Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Drink jij koffie onderweg?

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 04 sep 2010 01:08

[quote="Sprintbom"]Ik ben uit een club gegaan omdat die de gewoonte hadden, bij een tocht van boven de 100 km, onderweg te stoppen. Achteraf vind ik het zeer aangenaam om met de fietsvrienden iets te drinken. Maar tijdens vind ik dit zeer vervelend.

Als je aansluit bij een club moet je de regelementen respecteren. Als die enkelingen dan toch willen stoppen dan moeten ze maar onder elkaar gaan fietsen.[/quote]

Zoals ik het bericht lees zijn er genoeg fietsers die doorrijden en lossen deze drie renners dan gewoon. Dan zie ik het probleem toch niet zo.

Volgens mij is dit meer een kwestie van met iedereen even rond de tafel gaan zitten en wat afspreken. Bijvoorbeeld dat altijd minimaal 5 renners doorrijden, zodat niemand zich gedwongen voelt te stoppen.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 04 sep 2010 23:32

Laatste bericht uit dit deel van onze provincie.

Het bestuur van De Trappers heeft donderdagavond 2 september een reactie op de website geplaatst: “In de media is een enorme ophef ontstaan, aangaande een brief die het bestuur per E-mail heeft geschreven aan Huib Poleij, Adri de Schipper en Kees Wisse. Al langere tijd bereikten berichten van meerdere leden het bestuur, dat de uitgevoerde koffiestops van dit drietal tijdens de clubritten door velen als uiterst vervelend werden gevonden en bovendien indruisten tegen het op de algemene ledenvergadering aangenomen huishoudelijke regelement, dat uitgaat van het principe “Samen uit, samen thuis”. De 3 heren hebben van ons – vertrouwelijk - een waarschuwingsbrief gekregen.Wij vinden het zeer kwalijk dat Adri de Schipper deze vertrouwelijke en persoonlijke brief naar buiten heeft gebracht. Het was onze bedoeling geweest om – zoals dat hoort – pas na een reactie op onze waarschuwingsbrief en als er acties van onze zijde nodig waren, de leden daarover te informeren. Adri de Schipper brengt hiermee de vereniging in een bepaalde mate schade toe, maar dat is buiten de schuld van ons als bestuur”.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 05 sep 2010 10:01

Dit zijn vast dezelfde 3 dissidenten die in het CDA ook al de clubsfeer verzieken door niet naar de baas te luisteren. Wij laten ons als Zunige Zeeuwen niet op hoge consumptiekosten jagen doordat 3 eigenheimers zonodig koffie moeten bestellen. Diezelfde koffie kan ik thuis 80% goedkoper drinken. Als iedereen gaat doen waar hij zelf zin in heeft wordt het bovendien een zootje in Nederland. Ik vind het daarom goed dat er met harde hand wordt ingegrepen. Het gaat om het principe en de regels. Als je daaraan gaat tornen krijg je chaos.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 05 sep 2010 15:26

[quote="pipootje"]Dit zijn vast dezelfde 3 dissidenten die in het CDA ook al de clubsfeer verzieken door niet naar de baas te luisteren. Wij laten ons als Zunige Zeeuwen niet op hoge consumptiekosten jagen doordat 3 eigenheimers zonodig koffie moeten bestellen. Diezelfde koffie kan ik thuis 80% goedkoper drinken. Als iedereen gaat doen waar hij zelf zin in heeft wordt het bovendien een zootje in Nederland. Ik vind het daarom goed dat er met harde hand wordt ingegrepen. Het gaat om het principe en de regels. Als je daaraan gaat tornen krijg je chaos.[/quote]

Ik hoop dat je dit met een knipoog bedoelt, anders heb je vast een moeilijk leven.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 05 sep 2010 15:38

.....en zo gaat de formatie van een nieuw regering naar de klote
Twitter: @rbruijns

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 05 sep 2010 15:50

[quote="LVGH"][quote="pipootje"]Dit zijn vast dezelfde 3 dissidenten die in het CDA ook al de clubsfeer verzieken door niet naar de baas te luisteren. Wij laten ons als Zunige Zeeuwen niet op hoge consumptiekosten jagen doordat 3 eigenheimers zonodig koffie moeten bestellen. Diezelfde koffie kan ik thuis 80% goedkoper drinken. Als iedereen gaat doen waar hij zelf zin in heeft wordt het bovendien een zootje in Nederland. Ik vind het daarom goed dat er met harde hand wordt ingegrepen. Het gaat om het principe en de regels. Als je daaraan gaat tornen krijg je chaos.[/quote]

