Een spinning bike is er meer op gebouwd om binnen te fietsen, het stuur bied je de mogelijkheid om verder naar voren vast te pakken zodat de houding van een klim beter overeenkomt met een echte klim waar je fiets ook onder een helling staat, en je stuur dus anders ten opzichte van je lichaam staat. Het weerstand niveau is traploos te regelen en kan vele malen verder/zwaarder dan een Tacx (ook wel prettig) en traploos.
Onderdelen zijn goed verkrijgbaar, ik heb de remblokken (vilt) vervangen, de vorige eigenaar vond het een goed idee om het vliegwiel met Olie te laten glimmen
Het standaard zadel heb ik vervangen door een race zadel, dat zit beter dan het spinning zadel wat veel te zacht is en bedoeld is voor mensen die zonder zeem op de fiets gaan. Vooral als je langer dan een uurtje gaat zitten gaat het irriteren (althans bij mij).
Op een Schwinn en de andere A-merken kun je over het algemeen de pedalen vervangen, zodat je er fatsoenlijke klik pedalen op kunt monteren, bij een aantal goedkopere merken heb ik gezien dat dat niet gaat en zit je vast aan de toe-clips.