Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Twijfel tussen hoog of laag

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 21 okt 2013 21:05

In je rijtje zou ik voor de Redwind gaan. Je kan ook nog denken aand de Mavic Cosmic Sle, wél volledig zwart en stijver dan de Fulcrum`s. Remmen het hardst van allemaal vanwege de Exalith remvlakken.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 14988
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 okt 2013 10:36

daniel1975 schreef:Eens, maar toch daal ik fijner met mijn Shamals dan met de Reynolds. Kan het niet helemaal uitleggen waarom.
Ja dat heb ik ook. Een lage velg is wat wendbaarder.
Gaat overigens ook prima met de Reynolds maar mijn notubes setje is wel fijner in de bergen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 43482
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 okt 2013 10:38

No tubes durf ik ff niet na alle verhalen icm de GP4000s :(
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 14988
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 okt 2013 14:08

daniel1975 schreef:No tubes durf ik ff niet na alle verhalen icm de GP4000s :(
Op notubes velgen heb ik gereden met GP4000s en ultremo, Als het er te makkelijk omgaat, dan gaat het niet goed. eeen nieuwe schwalbe one 23mm blijft prima zitten een 25mm klapt er al met 3 bar af! Op mijn reynolds gaat het goed, maar ook daar gaat ie zo makkelijk omheen.

Advies overigens om notubes velgen ook te gebruiken waar ze voor zijn en dat is tubeless, dan heb je echt geen problemen.
Notubes houd zich niet aan de etrto maat omdat ze een lage wang hebben, daardoor klappen banden die op de rand van de tolerantie zitten eraf.

En gezien zowel notubes als bv schwalbe ruim in de toleranties zitten gaat het wel eens mis.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 22 okt 2013 14:43

Brrrrrr.....als je met 100km/u daalt en het gaat mis. Doe mij maar gewoon clinchers of geplakte tubes.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

odegraaff
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 okt 2012 09:46

odegraaff 22 okt 2013 15:19

Hoge carbon wielen zijn heerlijk stijf en mits goed gespaakt is elke trap raak, je merkt echt verschil.
Wel is er verschil in gewicht tussen een laag en een hoog setje.

En bij slecht weer rij ik liever ook niet met mijn carbon velgen met carbon remrand ivm slijtage.

En koop, mits je full carbon koopt de goede blokken, bespaar hier niet op!

odegraaff
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 okt 2012 09:46

odegraaff 22 okt 2013 15:22

daniel1975 schreef:No tubes durf ik ff niet na alle verhalen icm de GP4000s :(
Heb nu notubes Alpha 400 met Conti GP 4000S in 25 mm, gaat allemaal prima, ook bij 8 bar.

Maar nog niet mee in de bergen gereden, alleen op het vlakke en de Amerongse berg.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 43482
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 okt 2013 15:31

Ik zoek wel iets anders begin volgend jaar. Weet alleen nog niet wat haha.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 14988
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 okt 2013 20:46

boswielrenner schreef:Brrrrrr.....als je met 100km/u daalt en het gaat mis. Doe mij maar gewoon clinchers of geplakte tubes.
Daarom ga ik ook tubeless rijden ook weer een stuk veiliger dan banden met biba. Ook lekker op het steeds slechter wordende wegdek, dit jaar in toscane ook schrikbarend leek de ardennen wel bij vlagen.

Twannie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2012 20:12

Twannie 23 okt 2013 22:19

Tja, of de keuze nu makkelijker wordt met alle verhalen over de banden erbij...... Rijd nu al jaren op conti en pas 1 keer lek. En juist vanwege klapbanden door te warm wordende velgen dacht ik een wielset te nemen met een alu remrand. On topic: iemand nog andere suggesties ipv de fulcrums?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 14988
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 okt 2013 09:25

Twannie schreef:Tja, of de keuze nu makkelijker wordt met alle verhalen over de banden erbij...... Rijd nu al jaren op conti en pas 1 keer lek. En juist vanwege klapbanden door te warm wordende velgen dacht ik een wielset te nemen met een alu remrand. On topic: iemand nog andere suggesties ipv de fulcrums?
Pas wel op, er lopen verschillende topics over banden en het klappen, met diverse oorzaken.

1. We hebben GP4000s waarvan de zijwant gewoon scheurt en dus klapt, dat lijkt alleen in de met de 2013 banden het geval.
2. We hebben (met name) schwalbes die er afklappen doordat ze te ruim om een velg zitten, of de velg te klein is. veelal op notubes velgen die zich niet aan de Etrto maatgeving houden.
3. We hebben mensen die niet zo lekker dalen en daardoor de velgen te warm stoken waardoor de biba,s klappen.

Het laatste wat je zegt is onjuist, een alu velgrand voorkomt geen klapband door hitte. Ik denk zelf dat carbon minder warmte doorgeeft, maar er zijn vast mensen die dat natuurkundig goed kunnen onderbouwen.

Ik zou me geen zorgen maken over 50mm in de polder, als het je enige setje is zou ik geen hoge velgen nemen, maar bv een racing zero of 1 en als je bang bent voor klappende banden een 2-way fit en tubeless gaan rijden

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 24 okt 2013 10:08

ik heb in 2011 en 2012 ook genoeg conti`s gezien met gescheurde wangen dus is niet iets alleen van de 2013 banden
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie