Toeristenkoersen Nederland
Als je de titel van dit topic,zo voor het eerst leest, dacht in dat de TS een tourfietstocht bedoelde.
Maar ik realiseerde me ook al vlug dat hij richting de wedstrijdsport doelde.
Ik elk geval hoop ik op voldoende juiste adviezen.
Lees maar over die van mij heen.
Maar ik realiseerde me ook al vlug dat hij richting de wedstrijdsport doelde.
Ik elk geval hoop ik op voldoende juiste adviezen.
Lees maar over die van mij heen.
Je hebt gelijk xml.
Ik ben ook niet zo goed ingevoerd met de gebruikelijke uitdrukkingen in het wielrennen.En het woord koers is vooral bij jullie heel normaal.Jullie hebben een wielerkoers en een koersfiets en een koersbroek.Ik weet wel zeker dat als je dat hier zou vragen aan een fietsenwinkel, dat je ze dan niet weten wat je bedoeldZe zullen soms wel aanvoelen wat je bedoelt, maar dan moeten ze wel verstand hebben van het wielrennen.
In noord Nederland gebruiken we nooit het woord koers.(wordt wedstrijd genoemd of criterium).
Hoe je het ook noemt, ik hoop dat je in zuid-Nederland goed terecht kunt om je wedstrijden te gaan fietsen.(brabant en limburg en misschien eens zuid holland) en als je later op leeftijd komt, kunt je altijd nog de 11stedentocht rijden en dan zal ik je supporteren en bevoorraden.
Ik ben ook niet zo goed ingevoerd met de gebruikelijke uitdrukkingen in het wielrennen.En het woord koers is vooral bij jullie heel normaal.Jullie hebben een wielerkoers en een koersfiets en een koersbroek.Ik weet wel zeker dat als je dat hier zou vragen aan een fietsenwinkel, dat je ze dan niet weten wat je bedoeldZe zullen soms wel aanvoelen wat je bedoelt, maar dan moeten ze wel verstand hebben van het wielrennen.
In noord Nederland gebruiken we nooit het woord koers.(wordt wedstrijd genoemd of criterium).
Hoe je het ook noemt, ik hoop dat je in zuid-Nederland goed terecht kunt om je wedstrijden te gaan fietsen.(brabant en limburg en misschien eens zuid holland) en als je later op leeftijd komt, kunt je altijd nog de 11stedentocht rijden en dan zal ik je supporteren en bevoorraden.
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Contact
en in Rotterdam e.o.: www.wprotterdam.nl. Aanrader, vooral de Ronde van Katendrecht en Ronde van (Rdam) Noord!
Ja maar de Ronde van Katendrecht is van een andere organisatie,namelijk een winkeliersorganisatie. Maar als ik me niet vergis mag wel echt iedere malloot met een racefiets mee doen als je maar 5 euro betaald (ofzoiets). En een helm draagt.
http://www.rondevankatendrecht.nl/
http://www.rondevankatendrecht.nl/
Veni. Vidi. Fietsie.
Voor zover ik weet heb je in Nederland niet zoiets als de Belgische toeristenkoersen. Je hebt bijna altijd een licentie nodig. Van de KNWU of een "wilde" bond, zoals de BWF.
Sporadisch zijn er koersen voor niet licentiehouders, maar daar moet je echt naar zoeken. TMZ organiseert er een aantal, dacht ik, en WPR ook, zoals hierboven aangehaald. Maar veelal zijn die koersen voor niet licentiehouders voor genodigden.
Als je wilt koersen in NL: licentie aanvragen, met een goedkope basislicentie mag je al starten in alle clubkoersen.
Sporadisch zijn er koersen voor niet licentiehouders, maar daar moet je echt naar zoeken. TMZ organiseert er een aantal, dacht ik, en WPR ook, zoals hierboven aangehaald. Maar veelal zijn die koersen voor niet licentiehouders voor genodigden.
Als je wilt koersen in NL: licentie aanvragen, met een goedkope basislicentie mag je al starten in alle clubkoersen.
Heb de site van Reto al eens doorgelezen.Helaas is de ronde van de Paasberg er niet meer.kawouter schreef:dat vraag ik me ook af. Er zijn trouwens ook mensen die de wedstrijden van de "wilde bond" classificeren als toertochten. Het woord "toeristenkoers" past dan ook perfect bij deze wedstrijden.ophetkantje schreef:Waarom antwoorden hier mensen met toertochten terwijl TS duidelijk op zoek is naar wedstrijden.
Dus 11-stedenoptocht en NTFU zijn geen antwoorden op jouw vraag XML.
Een overzichtssite ken ik niet.
Ik kijk altijd bij BWF, NWB en WVAN alle drie zogenaamde "wilde bonden".
Anyway, ik denk dat hierboven inmiddels een aardig overzicht is. Er bestaat inderdaad geen overzichtssite. Misschien een idee om de verzamelde links in de openingspost te plaatsen?
