Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

slijtage banden bij tacx

pantaniet
Forum-lid

pantaniet 05 okt 2010 00:31

ok dank voor alle reacties. Dan ga ik idd toch een reservewiel ergens op de kop tikken met wellicht later daar een tacx band op.

mdo
Forum-lid

mdo 19 okt 2010 14:56

Pantaniet schreef:Dank voor jullie reacties. Dus jullie raden wel aan om een reservewiel te gebruiken.

Ik heb ook verhalen gehoord over dat je ketting hard slijt als hij op een ander wiel zit. Is het dan nog belangrijk om een vergelijkbare groep op je reservewiel te hebben?

Klopt het dat wanneer je een nieuw reservewiel koopt met nieuwe dezelfde cassette, deze cassette in moet slijten?

Heb ook een reservewiel gekocht met nieuwe cassette en trainband, maar nu voel je heel erg de tandwielen onder het fietsen. Gaat dit weg of moet ik er ook een tweede ketting bij kopen.

Dan wordt het even snel wiel wisselen voor te tacxen wel wat lastig.

Ik hoor het graag.

madhill
Forum-lid

madhill 19 okt 2010 15:00

MDO schreef:
Pantaniet schreef:Dank voor jullie reacties. Dus jullie raden wel aan om een reservewiel te gebruiken.

Ik heb ook verhalen gehoord over dat je ketting hard slijt als hij op een ander wiel zit. Is het dan nog belangrijk om een vergelijkbare groep op je reservewiel te hebben?

Klopt het dat wanneer je een nieuw reservewiel koopt met nieuwe dezelfde cassette, deze cassette in moet slijten?

Heb ook een reservewiel gekocht met nieuwe cassette en trainband, maar nu voel je heel erg de tandwielen onder het fietsen. Gaat dit weg of moet ik er ook een tweede ketting bij kopen.

Dan wordt het even snel wiel wisselen voor te tacxen wel wat lastig.

Ik hoor het graag.

Deze vraag had je net al gepost toch?
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

mdo
Forum-lid

mdo 19 okt 2010 15:02

Klopt ja

steeple71
Forum-lid

steeple71 19 okt 2010 15:04

beetje off topic, maar welke druk zetten jullie erop? Net als op de weg, of wat minder om meer grip te hebben?
fietst, maar loopt harder

alexd
Forum-lid

alexd 20 okt 2010 11:41

Speciale Tacx band bevalt mij beter dan gladde oudere band: slipt minder door op een steile helling op de Fortius (10%+) en ik hoef de band minder hard aan te draaien om toch op 0 uit te komen.

Lastig was alleen de troep die van de nieuwe Tacx band af kwam: die naad in het midden ga ik de volgende keer (bij een nieuwe Tacx band) voor gebruik wegsnijden/schuren.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mdo
Forum-lid

mdo 20 okt 2010 14:32

Alexd schreef:Speciale Tacx band bevalt mij beter dan gladde oudere band: slipt minder door op een steile helling op de Fortius (10%+) en ik hoef de band minder hard aan te draaien om toch op 0 uit te komen.

Wat bedoel je precies met hoef ik de band minder hard aan te draaien om op 0 uit te komen??

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 20 okt 2010 14:48

De witte muur test:
Zet de fiets in de tacx met het achterwiel op 1 meter van een witte muur.
Bekijk de muur na 1 uurtje tacxen. Geniet ondertussen van de geur van verbrand rubber.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

mrangry
Forum-lid

mrangry 20 okt 2010 15:21

MDO schreef:
Alexd schreef:Speciale Tacx band bevalt mij beter dan gladde oudere band: slipt minder door op een steile helling op de Fortius (10%+) en ik hoef de band minder hard aan te draaien om toch op 0 uit te komen.

Wat bedoel je precies met hoef ik de band minder hard aan te draaien om op 0 uit te komen??

Er zit een calibratie in de tacx om te compenseren voor extra of verminderde weerstand tussen band en roller, idealiter komt de waarde daarvan op 0 uit.

Plaats reactie