Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietstasje

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 07 sep 2010 12:22

Heb laatst bij Bikeparts4u.nl de Scicon Phantom 230 gekocht. Ziet er erg fraai uit en wordt bevestigd met een klik/draaisysteem. Zadelpen blijft onbeschadigd.

Ik hen de 230cc versie en hierin passen 1 biba, multitool, 2 wippers en een plaksetje. Als je een maat groter neemt passen er zeker 2 biba's in

[img=http://www.bikeparts4u.nl/shop/images/p ... carbon.jpg]
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 07 sep 2010 12:42

toppeak heeft ook aardige tasjes moet ik zeggen
accepteren kun je leren!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 sep 2010 12:54

Het enige zadeltasje dat door de beugel kan (IMO) is het zadeltasje van Conti.

Afbeelding

Afbeelding

Kost ook nog eens geen deuk (8 euro ofzo). Er passen geen twee bandjes in maar dat is IMO dan ook compleet onnodig.

nagyru80

nagyru80 07 sep 2010 13:03

Die Scicon heb ik ook. Ben daar niet zo tevreden over want na verloop van tijd gaat de klikverbinding door slijtage rammelen. Geeft een irritant geluid

fk
Forum-lid

fk 07 sep 2010 13:20

havana schreef:Het enige zadeltasje dat door de beugel kan (IMO) is het zadeltasje van Conti.

Afbeelding

Afbeelding

Kost ook nog eens geen deuk (8 euro ofzo). Er passen geen twee bandjes in maar dat is IMO dan ook compleet onnodig.

Even proppen, maar mijn 2 binnenbandjes passen er gewoon in. Plus 2 reserveremblokjes. Gewoon meedoen met de GF Eddy Merkx (heet nu anders) en je krijgt hem gratis...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 sep 2010 13:21

Tenzij je aan ultrafietsen doet zijn extra remblokjes en een 2e reservebandje helemaal nergens voor nodig.

eelcoz

eelcoz 07 sep 2010 13:25

To be honest, ik neem nooit een zadeltasje mee. Alles wat ik nodig heb, prop ik in m'n achterzakken. Ik word nogal nerveus van het gerammel van zo'n tasje.:D

En als ik echt zwaar panne krijg (dus iets meer dan een lekke band), bel ik wel een taxi of m'n vrouw.:D

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 sep 2010 13:30

Maar als je dan zeg 150 km gaat trainen (of een cyclo of toertocht rijdt) wordt het wel heel vol in je zakken. Zeker als je ontbijtkoek eet zoals ik altijd doe op training.

eelcoz

eelcoz 07 sep 2010 13:34

havana schreef:Maar als je dan zeg 150 km gaat trainen (of een cyclo of toertocht rijdt) wordt het wel heel vol in je zakken. Zeker als je ontbijtkoek eet zoals ik altijd doe op training.

Daarbij ben ik zo iemand die juist op zo'n moment z'n bandje vergeet en alhoewel ik nauwelijks lek rij zal je dan net zien dat ik dan de lul ben.

Dan neem je teveel eten mee, zie dit topic::D

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=3290

Maar even serieus, het is inderdaad wel proppen af en toe. Bij een ritje van zo'n 120 km heb ik bij me: telefoon, geld, sleutels, biba, bandenlichters, handpompje, een paar reepjes en een boterhammetje of 6. Dat past met veel pijn en moeite. Maar goed, ik heb net via de bovenstaande link geleerd dat ik veel te veel eet op de fiets:D, dus dan is dat probleem ook weer opgelost.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 sep 2010 13:39

Tjsa, sommigen zijn allergisch voor zelfs de kleinste dingen aan hun frame - ik vind knapzakken en framepompen ook vreselijk lelijk maar een klein zadeltasje is gewoon erg praktisch en je vergeet nooit iets en hebt genoeg ruimte in je koersshirt.

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 07 sep 2010 15:55

Heb alleen een zadeltasje op mijn woon-werk fiets. Daarin:

- 1 binnenbandje
- 2 bandenlichters
- binneband plakkers
- 1 buitenbandplakker
- minitool.

Het binnenbandje zit in een boterhamzakje. Had ik dat met mijn minitool ook maar gedaan. Daarnaast heb ik altijd een pomp bij me. Ik heb het allemaal onderweg een keer moeten gebruiken. Nog nooit iets anders nodig gehad om op de fiets thuis te kunnen komen (afgezien van wat extra voedsel)

Maatje XS voeldoet prima. Een maatje groter is misschien ook wel handig dan kan ik daar mooi mijn laptop in doen als ik naar mijn werk rijdt.

Plaats reactie