Ik hoop dat je dit met een knipoog bedoelt, anders heb je vast een moeilijk leven.
[/quote]

Ja, zo'n bestuur moet toch " zijn verantwoordelijkheid nemen". Ik weet niet precies wat dat betekent maar het klinkt wel lekker.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 05 sep 2010 21:50

[quote="pipootje"][quote="LVGH"][quote="pipootje"]Dit zijn vast dezelfde 3 dissidenten die in het CDA ook al de clubsfeer verzieken door niet naar de baas te luisteren. Wij laten ons als Zunige Zeeuwen niet op hoge consumptiekosten jagen doordat 3 eigenheimers zonodig koffie moeten bestellen. Diezelfde koffie kan ik thuis 80% goedkoper drinken. Als iedereen gaat doen waar hij zelf zin in heeft wordt het bovendien een zootje in Nederland. Ik vind het daarom goed dat er met harde hand wordt ingegrepen. Het gaat om het principe en de regels. Als je daaraan gaat tornen krijg je chaos.[/quote]

Ik hoop dat je dit met een knipoog bedoelt, anders heb je vast een moeilijk leven.
[/quote]

Ja, zo'n bestuur moet toch " zijn verantwoordelijkheid nemen". Ik weet niet precies wat dat betekent maar het klinkt wel lekker.[/quote]

Verantwoordelijkheid nemen is in de politiek hetzelfde als er mee ophouden en de rotzooi die je achterlaat door een ander laten opknappen.
Het is alleen jammer dat er dan meestal belastinggelden die door de burger zijn opgebracht er in rap tempo doorheen gejaagd zijn door dezelfde verantwoordelijke.
Maar daar zitten ze meestal niet mee. De volgende verantwoordelijke gaat de belastingen gewoon verhogen.
Dat is nu politiek in optima forma. Mooi weer spelen en je luchtkastelen bouwen op de centen van een ander.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

pol123
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 dec 2009 10:12

pol123 05 sep 2010 22:06

Tjezus..........
Den Pol

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 10 sep 2010 16:03

Lachen toch! Die Zeeuwen zijn niet alleen zunig maar volgens mij ook nog eens verstandig. Wat kost een koppie pleur van het type ’niet te zuipen’ tegenwoordig in NL? Was laatst in Fr en daar mocht ik € 2,10 betalen voor water dat aangelengd was met iets dat men koffie noemde. Ik heb de regelement van mijn clubs er niet op nageslagen, maar er wordt altijd wel ff staande (zittend wordt door de kenners ten zeerste afgeraden) een espressootje ad € 0,80/ 1,00 genuttigd. Zelf ben ik er een voorstander van dat dit nuttigen pas na 92,5 km en 3 cols mag plaatsgrijpen. Vooraf met mijn clubs koffiedrinken heeft geen zin omdat iedereen dan al nokkienokkie zit met pepmiddelen. :-)
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

dario
Forum-lid
Berichten: 3859
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 13 sep 2010 10:13

Tja, koffie drinken in Frankrijk: da's er natuurlijk ook wel een beetje om vragen hé, beste Boef! ;)

Zelf stop ik overigens nooit voor een drankje onderweg, maar ik vind dat heel deze ophef wel een hoog In de Gloria-gehalte heeft. (Vlaamse forumleden weten wel wat ik bedoel; anderen denken maar aan Koot & Bie)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 13 sep 2010 13:34

[quote="Dario"]Zelf stop ik overigens nooit voor een drankje onderweg, maar ik vind dat heel deze ophef wel een hoog In de Gloria-gehalte heeft. (Vlaamse forumleden weten wel wat ik bedoel; anderen denken maar aan Koot & Bie)[/quote]

Raymond kan het niet aan? :-p

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 13 sep 2010 13:39

Bij een tochtje van meer als 70km. koffie! Anders trek ik het niet tot aan huis hoor, ben dan ook een enorme koffieliefhebber..

Plaats reactie