slijtage banden bij tacx
Pantaniet schreef:Dank voor jullie reacties. Dus jullie raden wel aan om een reservewiel te gebruiken.
Ik heb ook verhalen gehoord over dat je ketting hard slijt als hij op een ander wiel zit. Is het dan nog belangrijk om een vergelijkbare groep op je reservewiel te hebben?
Klopt het dat wanneer je een nieuw reservewiel koopt met nieuwe dezelfde cassette, deze cassette in moet slijten?
Heb ook een reservewiel gekocht met nieuwe cassette en trainband, maar nu voel je heel erg de tandwielen onder het fietsen. Gaat dit weg of moet ik er ook een tweede ketting bij kopen.
Dan wordt het even snel wiel wisselen voor te tacxen wel wat lastig.
Ik hoor het graag.
MDO schreef:Pantaniet schreef:Dank voor jullie reacties. Dus jullie raden wel aan om een reservewiel te gebruiken.
Ik heb ook verhalen gehoord over dat je ketting hard slijt als hij op een ander wiel zit. Is het dan nog belangrijk om een vergelijkbare groep op je reservewiel te hebben?
Klopt het dat wanneer je een nieuw reservewiel koopt met nieuwe dezelfde cassette, deze cassette in moet slijten?
Heb ook een reservewiel gekocht met nieuwe cassette en trainband, maar nu voel je heel erg de tandwielen onder het fietsen. Gaat dit weg of moet ik er ook een tweede ketting bij kopen.
Dan wordt het even snel wiel wisselen voor te tacxen wel wat lastig.
Ik hoor het graag.
Deze vraag had je net al gepost toch?
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
Speciale Tacx band bevalt mij beter dan gladde oudere band: slipt minder door op een steile helling op de Fortius (10%+) en ik hoef de band minder hard aan te draaien om toch op 0 uit te komen.
Lastig was alleen de troep die van de nieuwe Tacx band af kwam: die naad in het midden ga ik de volgende keer (bij een nieuwe Tacx band) voor gebruik wegsnijden/schuren.
Lastig was alleen de troep die van de nieuwe Tacx band af kwam: die naad in het midden ga ik de volgende keer (bij een nieuwe Tacx band) voor gebruik wegsnijden/schuren.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alexd schreef:Speciale Tacx band bevalt mij beter dan gladde oudere band: slipt minder door op een steile helling op de Fortius (10%+) en ik hoef de band minder hard aan te draaien om toch op 0 uit te komen.
Wat bedoel je precies met hoef ik de band minder hard aan te draaien om op 0 uit te komen??
-
- Forum-lid
De witte muur test:
Zet de fiets in de tacx met het achterwiel op 1 meter van een witte muur.
Bekijk de muur na 1 uurtje tacxen. Geniet ondertussen van de geur van verbrand rubber.
Zet de fiets in de tacx met het achterwiel op 1 meter van een witte muur.
Bekijk de muur na 1 uurtje tacxen. Geniet ondertussen van de geur van verbrand rubber.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
MDO schreef:Alexd schreef:Speciale Tacx band bevalt mij beter dan gladde oudere band: slipt minder door op een steile helling op de Fortius (10%+) en ik hoef de band minder hard aan te draaien om toch op 0 uit te komen.
Wat bedoel je precies met hoef ik de band minder hard aan te draaien om op 0 uit te komen??
Er zit een calibratie in de tacx om te compenseren voor extra of verminderde weerstand tussen band en roller, idealiter komt de waarde daarvan op 0 uit.