Rijd nu 2 jaar met zipp's 808. Geen enkel probleem met scheuren of iets dergelijks.
Lopen gewoon super.
zipp 404 vs. lightweight standard III
-
RolfCanyon
- Forum-lid
Canyon Ultimate SLX
Ik heb reynolds DV46 (clinchers) en Lightweigth Std Gen III (Tubes); niet echt appels met appels asl vergelijking, maar voor wat het waard is : de reynolds zijn een uitstekend all-round wiel met duidelijker behoud van snelheid (grotere inertie) en minder zijwind gevoelig. De Lightweights acceleren duidelijk gemakkelijker en sneller, maar verliezen sneller snelheid en zijn meer zijwind gevoelig. Uit een korte testrit met Zipp 404 (tubes) onthoud ik dat ze nog meer aero zijn, zodat ik de reynolds ergens middenin tussen Zipp en Lightweight zou plaatsen.
OVerings zou ik steeds tubes over clinchers verkiezen voor dit soort wielen. Het "gevoel" is net anders .
OVerings zou ik steeds tubes over clinchers verkiezen voor dit soort wielen. Het "gevoel" is net anders .
LD001 schreef:Ik heb zeer mijn twijfels of je aero-voordelen van wielen echt kunt voelen. De verschillen zijn zo klein, maximaal een seconde of 30 op 40 km als je echt hard zou fietsen (boven de 40km/u).
Maar het Zoef-Zoef gehalte alleen is machtig..
Tuurlijk tijd/snelheid winst is marginaal voor de meeste onderons.
Met betrekking tot de LW's, ik vind ze niet echt windgevoelig alleen je moet wel in het hoogebergte effe opletten in de afdaling daarnaast is het remvermogen toch wel minder bij LW's prefereer mijn Zipp's in de bergen minder windgevoelig en remmen echt beter!
YFood !!!
-
gbjhillman
- Forum-lid
jef1976 schreef:voor mij nooit meer zipp, heb er twee paar gehad, in de kortste keren overal scheurtjes in de velg, en spaken die helemaal gedraaid staan. totaal zijn geld niet waard, maar ja, iedereen denkt dat ze super zijn omdat er protourploegen mee rijden, maar die rijden maar een paar wedstrijden met zelfde wielen
Vergeet niet dat in de triathlonwereld zo'n beetje 80% met zipp's rijdt, en dat zijn heus niet allemaal profs hoor.
Dus zo slecht zullen die wielen nou ook weer niet zijn.
� De toestand in de bergen *
-
mister_arby
- Forum-lid
GBJ Hillman schreef:
Vergeet niet dat in de triathlonwereld zo'n beetje 80% met zipp's rijdt, en dat zijn heus niet allemaal profs hoor.
Dus zo slecht zullen die wielen nou ook weer niet zijn.
Dat is allang achterhaald. Er zijn nu ook wel andere merken dan zipp en cervelo te vinden.
Tot voor enkele jaren was het in the VS alles Zipp wat de klok sloeg, zowel in de triathlon scene als op de weg. Zipp werd zowat door iedereen beschouwd als de "golden standard" (Cervelo idem dito). Nu carbon wielen algemeen ingang hebben gevonden, ook bij amateurs en veel wielertoeristen, zie je hier voornamelijk Zipp en Reynolds. Typische Europese merken (en zeker Lightweight) zijn eerder rariteiten hier.
Edge(ENVE) probeert een plaats op de markt te veroveren, maar niet echt met veel success.
Vaak worden Zipp rims hier opgebouwd met DT Swiss/ Sapim spaken en DT, Tune of Alchemy naven, wat de discussie rond de kwaliteit van Zipp naven wat op de achtergrond dringt.
Er zullen altijd wel voor-en tegenstanders zijn van ieder merk.
Edge(ENVE) probeert een plaats op de markt te veroveren, maar niet echt met veel success.
Vaak worden Zipp rims hier opgebouwd met DT Swiss/ Sapim spaken en DT, Tune of Alchemy naven, wat de discussie rond de kwaliteit van Zipp naven wat op de achtergrond dringt.
Er zullen altijd wel voor-en tegenstanders zijn van ieder merk.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ja, maar er zit wel even een wereld van verschil tussen de service en garantie van Zipp hier in Europa en in Amerika. Die oude velgen, die gewoon gegarandeerd scheurde, werden in Amerika altijd zo ingeruild voor nieuwe. In Europa deden ze dat toch echt niet zo makkelijk.
-
martijnblaas
- Forum-lid
Is die service nu eigenlijk beter? Van Lightweight weet ik dat die nooit moeilijk doen.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia