Tijdritpositie
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dat zal idd wel.
Dan lijkt me Di2 nog een van de beste opties voor lange rijders. Wel een dure helaas.
Dan lijkt me Di2 nog een van de beste opties voor lange rijders. Wel een dure helaas.
Ja, zie nu dat mijn shifters 60 mm lang zijn, betekent stuur 60mm terugschuiven. Dan zijn er vier opties:
o Knieën tegen de ellebogen, gedrongen houding
o Zaag in de shifters (soort gripshift er van maken?)
o Stuur klemmen tussen je onderarmen (gevaarlijk, maar veruit het snelst!)
o Zadel naar achteren, met als consequentie stuur omhoog en een minder aero houding
Ik ga eerste eens naar optie2 kijken, shifter afzagen, rondvijlen en een busje er aan met wat grip. Zou moeten werken...
o Knieën tegen de ellebogen, gedrongen houding
o Zaag in de shifters (soort gripshift er van maken?)
o Stuur klemmen tussen je onderarmen (gevaarlijk, maar veruit het snelst!)
o Zadel naar achteren, met als consequentie stuur omhoog en een minder aero houding
Ik ga eerste eens naar optie2 kijken, shifter afzagen, rondvijlen en een busje er aan met wat grip. Zou moeten werken...
-
thomwittendorp
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Hoe zit het dan met deze shifters van sram, ik geloof dat je ze vanuit elke positie laat kunt laten beginnen.
Als je het dan zo zet als op onderstaande foto, dan is dat toch ook je uiterste horizontale punt? Verder naar voren kan niet tenzij je ze anders afstelt.

Als je het dan zo zet als op onderstaande foto, dan is dat toch ook je uiterste horizontale punt? Verder naar voren kan niet tenzij je ze anders afstelt.

CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Maximale maat tussen het hart bracket en voorzijde stuuropbouw is 75 cm. (80 cm bij morfologische reden, ter plekke dispensatie aanvragen bij de wedstrijdleider, dit moet gebeuren 15 minuten voor de starttijd van de ploeg)amclassic-fan schreef:Afgelopen jaar werd er nog gewoon op 't draaipunt van de mechanische shifters gemeten. Voor 2014 staat er duidelijk dat 't uiteinde van de shifter gemeten wordt en dat die maximaal naar voren moet staan.
aldus de website van het NCK, vooraf het nck hadden we ook al contact gehad met de organisatie hierover. wellicht hebben de juryleden het door de vingers gezien
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En wanneer was het NCK? Precies in 2013, het hele punt is dat die regels dus veranderd zijn.bert01 schreef:Maximale maat tussen het hart bracket en voorzijde stuuropbouw is 75 cm. (80 cm bij morfologische reden, ter plekke dispensatie aanvragen bij de wedstrijdleider, dit moet gebeuren 15 minuten voor de starttijd van de ploeg)amclassic-fan schreef:Afgelopen jaar werd er nog gewoon op 't draaipunt van de mechanische shifters gemeten. Voor 2014 staat er duidelijk dat 't uiteinde van de shifter gemeten wordt en dat die maximaal naar voren moet staan.
aldus de website van het NCK, vooraf het nck hadden we ook al contact gehad met de organisatie hierover. wellicht hebben de juryleden het door de vingers gezien
Ik heb 't wel eens gezien dat er zaken door de vingers werden gezien bij zere lange personen (2m+). Maar als je 1m90 oid hoef je dat echt niet te verwachten en al vinden ze 't één keer goed dat wil niet zeggen dat 't een week later weer goed gevonden wordt.
Ik begrijp niet helemaal wat de UCI er mee voorstaat. Net als zadelhoogte is de lengte van de fiets afhankelijk van rijder lengte. Zouden ze niet simpelweg kunnen stellen dat het stuur niet verder voor het bracketas mag dan de hoogte zadel-bracket. Dan hou je de maten in verhouding. Nu wringen lange rijders zich in allerlei bochten om enigszins goed te zitten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het meetpunt is 3-4 cm verschoven in negatieve zin, dat vind ik een zeer significant verschil. Voor iedereen van een kleine kabouter tot pak 'm beet 1m80 zijn de regels er gunstiger op geworden, voor lange Hollanders echter duidelijk niet. Je wordt zo praktisch gedwongen dure R2C shifters of DI2 te kopen.bert01 schreef:zucht.... dit was de gehanteerde regel in 2013 inderdaad.....amclassic-fan schreef:]
En wanneer was het NCK? Precies in 2013, het hele punt is dat die regels dus veranderd zijn.
zoveel is er niet veranderd dus

