Dode slapende handen
Ik heb er ook last van.
Soms na een half uur fietsen al.
Ook op aanraden van anderen en na het speuren op internet Roeckl Illertissen of zo iets gekocht.
Waren gelukkig niet zo duur, maar ze helpen niet zo veel meer als mijn goedkope Ultima.
Mijn buurman heeft ook Roeckl gekocht, maar bij hem ook nog steeds het zelfde probleem.
Maar dikker stuurlint of van die gel pads op je stuur lijkt mij ook niet ales.
Stuur word te dik en dus geen goede grip meer.
Ik denk dat het in de houding van de schouders zit.
Soms na een half uur fietsen al.
Ook op aanraden van anderen en na het speuren op internet Roeckl Illertissen of zo iets gekocht.
Waren gelukkig niet zo duur, maar ze helpen niet zo veel meer als mijn goedkope Ultima.
Mijn buurman heeft ook Roeckl gekocht, maar bij hem ook nog steeds het zelfde probleem.
Maar dikker stuurlint of van die gel pads op je stuur lijkt mij ook niet ales.
Stuur word te dik en dus geen goede grip meer.
Ik denk dat het in de houding van de schouders zit.
Merida Scultura Endurance 4000
Ga eens op de fiets zitten met je handen op de remgrepen, en trek een denkbeeldige lijk door je onderarm en je hand. Dit zou zoveel mogelijk een rechte lijn moeten zijn. Meestal staan de handen "naar beneden geknikt" met de beschreven problemen als gevolg. Oplossing is om de remgrepen hoger op het stuur te plaatsen maar dan moet je je stuurlint loshalen. Je kunt ook beginnen met je stuur iets te kantelen (naar je toe) ; dan komen de remgrepen ook al omhoog.
CT
inmiddels een fiets meting gehad. zadel stond 2 Cm te hoog. verminderde de druk op de handen al maar of het genoeg is laat ik nog een keer weten.
Ook hier gaven ze wel aan dat er misschien toch eens door een fisio naar gekeken moest worden. IVM scheefstand rug, + dat hij oefeningen kon meegeven.
Ik houdt jullie op de hoogte ga misschien ook nog voor een handschoen kijken.
Ook hier gaven ze wel aan dat er misschien toch eens door een fisio naar gekeken moest worden. IVM scheefstand rug, + dat hij oefeningen kon meegeven.
Ik houdt jullie op de hoogte ga misschien ook nog voor een handschoen kijken.
Hier op het forum staat wel meer info over fietsmetingen en sportkeuringen.
Het zal per persoon verschillen, maar soms kan het even duren voordat je goed en prettig op de fiets zit.
Scheve rug kan door beenlengteverschil veroorzaakt worden.
Maar 2 cm te hoog zadel is wel erg veel.
Het zal per persoon verschillen, maar soms kan het even duren voordat je goed en prettig op de fiets zit.
Scheve rug kan door beenlengteverschil veroorzaakt worden.
Maar 2 cm te hoog zadel is wel erg veel.
older Budweiser
Op mijn colnago jaren aan een stuk tintelende vingers gehad. En dat reeds vroeg tijdens de rit en bleef de hele rit duren.Dit jaar een ander fiets gekocht met dezelfde afstellng als de vorige en geen enkele keer nog last gehad. Er ligt wel een dikker/zachter stuurlint op.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Een oud topic nog even nieuw leven inblazen.Wiliertoerist schreef: Waarom zou dat niet mogen, alle merknamen komen hier voorbij ? Roeckl soms ? Lees er goede dingen over.
Ik overweeg deze als derde paar te kopen, ook hier last van slapende handen, een andere houding aannemen en het stuur op honderd manieren vastpakken heeft het voor mij nog niet gedaan.
Ik volg dit onderwerp met belangstelling.
Ik denk dat ik van het ergste "slapende handen probleem" af ben.
Afgelopen Maart heb ik een en ander aan de fiets gedaan, er mocht een schoon lintje op het stuur, nu een dikker lint van PRO gekozen. Ik heb grote handen en heb dit dus ook redelijk dik gewikkeld.
Tevens heb ik een paar Roeckl handschoenen aangeschaft.
Maar nu denk ik dat het met name zit in de aanschaf van een beter zadel. Ik heb het "Wilier branded" Selle Italia zadel vervangen door een Fizik Aliante en dat lijkt bij mij de grootste bijdrage geleverd te hebben. Dit tezamen met enig finetunen van de afstelling van het zadel, zowel in hoogte als in de afstand tot het stuur (mm. werk).
Het Selle Italia zadel was zo'n zachte, het mag dat wel comfortabel zitten, maar ik denk dat het onvoldoende ondersteuning biedt, waardoor de druk op je armen / stuur groter wordt.
Let ook op de stand van je ellebogen, zorg dat je deze niet helemaal gestrekt maar altijd met een klein knikje erin houdt. De keren dat ik last kreeg van tintelende handen leek dit met name met de schouders en ellebogen te maken te hebben. Als ik bijvoorbeeld over een strook kasseien rijd ga ik automatisch wat geforceerder zitten, waardoor mijn schouders als het ware vast komen te zitten en mijn ellebogen een kwartslag draaien (dus met de holle kant pal naar boven gericht). Ik voel het dan ook weg trekken wanneer ik me bewust ontspan en mijn schouders laat zakken.