Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
12 dec 2013 08:20
r600 schreef:Als je het echt goed wil doen laat je je frame op maat maken. Je gaat wel iets boven je budget uitkomen...
Waarom is dat beter dan? Volgens mij zijn er genoeg standaard opties waar de TS prima mee uit de voeten kan.
@Swedish chef, hoe lang is de stuurpen dan die op je nieuwe Rose gemonteerd wordt?
Het belang van de zadelpositie tov het bracket wordt nogal overdreven. Het is vooral een kwestie van gewenning.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
12 dec 2013 09:11
daniel1975 schreef:Als je nog durft na afgelopen week: een Roubaix?
Een Fuji of een Specialized?
De Roubaix is natuurlijk de logisch keuze in dit segment. Het is alleen zo dat TS een maat 56 nodig zal hebben en dan valt de lengte van de balhoofdbuis wel mee. Ik denk dat hij dan nog steeds aardig wat spacers nodig heeft om die 75mm drop te creëren.
De Ace maar ook de Merckx EMX-3 maatje 51 en een Trek Domane maat 58 zijn allebei hoger en korter en een Pinarello ROKH is ongeveer gelijk. Zo zullen er waarschijnlijk nog wel meer te vinden zijn.
Campagnolo Ultra Dork
-
flymara
- Forum-lid
flymara
12 dec 2013 09:42
Canyon Roadlite al 7.0. heb je nog een flink budget over voor een setje mooie wielen +finetuning en zit je nog onderin je (ruime) prijsrange.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
12 dec 2013 09:56
flymara schreef:Canyon Roadlite al 7.0. heb je nog een flink budget over voor een setje mooie wielen +finetuning en zit je nog onderin je (ruime) prijsrange.
Een 7.0 in maatje L met 1 of 2 mooie wielsets zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. Nadeel vind ik wel de goedkope uitstraling van het frame maar functioneel zal er niet veel mis mee zijn.
Campagnolo Ultra Dork
-
dickygiovanni
- Forum-lid
dickygiovanni
12 dec 2013 11:50
Met alle respect voor deze fiets; met een budget tot 2500 ging ik geen genoegen nemen met een roadlite. Met jouw wensen en budget zou ik eens een proefritje regelen op een mooie, vernieuwde, alomgeroemde Synapse..
-
rielplayer
- Forum-lid
rielplayer
12 dec 2013 12:16
dickygiovanni schreef:Met alle respect voor deze fiets; met een budget tot 2500 ging ik geen genoegen nemen met een roadlite. Met jouw wensen en budget zou ik eens een proefritje regelen op een mooie, vernieuwde, alomgeroemde Synapse..
Of op de trek domane. Die heeft een nog net wat hogere balhoofdbuis en een kortere bovenbuis. Uiteindelijk bij mij doorslaggevend geweest.
-
sloeren
- Forum-lid
sloeren
12 dec 2013 13:25
Nadeel van de Canyon vind ik de wielen (zonde van het geld) en dat je aan een compact vast zit. Ik wil een dubbel omdat 34 tanden voor mij onbruikbaar klein is. Op een Trek wil ik niet zitten.
Ik bedenk me net dat ik voornamelijk met mijn handen op de shifters zit, dat dus de reach van de stuurpijp eigenlijk erg belangrijk is. Boven op het stuur kom ik niet en in de beugels minder dan 5% van de tijd. Maar dat terzijde. UIt jullie bijdragen is me wel duidelijk geworden dat ik beter op zoek kan gaan naar een comfortfiets. Hoogste tijd om aan de midlife-crisis te beginnen

-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
12 dec 2013 14:06
Ik denk dat bij alle fietsen in de prijsklasse waarin jij zoekt de wielen zonde van het geld zijn...
Een veertiger of vijftiger op een Dogma of C59 me flinke spacertoren vind ik meer midlifecrisis dan iemand met goed afgestelde comfort fiets. Zeker omdat je in verhouding heel erg lange benen hebt .
Campagnolo Ultra Dork
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
12 dec 2013 14:30
Ernie C. schreef:Ik denk dat bij alle fietsen in de prijsklasse waarin jij zoekt de wielen zonde van het geld zijn...
Een veertiger of vijftiger op een Dogma of C59 me flinke spacertoren vind ik meer midlifecrisis dan iemand met goed afgestelde comfort fiets. Zeker omdat je in verhouding heel erg lange benen hebt .
+1 Een spacertoren is zonde (niet alleen bij veertigers en vijftigers). Dan kun je beter voor een andere fiets gaan. En wat is er mis met een comfort model als die het beste bij je wensen past?

-
dickw
- Forum-lid
dickw
12 dec 2013 14:45
Ik zit met hetzelfde probleem 190 lang met bbl van 94,5 cm.
Ook ik ben op zoek naar een comfort racer omdat deze inderdaad met mooiste eruit ziet straks.
Omdat het zadel straks een end omhoog moet is het mooiste om een fiets met zo min mogelijk sloping frame te kiezen. Deze zijn er wel, maar het is altijd even de vraag wat dan ook weer in je budget past. Ik zou graag een keer de nieuwe synapse willen testen (zonder verplichtingen)...
-
sloeren
- Forum-lid
sloeren
12 dec 2013 14:47
Ernie C. schreef:Ik denk dat bij alle fietsen in de prijsklasse waarin jij zoekt de wielen zonde van het geld zijn...
Bedoel je dat producenten in deze prijsklasse altijd relatief slechte wielen monteren?
-
sloeren
- Forum-lid
sloeren
12 dec 2013 14:52
@dickw:
Ben ik erg met je eens. Sloping frames vind ik niet aantrekkelijk.
Daarnaast: het lange benen/korte rug-ding lijkt mij eigenlijk iets dat bij fietsers in Noord-Europa veel vaker een uitdaging zou moeten opleveren..
Weet er iemand waar je "ik ben geen ouwe vent, ik heb gewoon lange benen"-stickers kunt kopen?