Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

derailleurwieltjes

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 18 feb 2011 20:57

Even in dit topic de vraag: voor 11 speed kan ik alleen de Campa wieltjes vinden, of zijn die van Tacx en KCNC ook prima voor de 11 speed derailleurs?

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 18 feb 2011 21:05

jasperr schreef:
D'ouwe Trapper schreef:Hoeveel km gaan derailleurwieltjes eigenlijk mee? Ik heb er met Campa nu zo'n 12K mee gereden maar ik zie geen enkele slijtage? Is slijtage meetbaar, zichtbaar of voelbaar?

Groet, Joop

Als er voelbare speling op het onderste wieltje komt, moet je ze vervangen. Het bovenste wieltje hoort speling te hebben. Dit ivm schakelen.

Daarom zijn ze ook gemerkt voor bovenste en onderste.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2011 11:05

jasperr schreef:
D'ouwe Trapper schreef:Hoeveel km gaan derailleurwieltjes eigenlijk mee? Ik heb er met Campa nu zo'n 12K mee gereden maar ik zie geen enkele slijtage? Is slijtage meetbaar, zichtbaar of voelbaar?

Groet, Joop

Als er voelbare speling op het onderste wieltje komt, moet je ze vervangen. Het bovenste wieltje hoort speling te hebben. Dit ivm schakelen.

En waarom zou dat slechter gaan schakelen? Enige wat 't onderste wieltje doet is zorgen dat de ketting op spanning blijft staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 19 feb 2011 11:25

jasperr schreef:...Als er voelbare speling op het onderste wieltje komt, moet je ze vervangen...

Het onderste wieltje van mijn Chorus 11-speed derailleur heeft óók een beetje zijdelingse speling (2800 km mee gereden). En dat ga ik dus ècht niet ervangen:p!
60 x Ventoux

Plaats reactie