@Nijkie. Er geen wilde bond actief in Gelderland. Wat je in onze regio denk ik het beste kan doen als je eens een koers wil proberen, is basislid worden bij de KNWU en trainingswedstrijdjes rijden op Papendal, in Doetinchem, in Deventer of op de Nedereindseberg in Nieuwegein.
Wouter,Wanneer ben je bij Reto amateur A of B?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
De Ronde vd Paasberg was en de Ronde van Elden is een officiele KNWU wedstrijd. Daar heb je dus een licentie voor nodig. Amateur A en Amateur B (= de oude benaming, dat heet nu sportklasse) zijn KNWU categorieen.nijkie schreef:Heb de site van Reto al eens doorgelezen.Helaas is de ronde van de Paasberg er niet meer. Wouter,Wanneer ben je bij Reto amateur A of B?
Via een basislidmaatschap KNWU kun je wel deelnemen aan de dinsdagavondcompetitie van Reto: http://www.reto-arnhem.nl/disciplines/w ... ompetitie/
Thanxs Ever,helaas van april tot oktober nooit op dinsdag in het land.ever schreef:De Ronde vd Paasberg was en de Ronde van Elden is een officiele KNWU wedstrijd. Daar heb je dus een licentie voor nodig. Amateur A en Amateur B (= de oude benaming, dat heet nu sportklasse) zijn KNWU categorieen.nijkie schreef:Heb de site van Reto al eens doorgelezen.Helaas is de ronde van de Paasberg er niet meer. Wouter,Wanneer ben je bij Reto amateur A of B?
Via een basislidmaatschap KNWU kun je wel deelnemen aan de dinsdagavondcompetitie van Reto: http://www.reto-arnhem.nl/disciplines/w ... ompetitie/
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
Cylinggijs
- Forum-lid
In het land van Maas en Waal wordt er ook jaarlijks een 'wedstrijd' georganiseerd.
De eerste 55 km moet iedereen achter de auto rijden, laatste +- 25 km is wedstrijd.
Al twee keer eerder meegedaan. Worden gemiddeldes van +40 km per uur gereden per ronde.
Iedereen die een fiets heb kan zich inschrijven.
Zie> http://dijkensport.nl/nl/wielrennen/rab ... r_classic/
De eerste 55 km moet iedereen achter de auto rijden, laatste +- 25 km is wedstrijd.
Al twee keer eerder meegedaan. Worden gemiddeldes van +40 km per uur gereden per ronde.
Iedereen die een fiets heb kan zich inschrijven.
Zie> http://dijkensport.nl/nl/wielrennen/rab ... r_classic/
Ik heb dit topic eens doorgenomen maar kom er niet geheel uit. Ben van 5 t/m 23 april in Nederland ('s-Hertogenbosch NB).
Nu zou ik graag een lokale wedstrijd meepikken maar welke bonden laten mij toe (23 jaar, Nederlandse nationaliteit)?
Heb al gemaild naar de wedstrijd in Den Dungen (20 April), waarvoor ik waarschijnlijk een aansluiting bij de KBWB nodig heb (want dat is de enige erkende door de KNWU-ZO).
Is het mogelijk in Someren wel starten voor de wedstrijden van 12-13 april (NWB)?
En bij de Paasbike in Nieuwkuijk staat sportklasse vermeld, dat lijkt me de funklasse MTB van vroeger, dus daar kan ik wel starten (KNWU-ZO)?
http://wielrenbond.nl/wielrenbond/Programma%202014
Edit:
Bij regiorecreanten zou ik eventueel wel kunnen starten. Dat is op 19 April te Sleeuwijk en 21 April te Werkendam.
Edit 2:
9 April kan ik mogelijk starten bij de VWAN in De Mortel en 16 april in Bakel (zo lijkt het op de site).
Nu zou ik graag een lokale wedstrijd meepikken maar welke bonden laten mij toe (23 jaar, Nederlandse nationaliteit)?
Heb al gemaild naar de wedstrijd in Den Dungen (20 April), waarvoor ik waarschijnlijk een aansluiting bij de KBWB nodig heb (want dat is de enige erkende door de KNWU-ZO).
Is het mogelijk in Someren wel starten voor de wedstrijden van 12-13 april (NWB)?
En bij de Paasbike in Nieuwkuijk staat sportklasse vermeld, dat lijkt me de funklasse MTB van vroeger, dus daar kan ik wel starten (KNWU-ZO)?
http://wielrenbond.nl/wielrenbond/Programma%202014
Edit:
Bij regiorecreanten zou ik eventueel wel kunnen starten. Dat is op 19 April te Sleeuwijk en 21 April te Werkendam.
Edit 2:
9 April kan ik mogelijk starten bij de VWAN in De Mortel en 16 april in Bakel (zo lijkt het op de site).