Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
dave_mle
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 07 jun 2007 00:18
dave_mle
30 mei 2011 18:03
Hoi.
Vandaag kreeg ik een mail van Futurumshop dat mijn pedalen nog steeds bij de leverancier is voor beoordeling.
Ook zeggen ze dat ze mijn pedalen gaan vervangen uit "coulance".
Goede service
Gr Dave
-
dave_mle
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 07 jun 2007 00:18
dave_mle
31 mei 2011 19:45
De nieuwe pedalen heb ik binnen alleen er is iets raars. Dat plastic schroef dat vast zit tussen de pedaal en de as, zijn verschillend.
Bij de een is het een ringsleutel achtig schroef en bij de andere pedaal is het meer een 8hoekig schroef.
En beiden assen zijn nog een beetje stroef, maar dat komt omdat ze nieuw zijn. Ook zit er 0 speling erop.
Als ik onder de pedaal, naar de fabricage datum kijk dan zit er tussen de linker en rechter pedaal 3 maanden verschil. hehehe
Op deze foto zie je ook dat beiden niet 100% hetzelfde zijn
http://lh6.ggpht.com/-HdO3NJNWo-E/So4y1 ... G_1726.JPG
bij de rechter pedaal is dat wat platter..
Zien jullie het wat ik bedoel?
-
arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
arnoudrace
31 mei 2011 23:20
Ik zie wat je bedoelt. Lag nog onder de productielijn denk ik ...

De linker versie zit ook op mijn Keo's carbon. Zou voor de functie niet uit hoeven maken hoor.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
-
steven250
- Forum-lid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
- Locatie: Deventer
steven250
31 mei 2011 23:30
Ik rij sinds vorige week met Keo Blades 16nm (wel met de CrMo assen). Ben benieuwd hoe deze zich gaan houden. Ik reed eerst met classics maar die waren na 13.000km ruimer geworden waardoor zelfs met nieuwe schoenplaatjes er nog wel speling was.
Het blade systeem werkt wel mooi, zoals al omschreven in andere reviews is het echt duidelijk "er in geklikt, of er uit" en hoewel ik de classics nooit heb aangepast qua afstelling heb ik geen moment problemen gehad met de 'zwaardere' 16nm spanning op de nieuwe pedalen
-
dooku
- Forum-lid
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 07 apr 2008 16:13
dooku
01 jun 2011 22:08
Ik heb inmiddels de pedalen zelf open gemaakt. Op beide (verschillende)plastic "moertjes" past een normale steeksleutel. Wel opletten met vast draaien want het koppel is heel erg laag.
Je kunt niet veel anders doen dan de binnenkant schoonmaken en weer voorzien van nieuw (kogellager)vet. Hierna was in ieder geval de tik verdwenen, speling is iets minder maar nog wel aanwezig.
-
samiran
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 13 aug 2011 14:00
samiran
19 dec 2013 21:08
dooku schreef:Ik heb inmiddels de pedalen zelf open gemaakt. Op beide (verschillende)plastic "moertjes" past een normale steeksleutel. Wel opletten met vast draaien want het koppel is heel erg laag.
Je kunt niet veel anders doen dan de binnenkant schoonmaken en weer voorzien van nieuw (kogellager)vet. Hierna was in ieder geval de tik verdwenen, speling is iets minder maar nog wel aanwezig.
Ik had geen tik maar 'zand' of roest. Maar is er dan nog iets aan te doen? Ik zie geen kans om lagers schoon te maken. Zooitje weggooien of is er een asje compleet vervangbaar?
-
TL@
- Forum-lid HC
- Berichten: 6135
- Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15
TL@
30 dec 2013 10:29
WD40 wilt wel eens helpen.
-
kees0251
- Forum-lid
- Berichten: 2235
- Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53
kees0251
30 dec 2013 12:08
Als het pedaal vastzit door aluminiumoxide helpt er geen kruipolie of WD40 meer, dan moet je in Ammonia proberen te dompelen.
Pedalen die je alleen met inbus kan lossen> met een boog omheen lopen (kopersstaking!)
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
-
edwin01
- Forum-lid
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02
edwin01
30 dec 2013 13:37
Of gewoon even een eindje pijp over de inbus schuiven...
-
pelle
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 dec 2013 10:42
pelle
30 dec 2013 14:51
Dank voor de tips, het probleem zit 'm er vooral in om de crank op z'n plaats te houden als je kracht zet...die zit bij fietsers doorgaans wat meer in de benen dan in de armen....