn fiets zicht echt op de grens van 75 cm volgens de oude regels.

Het zadel staat wel een paar mm te ver naar voren, zagen ze het afgelopen NCK niet, of door de vingers ;)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jan 2014 13:47

bert01 schreef:
amclassic-fan schreef:]

En wanneer was het NCK? Precies in 2013, het hele punt is dat die regels dus veranderd zijn.
zucht.... dit was de gehanteerde regel in 2013 inderdaad.....

zoveel is er niet veranderd dus
Het meetpunt is 3-4 cm verschoven in negatieve zin, dat vind ik een zeer significant verschil. Voor iedereen van een kleine kabouter tot pak 'm beet 1m80 zijn de regels er gunstiger op geworden, voor lange Hollanders echter duidelijk niet. Je wordt zo praktisch gedwongen dure R2C shifters of DI2 te kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jordendh
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2013 14:24

jordendh 01 feb 2014 19:05

hallo mannen,
ik ga zo dadelijk filmpje uploaden op youtube van men positie.
alvast bedankt

jordendh
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2013 14:24

jordendh 01 feb 2014 22:17


Plaats reactie